25. 8. 2022 – 23.00

... klasik ...

Audio file

V tokratni oddaji se vpenjamo v sodobno komorno elektroakustično godbo, ki se navidezno oblači v «sodobni klasicizem«, sledimo fazam in odmevom prebijanja izolacije skozi (so)zven dveh klarinetov in se vpenjamo v prostor zvena orgel v fizičnem in kompozicijskem prostoru.

Zasedba BALDRIAN QUARTETT  v sebi nosi cinično jedro, saj se kiti s tipičnim imenom za denimo klasični komorni godalni kvartet, obenem si izmišljuje skladateljico Friedo Bertelsohn Martholdy in na prvencu Entschlummern sollst du, sollst entschlummern pri založbi Bruit Asso kao izvaja njene kompozicije. V resnici gre za odličen spoj dveh sodobnih elektroakustičnih duetov, dejavnih predvsem v polju svobodno improviziranih muzik: švicarskega dvojca JONAS KOCHER na akordeonu in GAUDENZ BADRUTT na elektrofoniji ter nemško avstrijskega dua CHRISTOF KURZMANN na elektrofoniji ter KAI FAGASCHINSKI na klarinetu. Slednja smo včasih poznali pod imenom Kommando Raumschiff Zitrone. Gre za koncertne posnetkov iz Avstrije in Švice iz l. 2018, ukrojene v štiri skladbe, v katerih kvartet mojstrsko, v počasnem in zvensko občutljivem, krhkem toku prepleta dolge zvene klarineta in akordeona ter elektronske teksture in sinusoide, ki nato vstopajo v zamolkla pulziranja, zvočne zanke, vzorčenja, in vijačenja, v harmonske preplete in male drobljive intervencije šumov in tonskih nizov, ki skozi drobnosluh razkrivajo tihe tenzije, vozlje, male deviacije in drobnicljave dinamične poskoke, ki predrejo tiho in počasno naturo glasbe. Poslušamo jo lahko kot svojevrstno klasiko elektroakustične improvizacije zadnjih treh dekad.

Argentinski klarinetist, pihalec in elektrofonik, skladatelj in improvizator LUCIO CAPECE  in ameriška klarinetistka KATIE PORTER sta karantensko obdobje preživljala skozi druženja in krhka sozvočja mehkih duetov basovskih klarinetov, ki sta jih redno izvajala na spletnih srečanjih in skoznje nato z rahlo obdelavo in s kompozicijskim okvirjem ustvarila krhek, skrajno intimen, mehki prostor skupnega zvena in sobivanja, ki se razpira skozi harmonske preplete, odmikanja, barvanja in premolke. Glasba je letos pod naslovom Phase To Phase izšla pri japonski založbi Ftarri. V skladbi Phase To Phase 2 prečita striktni časovni kompozicijski okvir skozi skupinski zven in odmike basovskega in kontrabasovskega klarineta, v katerem krčita in upogibata čas in zven, ga vtiskujeta v tišino preko faznih prepletov in zamikov čudovitega zvenskega in harmonskega prostora. Gre za čudovito, a hkrati skrajno bližino, ustvarjeno v skrajni oddaljenosti.

Svojstvena oddaljenost med preteklim in aktualnim zveni skozi prostor in zven znamenitih Lisztovih orgel v Denstedtu blizu Weimarja, ki sta jih skozi zvenski piš zračnih stebelc sodobni duh vdahnila znani nemški organist MARTIN STURM skozi kompozicijo mewl infans v Maleziji rojenega in v Berlinu ustvarjajočega pozavnista in skladatelja RISHINA SINGHA., ki je nedavno izšla pri založbi Beacon Sound. Singha poznamo kot aktivnega ustvarjalca v polju sodobnh odmevov tradicije eksperimentalne glasbe, kot poustvarjalca in skladatelja, ki so mu blizu zvočni prostori tišine združbe Wandelweiser. Na plošči se nahajajo štiri skladbe cikla, ki predstavlja le en del njegovega rastočega opusa glasbe za orgle, ki nastaja zadnji dve leti. Glasba je nastala na povabilo organista in izkorišča zvenski potencial zgodovinskih Lisztovih orgel, pri čemer jih vpenja v sodoben zvenski milje, ki pa je hkrati zelo čuten in transparenten, ujet v mehka zvenska vlakna, prepletena s šumom, krhkimi melodijami, dramatičnimi in ekspresivnimi tonskimi grozdi in disonančnimi akordi in s prisluškovanjem prostoru in procesu, ki se včasih nežno razgradi in ponovno vzpostavi skozi prosojna dromljanja, razpiranja harmonskega tkiva in imenitnih postankov, ter tenzij med različnimi raziskujočimi gradniki pričujoče glasbe.

1.) ENTSCHLUMMERN SOLLST DU, SOLLST ENTSCHLUMMERN- BALDRIAN QUARTETT

2.) PHASE TO PHASE 2- KATIE PORTER & LUCIO CAPECE

3.) SAID THE ROOT TO THE TWIG- RISHIN SINGH

 

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.