DRUGA GODBA (PETEK, DRUGI DEL)
Gromka in Channel Zero, 26. 5. 2017
Nastopil je čas, da še s tretjo in zadnjo recenzijo povzamemo zaključni del petkovega večera 33. festivala Druga godba. Obnovili in komentirali bomo še zadnja dva koncerta, ki sta po petkovih standardih potekala na Metelkovi, specifično v Gromki in v Channel Zeru. Na prvem koncertu je na oder stopila šestčlanska francosko-kolumbijska naveza pod imenom Pixvae, na drugem pa smo bili priča malijski popevkarici po imenu Inna Modja, ki je naposled le uspela nastopiti kljub težavam, ki so njen koncert pomaknile na poznejšo večerno uro.
V Gromki so presenetljivo točno, petnajst do enih ponoči, začeli z napovedjo šesterice Pixvae, ki je ob prihodu na oder naletela na praktično prazno dvorano. Koncerti so se prekrivali, nekateri obiskovalci so sicer čakali na začetek nastopa kar pred dvorano, dejstvo pa je, da Pixvae niso bili deležni ravno ogromnih pričakovanj. Tudi ko so začeli igrati, je bilo jasno, zakaj so precej odstopali in publika se je držala bolj nazaj – preprosto rečeno, večina nog je delovala sila nepripravljeno na tokratno mešanico glasbenih zvrsti. Poslušalci so potrebovali nekaj časa, da so se privadili in tudi bolj telesno odzivali na ritem in melodije.
Pixvae igrajo slikovito mešanico kolumbijske glasbe, ki vleče zdaj na energični rock, zdaj na razigrani jazz, vseskozi pa sta v Gromki scenosled vodili zibajoči pevki Alejandra Charry in Margaux Delatour, ki sta skupaj s spremljajočim vokalistom in tolkalcem Jaimom Salazarjem bodrili publiko k plesu. Med boljšimi slišanimi skladbami ostajata v spominu ritmično lomljeni Lancherito s poudarjeno igro večglasja ter doomovska melanholija šumečih šejkerjev in bariton saksofonista v predzadnji skladbi Garcita Morena. Medtem ko se je dvorana Gromke hitro napolnila, je malo ljudi zares aktivno reagiralo na goreče poglede in energijo zasedbe na odru, ki je vseskozi izzivala svoje poslušalstvo. Žal se je koncert zaključil z grenkim priokusom in ob tehnično pomanjkljivem zvoku v dvorani.
Še preden pa bi se sploh utegnili oddahniti od ritmov zasedbe Pixvae, je k sebi že klical preloženi koncert Inne Modje v Channel Zeru. Nova zvezda afriškega »hip popa«, malijska borka za ženske pravice (spomnimo, da gre za pretežno islamski predel Afrike), je s svojima dvema glasbenikoma stopila na skoraj petkrat manjši oder, kot je bilo predvideno. Pravzaprav je bila videti razbremenjena, vsekakor pa si ni pustila, da bi jo nezgoda skoraj odpadlega koncerta zmotila. Njen nastop je temeljil na zožanem izboru žanrsko raznolikih 3 – 5 minutnih komadov s stalnimi in jasnimi prekinitvami. Iz čisto recenzentskega pogleda je bil njen nastop precej poln nihanj, neodvisnih od koncertnega prizorišča. Obregnili bi se lahko ob besedilno tematiko, formo koncerta ali neujemanje vizualizacij – vse je bilo nekako na prvo žogo. S časom se je publika, ki je sproti tudi še ugotavljala, da koncert Inne Modje ni bil odpovedan, vse bolje odzivala in na koncu smo se ob kakih repetitivnih komadih lahko čisto prijetno razplesali. Talking drum ter kitara v rokah Seybe Sissoke in minimalistično igranje z vokalnimi sempli so se pogosto dopolnjevali, na koncu pa ni bilo dvoma, da so ljudje utrujeno zaključili drugi večer festivala Druge godbe.
Sklepčni recenzentski občutek pa je tak, da Inna Modja iz zahodnosaharskega Malija svoj boj bije ravno v sferi popularne kulture, znotraj katere lahko že zgolj njena pojava - umeščena v kratke, površinske, seveda vizualno opremljene prispevke - nosi videz izredno pomenljive vsebine. Podobno kot njena turška soglasbenica petkovega večera, Gaye Su Akyol. Obe svoje izkušnje v Evropi spajata s tistimi iz življenja v državi s politično krizo, o kateri jima ni treba povedati veliko, kljub temu pa glasbena uredništva postanejo v trenutku politično ozaveščena. Dovolj – ne zaidimo še v to, da je Inna Modja podpisana pri glasbenem gigantu – Warner Music Group. Na petkov večer so primerjalno gotovo bolj navdušili njeni francosko-kolumbijski predhodniki Pixvae, medtem ko smo bili z Inno Modjo priča nadaljevanju prisotnosti bolj pop izvajalcev na Drugi godbi, ki jo je očitno pripravljena podpreti tudi domača zavarovalnica. A o tem pa več ob kaki drugi priložnosti.
Dodaj komentar
Komentiraj