Hyperpop
*Naslovnica: glitchcore queen KaktusKaktus
"We live in a world where there is more and more information, and less and less meaning."
- Jean Baudrillard, Simulacra and Simulation, p. 79
My mom turned off the internet and im sad
No internet on my momma my dad
Dont talk to me because i am so awesome
Fuck with me and you finna have a problem
I ain't up now, if ima be honest i am gay as fuck now
Nothing wrong with being gay so just hush now
We at your crib little boy you got hunt down
- Sammy33 - MY MOM TURNS OFF THE INTERNET AT 2AM AND I AM SAD
Spet bodo rekli, da se na Radiu Študent ukvarjamo z nekimi čudaškimi muzikami, da ne rečemo navadnim pop sranjem, ki nima prostora v etru. A bolj kot za predstavitev golega glasbenega fenomena, gre tokrat, podobno kot v primerih punka ali rejva, za poskus orisa nekega bolj dolgotrajnega in širšega kulturnega procesa, ki smo mu priča nekje od začetka novega tisočletja in ki ne bi bil mogoče brez rojstva platform Youtube leta 2005 in Soundcloud leta 2007.
Različne spletne glasbene in druge subkulture, kot so anime feni, meme lordi, gejmerji, e-punce, "OnlyFans" podjetniki, sadboyi in sasaengi, ki so se v zadnjem desetletju postopoma oblikovale v raznih zakotnih kotičkih interneta, nekakšnih kulturnih "safe spaceih", v katerih so člani kolektivno izoblikovali specifične jezike, imaginarije in okuse, so bile avgusta leta 2019 z rojstvom kurirane Spotifyjeve plejliste Hyperpop (izraz izhaja iz Sounclouda) na nek način simbolično poenotene in zreducirane na en vseobsegajoči skupni označevalec, krovni termin za transžanrskega popa s predpono hiper (.. ali híper... predpona v sestavljenkah (ȋ) za izražanje visoke stopnje, povečanja, pretiranosti tega, kar je pomen osnovne besede).
V tokratni oddaji bomo skušali mapirati razvoj teh slogovno heterogenih in zvočno polimorfnih trendov, ki so danes zavoljo lažje distribucije ter promocije na spletnih platformah pristale pod označevalcem hyperpop. Ker je termin precej redukcionističen, ga številni predstavniki "scene" zavračajo, veliko bližje pa je seveda omenjenim streaming platformam in medijem, ki imajo zdaj na voljo izraz, pod katerega lahko uvrstijo prej neumestljive in žanrsko izmuzljive muzike, ki segajo od nightcora do SoundCloud rapa. Hyperpop je v tem smislu zelo povezan s procesom umiranja žanrov pod nabrušeno sabljo eklekticizma, ki smo mu bili priča v zadnjih letih.
In kako ta eklekticizem zapakirati za potrebe potrošnika? Z rojstvom Hyperpop Spotify plejliste je definicija tega, kaj je in kaj ni hyperpop, prešla v roke največjega monopolista med streaming platformami, kar je nadvse povedno dejstvo v času, kjer je meja med osebnim in algoritemsko pogojenim okusom vse tanjša. Če so teorijo rocka in rejva pisali pisatelji in glasbeni novinarji, pa bodo morda teorijo hyperpopa pisali Spotifyjevi kuratorji in programerji.
Kaj je nightcore? Zakaj depresivni zoomerji ponovno odkrivajo eurodance? Kako lahko mladi neironično poslušajo tako "slabo" muziko? Zakaj je med avtoricami in avtorji toliko nebinarnih oseb? Kako je na glasbeno ustvarjanje in vzpon hyperpopa vplivala korona in karantena leta 2020?
Preveč vprašanj, premalo odgovorov. V živo iz etra Radia Študent v soboto, 9. januarja, ob 20h!
Zarolani komadi:
Network - Words
Nightcore - Dam Dadi Do
Kyary Pamyu Pamyu - PONPONPON
Yung Lean - Ginseng Strip 2002
QT - Hey QT
Charli XCX - Vroom Vroom
Sophie - Immaterial
Dorian Electra - Gentleman
100 gecs - 745 Sticky
100 gecs - stupid horse (remix) feat. GFOTY & Count Baldor
100 gecs - xXXi_wud_nvrstøp_ÜXXx
Amane Uyama - Friendry Zombie
Fraxiom - Fly With Ü
Fraxiom & Gupi - Thos Moser
Alice Gas - Ferrari
That Kid - Dial Tone (feat. Ayesha Erotica & Slayyyter)
Tohji - Oreo
Ecco2k - Peroxide
Bladee - Sun
Rico Nasty - IPHONE
brane x purnjo - paranoja
iluvtora x april - black af 1's ++ Jvsper
okniino x nomark - valerian
A. G. Cook - Oohu
Dodaj komentar
Komentiraj