18. 3. 2021 – 23.00

... arbitrarno ....

Audio file

V tokratni oddaji vrtimo glasbo, ki nam trenutno odzveneva v ušesih, nekaj novih in prihajajočih izdaj in nekaj prisluhov v preteklost. Prisluhnili bomo glasbi balijskega skladatelja sodobne glasbe DEWE ALITA, ki se obenem zazira v tradicijo gamelana in ji vdihuje lasten sodoben zvenski in kompozicijski pečat. V lanskem letu je njegova glasba prvič izšla izven matične države. Založba Black Truffle je namreč izdala njegovo kompozicijo Genetic, ki jo je napisal za lasten ansambel DEWA ALIT & GAMELAN SALUKAT. Izvorno je plošča izšla kot cedejka že l. 2015, na kateri se Genetic brati s ciklom skladb Land Is Talking. S slednjega bomo prisluhnili skladbi Yeh Ngetel / Dripping Water, v kateri se razpršeni ritem, ki ponazarja kapljanje vode, meša s pridušenimi frekvencami in teksturami. Slednje se v obliki terenskih posnetkov zažirajo tudi v glasbo ameriške tolkalistke, elektrofoničarke in improvizatorice CLAIRE ROUSAY, ki nam na novi prihajajoči plošči A Softer Focus pri založbi American Dreams ponuja lastno zmes senc lastnega vsakdana in biografije, čustveno obarvanega s sintetičnimi toni, zveni violončela čikaške čelistke LIE KOHL in zasenčenimi glasovi, ki zanjo značilno spregovarjajo z vmesnega polja med razpiranjem medčloveških odnosov in lastne percepcije o sebi. Poslušamo skladbo Diluted Dreams, ki ponuja enega od sedmih izsekov njenega obiska osrednje teksaške tržnice, preden jo je zajela nevihta. Glas je osrednje mesto, iz katerega spregovarja skladba Phonopoetics, delo legendarne performerke, igralke, vokalistke, sodobne umetnice KATALIN LADIK, ki je izvorno izšlo že l. 1975 na mali vinilni plošči pri založbi beograjske Galerije Studentskog kulturnog centra, nato pa tekom let doživelo nekaj ponatisov. Gre za izjemno stvaritev, v kateri se glas množi skozi večstezno nasnemavanje, in obenem delo, ki bi moralo biti bolj znano in referenčno v našem regijskem področju. V oddajo se po dolgem času vrača ameriška tolkalistka, bobnarka, skladateljica in imprvizatorka filipinskih korenin SUSIE IBARRA. Prisluhnili bomo naslovni skladbi njene nove plošče Talking Gong, ki je letos izšla pri založbi New Focus Records, na njej pa poleg skladateljice na tolkalih in bobnih glasbo izvaja trio s pianistom ALEXOM PEHOM in flavtisko CLAIRE CHASE. V sladbi Susie Ibarra mojstrsko preplete tradicije jazza, komorne glasbe in odmevov tolkalske tradicije kulingtana, ki se prežemajo med ritmičnim odzvenevanjem, pretanjenimi s teksturami in zvočnimi barvanji, vznesenim ritmom, melodijami in razširjenimi tehnikami igranja. Iskrivo razvezavo ritma in melodije skozi skrajno natančno in disciplinirano, povsem samosvojo dekonstrukcijo jazza ponuja klavirsko-basovsko-tolkalski trio PUNKT..VRT.PLASTIK, ki ga tvorijo slovenska pianistka KAJA DRAKSLER, danski basist PETTER ELDH in nemški bobnar CHRISTIAN LILLINGER. Prisluhnili bomo skladbi Amnion, ki se nahaja na njihovem prihajajočem, drugem albumu Somit, ki bo jutri uradno izšel pri švicarski založbi Intakt. Oddajo bomo zaključili z zanimivo izdajo, ki brati danskega zvočnega umetnika in elektrofonika MADSA EMILA NIELSENA z vizualno umetnico KATJO GRETZINGER in italijanskim zvočnim umetnikom in elektrofonikom NICOLO RATTIJEM. Mala vinilna plošča in cedejka Framework 3 namreč izhaja iz Nielsenovih skladb, ustvarjenih na sintetizatorju zvoka, ki jih je kasneje naknadno Gretzinger pretvorila v vizualni medij grafičnih kompozicij, ki jih je nato izvedel Nicola Ratti ... iz glasbe v vizualno in nazaj za konec nocojšnje oddaje ...

playlista:

1.) YEH NGETEL (DRIPPING WATER)- Dewa Alit & Gamelan Salukat

2.) DILUTED DREAMS- Claire Rousay

3.) PHONOPOETICS- Katalin Ladik

4.) TALKING GONG- Susie Ibarra

5.) AMNION- Punkt.Vrt.Plastik

6.) 1 - Mads Emil Nielsen (reworked by Nicola Ratti)

 

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.