Krucifix Klan: Hatred

Recenzija izdelka
8. 1. 2022 - 13.00

Sun City Publishing, 2021

KOMAD: Get You Touched

Pozdravljeni v najnovejši ediciji oddaje Razširjamo obzorja! Danes se bomo hajpali na mračnjaške in misantrofične ritme memfiškega reperja Evil Pimpa in njegovega kolektiva Krucifix Klan, ki nam je z lansko letno kompilacijo Hatred, izdano pri Sun City Publishing, postregel tako s starimi komadi iz prejšnjega desetletja kot z novimi zgodbami z ulic mesteca na jugu Amerike.

Vplive memfiškega rapa lahko dandanes zasledimo v vseh kotičkih mainstream hip hop scene. Praktično vsi večji izvajalci v tem žanru glasbe, od Gucci Mana pa do Draka, prevzemajo sample in beate ali vsaj melodično zaledje, ki so ga inovirali težkokategorniki kot so Three 6 Mafia, 8ball and MJG, Tommy Wright III, Gangsta Pat in drugi. Kompozicije teh legend so s produkcijo, liricizmom in neodvisno promocijo navdušile tudi sodobne like reperskega podtalja, denimo floridskega producenta SpaceGhostPurppa in njegovo skupinico prijateljev ter znancev po imenu Raider Klan in manjše založbe, kot so Doomshop Records in Buffet Boys Label. Ti akterji pa so se odločili, da se bodo v svojih izdajah spominjali najbolj umazanih, hudičevskih prvin memfiškega repa.

A ko so se nekateri izmed pionirjev že umikali v bolj komercialne vode, večina njihovih posnemovalcev pa je komaj začela hoditi v šolo, je Jezusa na križ konec devetdesetih še naprej pribijal do danes malce pozabljeni OG eksorcist Catrin Rhodes, bolje poznan kot producent in reper Evil Pimp. Neprepoznaven je zaradi  redkega pojavljanja v medijih, svojo glasbo pa izdaja neodvisno, zato o njem kroži veliko dvomljivih informacij. V streamih na svojem YouTube kanalu je Pimp vsaj enkrat omenil, da je, preden se je preselil v Iowo, odraščal v Memfisu, potem pa se spet vrnil nazaj v svojo enonadstropnico, a nekateri dvomijo, da jo je sploh zapuščal. Njegov profil na Wikipediji sicer trdi, da je prvi mikstejp Bring it On posnel nekje okoli leta 1998, zvesti sledilci Reddit kanala posvečenega Pimpu in njegovi glasbi pa zatrjujejo, da ga je zares izdal šele kakšnih 6 let pozneje, ko je nastal tudi njegov prvenec Da Excorcist Returns.

Evil Pimpa lahko imamo upravičeno za prvega nadaljevalca in velikega popularizatorja Devil Shyt repa po zgledu Three 6 Mafie, enega izmed prvih kolektivov, ki je v rep glasbo vnesel hudiča. Spogledovanje s satanizmom je pri Evil Pimpu še očitneje postalo po letu 2004, ko je formiral kolektiv Krucifix Klan, s katerim je še isto leto izdal prvenec Fuckin Wit Dis Klan. Na mikrofonu so se mu med mnogimi drugimi pridružili kolegi Playa Rob, Stan Man in Crazy Mane, na najnovejših kreacijah mu pomaga pljuvati tudi njegov sin Evil Prince.

Če poslušalec vrže uč na naslovnico kompilacije Hatred, mu hitro postane jasno, kako kolektiv krščanske tematike umešča v svoje kreacije. Prikazen križanega kipa svobode oziroma boginje Libertas, ki krasi naslovnico Hatred, simbolizira na vrednotah svobode in posameznika utemeljeno nacijo. A s še vedno trajajočimi nemiri v ZDA je Libertas v onostranstvo vzela tudi svoj subjekt, ameriško ljudstvo, ki se v zubljih žgočega, peklenskega ognja kreše s svojim grobarjem, ameriškim policijsko-varnostnim aparatom.

Kompilacija sicer ne vsebuje neposrednih komentarjev aktualnega političnega dogajanja v Ameriki, enako kot takšnih analiz niso podajali memfiški izvajalci pred Krucifix Klanom. V prvi vrsti smo soočeni z osebnim izkustvom getovskega lumpenproletarca v vsej neposrednosti tolpaškega lajfstala. Pri kompozicijskem okviru kolektiva pa vseeno izstopa elegičnost melodij, ki pogostokrat spominjajo na kakšen synthpop ali darkwave komad iz 80. let, vsebujejo pa tudi primesi vpliva klasične glasbe. Pimp tako kljub posnemanju zvoka najtemačnejših memfiških kreacij in repetitivnosti hipnotičnih bitov še vedno preseneti s takoj prepoznavnim stilom produciranja.

KOMAD: Hollow Kind

KOMAD: Glock On My Hip

Delo Krucifix Klana tematsko ne odstopa pretirano od smernic, ki so jih postavili njegovi predhodniki, denimo Three 6 Mafia ali pa kakšen Tommy Wright III. Glavni objekt večine komadov je še vedno težko življenje na ulicah geta, kjer se dila droga, bohoti prostitucija, v tolpaških vojnah pa pobija špiclje, fakboje in hejterje. Nova je poudarjenost močne prepletenosti teh zgodb z vseprisotnim satanizmom, ki ga moramo razumeti predvsem kot alegorijo tegob, ki so jih člani skupine morali prebroditi, ko so se prebijali skozi labirint ameriške družbe, zaznamovane z družbenim darvinizmom. Evil Pimp je namreč na lastni koži izkusil bedo brezdomstva, ki ga je, ob preživljanju z ilegalnimi posli, najlažje ubesedil prav s stalnimi referencami na hudiča. Bog se v glasbi Krucifix Klana skriva predvsem v večnem momentu trpljenja, ki ga predstavlja pogosto liriciranje o križanju, oziroma v negaciji svetega kot vrednote ameriškega naroda, saj nasproti metafizičnosti Deklaracije neodvisnosti razkriva njen materialni temelj realnih bivanjskih pogojev.

KOMAD: Straight From Da Projects, Pt.2

KOMAD: Split Yo Brain

Naslednja posebnost Evil Pimpa in kolektiva Krucifix Klan je poudarek na seksualni tematiki, ki ni v memfiškemu repu ponovno nič novega, a na komadih, kot so She From Da Hood in Head Til Am Dead, doseže ekscesne, če ne že kar komične nivoje. Seveda se pri tem ponuja odgovor, da je takšno objektiviziranje žensk preprosto znak s testosteronom nafilane glasbene scene, ki pihlja na posiljevalske fantazije moškega spola. A mizoginizem prenekaterih Klanovih komadov zgolj nastavlja zrcalo naši patriarhalni družbi, ki pa je ne razkriva z recitiranjem politično korektnih parol o enakovrednosti spolov, ampak s prepoznanjem najbolj umazanega pod kapitalizmom. Klan torej s pljuvanjem o pocestnih zadevah odpira svet tabuiziranih tem rasizma in seksizma, ki sprožajo nelagodje, ker so še vedno pereč problem, ameriška mainstream politika pa jim je obrnila hrbet.

KOMAD: Head Til Am Dead

KOMAD: She From Da Hood

Kompilacija Hatred se stilistično kljub prenekaterim svežim kreacijam ne odmika od nišne produkcije in liricizma Klanovih preteklih izdaj in do neke mere tudi ne od ostalih memfiških klasik. A kar vedno znova preseneti so skupinine pretresljive, včasih pa že hudomušne zgodbice o prigodah iz geta, s katerimi se lahko poistovetimo tudi nad življenjem razočarani poslušalci v varnem zavetju svojih vsekakor bolj idiličnih domov. Konec zato zašpilimo še s komadoma Consequences in Damaged Mind, Pt.2, ki se dotikata posledic zlorabe drog in mentalnih obolenj ter njihovega vpliva na posameznikovo psiho in skupnost, nudita pa nadaljnji vpogled v glavo satanističnega getovskega lumpenproletarca. Upajmo, da slednji lahko postane discipliniran partijec in zastavo petdesetih zvezd spremeni v zastavo ene same, rdeče.

KOMAD: Consequences

KOMAD: Damaged Mind, Pt.2 

V današnji oddaji Razširjamo obzorja smo obravnavali kompilacijo Hatred memfiškega rep kolektiva Krucifix Klan iz leta 2021. Oddajo je pripravil Matej Trontelj, lektorirala je Lea, tehniciral je Linč, bral sem Lovro

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentarji

gang gang

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness