GROUPSHOW: Live At Skymall
Staubgold, 2013
V začetnih mesecih tega leta so že pričele curljati nove zanimive izdaje in ena izmed njih je mini album oziroma plošča živih posnetkov Groupshow, naslovljena 'Live At Skymall'. Elektronski producent, DJ in predvsem nekakšen določevalec trendov Jan Jelinek se je pred leti obdal z multiinstrumentalistom in elektronskim producentom Andrewjem Peklerjem ter bobnarjem Hannom Leichtmanom, s čimer je nastala zasedba Groupshow. K sreči pa Groupshow kot celota niso odpadli v sfero skupka posamičnih sicer morda nadvse zanimivih elektronskih ustvarjalcev, ki pa kot skupina kar nekako ne funkcionirajo, kar ni povsem redek pojav. Tako jih lahko dejansko označimo za superskupino, ki je več kot le vsota svojih delov. Jan Jelinek je veliko večino svojih stvaritev izdal pri čislani berlinski založbi ~scape in vsekakor velja za enega od njenih paradnih konjev. Pri taisti založbi je leta 2009 izšel tudi prvi in do sedaj edini album zasedbe Groupshow, naslovljen 'The Martyrdom of Groupshow'. V istem letu so nastopili tudi na naših tleh.
Sveža izdaja 'Live At Skymall' prihaja z naslova založbe Staubgold, ustanovljene konec devetdesetih let v Kölnu, ki je z leti preselila svoj sedež v Berlin, pred dvema letoma pa na jug Francije. Do danes je v njihovem katalogu nanizanih že kar lepo število izdaj, predvsem pa gre izpostaviti dobro kuratorsko izbiro njenega vodje Markusa Detmerja, ki je sicer tudi sam glasbenik in glasbeni novinar. Tako pod njihovo streho najdemo izdaje zasedb Faust, Kammerflimmer Kollektief, To Rococo Rot, če jih naštejemo le nekaj, in samostojnih ustvarjalcev, kot sta na primer Oren Ambarchi ali Vladislav Delay. Nekatere izmed njih smo poleg Groupshow tudi že imeli priložnost slišati na naših odrih. Sveža izdaja založbe Staubgold se lepo poda v ta skrbno izbran kataloški mozaik dotičnega založnika.
Sicer je SkyMall znana ameriška publikacija, distribuirana v letalskem prometu oziroma v žepkih letalskih sedežev, namenjena prodaji pogosto precej nesmiselnih izdelkov, zaradi česar je neredko tudi predmet raznih parodij. Torej pri naslovu plošče 'Live At Skymall' ne gre za nanašanje na kakšno dejansko lokacijo koncertiranja, saj so bili komadi posneti na živih nastopih v Berlinu in Lizboni v letih 2010, 2011 in 2012. Plošča vsebuje vsega tri komade, torej iz logičnega sklepa sledi, da je bil vsak od njih posnet v enem od teh let. Slišen je improvizacijski pristop, osvobojen spon ali vnaprejšnjih določil. Znano je tudi, da na nastopih v živo Groupshow ne izvajajo že obstoječih zadev in da ne vadijo pred nastopi ter - če je le možno - nastopov časovno ne zamejujejo. In če nekoliko poenostavimo, lahko rečemo, da je njihov zvok še najbližje sodobnemu krautrocku, o čemer pa še dodatno priča dejstvo, da so fantje na sredini februarja v Bruslju nastopili z vokalno okrepitvijo s strani samega Dama Suzukija, nekoč pevca legendarne zasedbe Can.
In če prva dva komada z dotične plošče, naslovljena 'Countdown To Naptime' in 'Not Your Ordinary Blanket' v celoti zaobjameta poslušalca in ga povedeta na neubranljivo vožnjo nad oblaki, razpolaga zadnji komad 'Pet Hair Magnet' z blago do malo manj blago »najedalsko« atmosfero. Če torej prva dva dvigata kvišku, zadnji prizemlji - in če pri prvih dveh repeticija dosega že precejšnjo mantrično raven izkustva, zadnji s taistim pristopom izniči tole hipnotično in blagodejno mantranje. Učinek mandale, ki jo po vsem trudu sestavljanja in lepoti obstoja namerno uničimo?
Dodaj komentar
Komentiraj