Glasbeni nastop kot igra ali igra kot glasbeni nastop?
Tokratna edicija Glasbenega drobovja črpa navdih iz predstave Gremo Vsi!, v kateri vloge igralcev prevzemajo znani slovenski glasbeniki. Ob tem se porajajo vprašanja o odrski igri med samim koncertom, o mejah med igro na gledališkem in koncertnem odru, o novih koncertnih formah in njim pripadajočih tehnikalijah, o izraznih zmožnostih glasbe znotraj gledališke predstave, o dodani vrednosti glasbe v gledališču ali filmu, ki izhaja neposredno iz igralcev samih etc.
Z nami bodo:
Mare Bulc, gledališki režiser in performer, dobitnik zlate ptice za 4-letni projekt No History / Know History, ki je vključeval 8 povezanih performansov in predstav. Bil je član uredništva revije Maska ter (so)ustanovitelj gledališke skupine Dejmo stisnt teater, produkcijske hiše Zavod No History, umetniške skupine SilentCell Network in organizacije Peacekeepers` Entertainment, Art and Cultural Exchange. V sezoni 2012/13 zaključuje triletni mandat umetniškega vodje Gledališča Glej iz Ljubljane.
Jaka Berger je že med obiskovanjem novomeške glasbene šole dejavno sodeloval v Simfoničnem orkestru Marjana Kozina, Mladinskem pihalnem orkestru Krka Zdravilišča ter spremljal različne komorne zasedbe. Svoje projekte je kasneje poimenoval BRGS Time in pod tem imenom tudi posnel svojo prvo free-jazz ploščo BRGS Time: Bas Trio s slovenskim kitaristom Samo Šalamonom in italijanskim saksofonistom Achille Succijem. Vedno ga je zanimalo tudi prepletanje glasbe in improvizacije z drugimi zvrstmi umetnosti. Tako je bil pobudnik projektov BRGS Time: Lačni in trezni, BRGS Time: New Point Trio, uglasbil in produciral je radijsko igro Sence in sinkope pesnika Boruta Gombača...
Miha Blažič alias N′Toko velja za najbolj inovativnega in vsestranskega slovenskega raperja. Kariero je začel kot vokalist uspešnega funky-jazz-rap kolektiva Moveknowledgement, kasneje se je začel udeleževati tudi raznih improvizacijskih freestyle tekmovanj, ki so mu dvakrat prinesla naslov državnega prvaka. S prvencem Cesarjeva nova podoba si je med rapersko in ostalo, predvsem alternativno publiko pridobil kultni status glasbenika, ki ga je nadgradil na naslednjih dveh albumih: Dobrodelni koncert ob koncu sveta in Parada ljubezni.
Matija Dolenc je kot otrok kazal zanimanje za glasbo, in to potrdil z diplomo iz kitare (Akademija za glasbo v Ljubljani, mentor Tomaž Rajterič). Pod umetniškim imenom Dark Summer je Dj-al doma in po svetu ter izdal svoj prvenec na CD-ju The Tale of a Broken Switch and the Lizard. Kot glasbeni ustvarjalec deluje na več področjih: od del za klasično kitaro pa do glasbe, kot je Ludovik Material. Večinoma deluje v svojem snemalnem studiu In Audio We Trust, sicer pa je učitelj kitare in kitarskega orkestra na osnovni glasbeni šoli v Trzinu.
Polona Janežič je klaviaturistka zasedb Katalena in Melodrom, občasno sodeluje s Chrisom Eckmanom in z Bratkom Bibičem, je soavtorica glasbe in članica glasbeno-pripovedovalske skupine Tri zdrave Marije in en oče naš. Občasno prispeva tudi glasbeno spremljavo in avtorsko glasbo na zgoščenkah in dogodkih pripovedovalske skupine Za dva groša fantazije, Pripovedovalskega varieteja in improvizacijskega gledališča v organizaciji Kolektiva Narobov. V letu 2012 je izdala literarno-glasbeni prvenec Sinbadove muze.
Tina Perić je odraščala na Vrhniki, kjer je pretiran poudarek na literaturi Ivana Cankarja pustil svoje posledice. V ranih letih se je ljubiteljsko ukvarjala z gledališčem. Študij južne slavistike in sociologije na Filozofski fakulteti že nekaj let uspešno končuje. Ljubezen do palatalizacije in slovanskega genitiva je že poskušala pretočiti v prevajanje leposlovja in ostalih čtiv, namenjenih za pravilno uporabo vakumskih varilcev folije. Ker je tudi to pustilo določene posledice, se je v zadnjem letu in pol posvetila bandu Ludovik Material, kjer se poskuša izživeti vokalno. Ko ji bo zares vsega dovolj, odide v svoje zatočišče v Vadarce.
Irena Preda živi in ustvarja med Ljubljano in Londonom. V svet solopetja jo je uvedla prof. Pija Brodnik, nato je diplomirala z odliko in najvišjo oceno v letniku na Trinity College of Music v Londonu, kjer tudi zaključuje magisterij. Študij so ji omogočili Mestna občina Ljubljana, Rotary Club Ljubljana ter Ustanova Gallus. Že med študijem je upodobila nekaj vlog, najbolj odmevno naslovno vlogo Bizetove Carmen v londonskem Greenwich Theatru. Izpopolnjevala se je pri Montserrat Caballé, Teresi Berganza, Nelly Miricioiu, Philipu Langridgeu, Dunji Vejzović in Benjaminu Zanderju, posebno pozornost pa posveča igri, ki se je uči pri priznanih igralcih Jeremyju Ironsu, Imeldi Staunton in Jonathanu Priceu. Leta 2008 je nastopila pred Kraljico Elizabeto II ob njenem obisku v Ljubljani, junija 2010 pa na EXPO 2010 v Šanghaju.
*opis gostov vzet iz: http://www.ljudmila.org/~exodos/index.php?a=kaj&id=1#1
Dodaj komentar
Komentiraj