24. 1. 2015 – 23.59

D'ANGELO: Live At The Jazz Cafe

Audio file

EMI, 1998 / Virgin, 2014

 

V nocojšnjem RŠ koncertu poslušamo edino uradno izdano live plato enega največjih predstavnikov neo soula, ki je po dolgotrajni odsotnosti od glasbenega sveta zopet aktualen. D'Angelo, nekoč oklican za R'n'B Jezusa, je konec lanskega leta namreč doživel ponovno vstajenje s ploščo Black Messiah, prvo po skoraj petnajstih letih. Na njej je sočne groove zamenjal z nekakšno surovostjo, k svoji značilni ljubezenski tematiki pa je primešal še zajetno količino političnega konteksta. V luči te zajetne zvočne in osebnostne prenove poslušamo live plato s samega začetka njegove kariere, kjer ga slišimo v popolnoma drugačni formi.

Gre za enega njegovih zgodnejših koncertov, ki se je odvil leta 1995 v manjšem londonskem jazz klubu, le nekaj mesecev po izdaji prve plošče Brown Sugar. Dotični koncert je v primerjavi z njegovimi poznejšimi nastopi, ki jih lahko slišimo na številnih bootlegih, dokaj umirjen in zadržan. Ta umirjenost je verjetno delno posledica njegove takratne zadržanosti kot tudi manjšega jazzovskega ambienta, ki ni primeren za na trenutke skoraj preveč agresiven nastop, kakršnega slišimo na poznejših koncertih, kjer je bil poleg večje zasedbe očitno opremljen tudi z močnejšo samopodobo. Zlasti po izdaji albuma Voodoo je imel veliko samozavestnejši odnos s publiko. Vzel si je več časa za variiranje in jazziranje čez osnove različnih pesmi, ki so se prej brez odmorov in prostora za aplavz združevale v dolg, s pozitivno energijo nabit jam, ki je tako tvoril novo celoto. Tu se to sicer ne zgodi, a živahnost je utelešena na drugačen, morda celo bolj prefinjen način.

Na tem skromnem, a močnem londonskem koncertu spremljevalne vokale, ki jih je na albumu izvedel sam, nadomestijo back vokalistke, ki vestno kopirajo njegove na videz spontane melodije. D'Angelo se v svoji živahni eklektičnosti nikakor ne zadovolji s povprečnimi glasbenimi strukturami. Njegovi komadi so na albumu zato pogosto zelo zapleteni, a mu jih vseeno uspe prenesti v prav tako bogato koncertno obliko, v kateri pa je še vedno nekaj prostora za improvizacijo. Kot velik oboževalec klasične funk in soul glasbe se pogosto ukvarja s priredbami, preko katerih pogosto pride do lastnih glasbenih idej. Posledično na plošči lahko slišimo priredbi pesmi Can't Hide Love slavne funk zasedbe Earth, Wind and Fire ter pesmi Cruisin' Smokeya Robinsona, ki je v studijski verziji prisotna tudi na prvencu. Ta je v 40 minutah odlično predstavljen, čeprav morda le z najpreprostejšimi komadi, kar v njegovem primeru pomeni le, da gre za odličnega glasbenika, ki je sposoben ustvariti tako kompleksen in do potankosti dodelan komad, da ga je, vsaj v skromnejši zasedbi, skoraj nemogoče rekonstruirati v živo, sploh če želi pri tem ohraniti njegovo detajlirano pestrost. Ta je tu vseeno prisotna, a delno izhaja iz za koncertne posnetke značilne živosti in na videz spontane improvizacije. 

Ob poslušanju ne moremo mimo nedvomno močnejšega in bogatejšega vokala takrat enaindvajsetletnega D'Angela. Njegov naravnost brezhiben glas mu omogoča nekakšen igriv pristop do vokalnih melodij, s katerimi jazzira med prostornimi, a premišljeno stkanimi beati. Na zadnjem albumu je njegov vokal zrelejši in veliko bolj grob, a v primerjavi s koncertom, ki ga poslušamo danes, deluje nekako prikrajšano za to izrazito življenjsko silo, ki je ob poslušanju nikakor ne moremo preslišati. D'Angelovo ponovno vstajenje in njegov povratni album sta zgodba zase, live plata, ki ji bomo prisluhnili v nadaljevanju, pa je neprecenljiv prikaz njegove nekdanje forme. Live at the Jazz Cafe je izšla pri založbi EMI v omejeni nakladi že leta 1998, leto zatem pa je za japonsko tržišče izšla še z dodatnim komadom. V nocojšnjem RŠ Koncertu pa bomo prisluhnili lanski ponovni izdaji, ki jojezaložila založba Virgin, tokrat z dodatnim naslovom The Complete Show, ki končno prinaša posnetek omenjenega koncerta v celoti. Gre za koncert virtuoznega glasbenika na vrhuncu svojih moči, ki z odličnim poznavanjem mehanizmov r'n'b glasbe ter stoprocentno kontrolo nad neverjetno raznolikim vokalom tvori energičen koncert, nabit s strastjo, seksualnostjo in mladostnim duhom, skozi študiozen pristop pa tudi z rafinirano dušo soula.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.