7. 5. 2017 – 14.00

Chui, Žiga Murko

Channel Zero, Metelkova, 5. 5. 2017

 

Peti koncert v nizu relativno nove serialke Level up je v ljubljanski KUD Channel Zero pripeljal hrvaško zasedbo Chui elektronski jazz kvartet, sestavljen iz uveljavljenih glasbenikov, ki med seboj in z drugimi glasbeniki sodelujejo pri več projektih hkrati. Poprej trio je lani doživel menjavo na bobnarski poziciji, letos pa z dodatkom basista razširitev postave na 4 člane. Tako zdaj v Chui slišimo džezovskega saksofonista Vojkana Jocića, bobnarja Ivana Levačića, ki je sodeloval z bendom Kries in vokalistko Natali Dizdar, ter basista Elemental in Kries, Konrada Lovrenčića. Bendova gonilna sila pa ostaja Toni Starešinić, klaviaturist, frontman dua Mangroove in član novega benda Eda Maajke, s katerim je pred dvema tednoma gostoval v Kinu Šiška.

Vsi člani Chui so sicer v Ljubljani že nastopali, a prestolnica je imela prvič priložnost slišati njihov edistveni izraz, ki se je začel oblikovati leta 2012, ob njihovem prvem, samonaslovljenem albumu. Po drugem iz leta 2013 pa je prišel tretji, Third Sun From The Stone, ki je hrvaško publiko in kritiko prepričal do te mere, da so ga praktično soglasno ustoličili na mesto najboljšega v letu 2015.

Po debeli časovni zamudi je dogajanje nekaj čez deseto odprl pozavnist Žiga Murko, ki z živim setom predstavlja svoj najnovejši EP Black Room. Dobre pol ure kasneje je sledila še ena daljša pavza in nekaj po enajsti so oder končno zavzeli Chui. Ob predstavitvi je Starešinić spomnil na bendovo maskoto, majhnega vesoljčka z velikimi ušesi, ki poleg imena opominjajo na to, kaj moramo z bendom početi – prisluhniti.

Začela se je odisejada, v kateri je bend z sprehodom skozi svoj novejši material, tudi koncertno različico komada Tebi putujem z legendarno Josipo Lisac, predstavil svoj visokoenergični zvok. Vodila sta ga Starešinić na svojem raznolikem in vseskozi spreminjajočim se klaviaturskem zvoku, ki rangira od klasičnih džezovskih progresij do derivatov dubovskih, rokerskih in elektronskih zvokov ter Jocić, ki je saks v visoki reverbiranosti vseskozi gnal do praktično ekstatičnih solaž in momentov. Ritem sekcija je v popolni koncentraciji nudila podporo in ogrodje za vse spremembe, vzpone in padce, ki sta jih v dolgih, do desetminutnih segmentih oz. komadih izvajala klaviaturist in saksofonist.

Majhni klubi so Chui-jevo idealno okolje, saj njihova energija s pravim drvečim zvočnim zidom zapolni vsak kotiček prizorišč z dovoljšnjo mero intime. V tem diru je zasedba dodobra zazibala tudi solidno zapolnjen parter Channel Zera in ga po slabi uri, na žalost brez bisa, zapustila v nekakšnem post-tripovskem transu. Predstavili so koncertno izkušnjo, ki je prinesla množico solaž, džez-rokovske narative, interakcij ter visokooktanskega žganja z le dvema ali tremi prekinitvami. V razgovoru z nekaterimi sodelavci smo si bili po koncertu edini, da to niso fantje, ki bi v kleti našli inštrumente in začeli preigravati, ampak gre za izučene, sposobne in izoblikovane muzičarje, ki svoje bogato znanje koristijo za pomemben doprinos hrvaški glasbeni sceni.

Po koncertih je oder z DJ setom najprej zasedla polovica voditeljskega dvojca oddaje Partijska linija, do jutranjih ur pa sta preostale obiskovalce zabavala še Splinterhouse iz kolektiva Synaptic in Lil Ris iz SNIF-a.

 

Avtorji del
Kraj dogajanja

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.