14. 3. 2022 – 14.00

Metronomy @ Kino Šiška

Audio file

Kino Šiška, Ljubljana, 13. 3. 2022

 

Preteklo nedeljo so katedralo Kina Šiška razvneli angleški indie elektro popovci Metronomy. Nazadnje jih je bilo moč slišati že leta 2015, ko so nastopali na ljubljanskem Flow Festivalu. Tokrat so se v Šiški ustavili v okviru svetovne turneje, s katero predstavljajo svojo najnovejšo izdajo Small World. Na njej se podajajo v že raziskane vode raznih synth pop derivatov, šišenskemu poslušalstvu pa so postregli tudi z dobro mero desetletje starih hitičev s svoje prelomne plošče The English Riviera.

Kino Šiška je že kakšne pol ure pred pričetkom pokal po šivih. Občinstvo je v klubskem vzdušju ogrevala v bleščice odeta Lynks, angleški kvirovski hajperpop ustvarjalec, ki se je trudila z živahno koreografijo in plesnimi, klubovskimi skladbami predramiti občinstvo. Poslušali smo avtorske štikle, priredbo Courtney Barnett in glasbenikov komad s Charliejem Steenom, pevcem postpankerjev Shame. Nastop je bil prepleten s tematiko LGBTQ+ in vse skupaj je izpadlo všečno ter poslušljivo. Lynksov sveže izdan komad Silly Boy je predstavljal vrh ogrevalnega performansa, dodobra pa so ogenj pod nogami občinstva nekaj minut čez deveto zanetili Metronomy.

Tehniki so občinstvu razkrili par sintesajzerjev, precej asketski set tolkal z ritem mašino ob strani in nekaj kitar. Minimalizem, značilna produkcijska tehnika frontmana Josepha Mounta, je bil izpostavljen tako na odru kot pred njim – ozvočenje je bilo namreč sestavljeno le iz dveh setov visečih monitorjev. Navkljub navidezni skoposti so se tla katedrale močno tresla ob tuljenju sintov in gromki bas kitari. Tudi luč je bila minimalna, a za razliko od ozvočenja nezadostna in preprosta spreminjajoča se barvna matrica je zgolj nakazovala na prehode med skladbami.

Brez pravega pozdrava občinstva so Metronomy prihiteli na oder in začeli enoinpolurni strojno precizen nastop. Na odru so metronomijci delovali sproščeno, uigrano in precej energično. Zahtevni svetovni turneji je bil prilagojen celoten performans, kar je v praksi pomenilo popolno pomanjkanje improviziranih delov ali razvlečenega jammanja. Slednjemu so se še najbolj približali bobnarka Anna Prior, klaviaturist Oscar Crash in kitarist Michael Lovett, ki so za kratek intermezzo nekje na sredini koncerta zakuhali pravo klubsko vzdušje v duhu sintesajzerskih osemdesetih. Ta premor je nakazal tudi spremembo v zvoku, s katero je zasedba indie šlagerje zamenjala z elektropop sintetiko.

Večino koncerta je zapolnila predstavitev novega albuma Small World, polnega razkuženega in zlajnanega popa, ki ga skupina tudi v živo ni zares popestrila. Za svetli točki izdaje sta se izkazala dobro izveden in izpostavljen singel Right on time ter priložnostno obarvan komad It’s good to be back, ob katerem je v enem izmed redkih nagovorov nostalgični Mount pozdravil občinstvo.

Razvneto poslušalstvo je najbolj vzklikalo in rajalo ob izvedbi desetletnih hitičev The Look in The Bay, vzljubilo pa je predvsem basista Olugbengo Adelekana, ki je venomer žugal z odra in performans dopolnjeval s piskajočimi spremljevalnimi vokali. Iskrica večera je bilo skandiranje občinstva »SLA-DO-LED« ob skladbi Salted Caramel Ice Cream, ob poklonu in končnem aplavzu pa so prve vrste takoj z bučnim topotanjem in kričanjem zahtevale bis. Tega so Metronomy presenetljivo zaključili na intenzivno nojzersko, skorajda eksperimentalno noto, z močno distorziranimi kitarami in žagajočimi klaviaturami.

Izumetničen performans Metronomy je spominjal na skorajda popolno izvedeno studijsko vajo, kakor se za pop pač spodobi, frontman pa razen občasne zahvale ni izgubljal besed. Pogrešali smo občutek povezanosti z občinstvom, domačnost in morda kakšen skeč – namesto tega so Metronomy s hitenjem vzbujali nekakšen občutek nuje in želje po čimprejšnjem zaključku. S take vrste odtujenostjo so predstavljali nasprotje Lynksovi ekscentrični animiranosti in pustili grenak priokus sicer všečnemu koncertu. V zvoku in podobi je nastop apeliral predvsem na množično potrošnjo, kot takega pa bi ga zlahka pobrali z industrijskega traku popovske produkcije.

 

 

Foto: Izedin Arnautovi

Avtorji del
Institucije
Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.