8. 11. 2018 – 23.00

... dogma??? ...

Audio file

Nocoj zopet magazinski format oddaje z nekaterimi izseki iz prihajajočih zanimivih plošč, ki jim bomo nekaterim intenzivneje prisluhnili v naslednjih oddajah. Prisluhnili bomo solistični pihalski plošči ameriškega saksofonista ANDREWA BERNSTEINA, znanega kot pihalca odlične baltimorske zasedbe Horse Lords, ki je letos  pri založbi Hausu Mountain povil solo ploščo, naslovljeno An Exploded View Of Time, na kateri nas pelje v ciklična, vijoča, prepišna večglasja, ki vstopajo v mikrotonalne relacije, vznikajoče melodije, pritajena dromljanja in hrapava upogibanja tonov. Dolgi toni, harmonska večglasja, subtilen piš in počasna tonska upogibanja ter občasen skok v rezka zvočenja so del skrajno potrpežljivega zvočnega izraza nemškega klarinetista KAIJA FAGASCHINSKEGA, ki jih je na plošči Chop Of The Tops združil s tihimi škrabljanji in zvenskimi odtenki notranjosti klavirja in pretanjenim zvenom pianista CHRISA ABRAHAMSA, znanca iz avstralske zasedbe The Necks. Skupaj tvorita smelo poimenovan duo THE DOGMATICS, s katerim uporabljata ikonografijo in tipografijo death in black metala, tole pa je njuna druga skupna plošča po prvencu iz l. 2012. Subtilni glasbi latentnih metalcev bo sledila samosvoja glasba islandskega skladatelja THRAINNA HJALMARSSONA z njegove nove plošče The Influence Of Buildings On Musical Tone, na kateri štiri njegove kompozicije izvajajo izbrani islandski ansambli za sodobno glasbo: CAPUT ensemble, Nordic Affect, Ensemble Adapter, Icelandic Flute Ensemble and Kristin Thora Haraldsdottir. Hjalmarssonova glasba je delikatno zvočno razgrinjanje časa z asketsko, a perfinjeno zvočno tvarino, ki se nenehno spreminja v svojih minimalističnih okvirih. Prisluhnili bomo zvočenju slikarske tehnike Grissaile, tehnike monokromatskega slikanja v sivi barvi z reliefnim pridihom, ki imitira kiparjenje, reliefnemu prelivanju tonov in pišev 14-članskega Islanskega flavtističnega ansambla. Ameriški tolkalec ELI KESZLER je pri založbi Shelter Press povil svojo novo ploščo Stadium, na kateri je svoja tolkala vpel v šum in ritem vsakdanjih obdajajočih zvokov Manhattna in jih hkrati začinil z ambientalno zvočno vizuro. Za konec pa bomo prisluhnili še izbornemu ubiranju kitarskih strun preko improvizacij dveh električnih kitar izpod prstov DAVIDA GRUBBSA in MANUELA MOTE  z njune plošče Lacrau, izdane letos pri založbi Blue Chopsticks. Ameriško-portugalski duet dveh zvensko precej sorodnih strunarjev nas pelje v strunsko zvenske splete s tišino, v kateri tiho odzvenevajo pritikline jazza, folka, bluesa, a upočasnjeni, vtrti v v krhkost tonskih odzvenevanj. 

1.) DEUX EX MACHINA- Andrew Bernstein 

2.)  DEATH IS NOW YOUR FRIEND- The Dogmatics    

3.) GRISAILLE- Thrainn Hjalmarsson    

4.) WE LIVE IN PATHETIC TEMPORAL URGENCY- Eli Keszler  

5.) VIGARIO- David Grubbs & Manuel Mota   

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.