Out-Lot + ostali @ Pritličje
Pritličje, Ljubljana, 14. 5. 2022
Na topel sobotni večer so v notranjosti ljubljanske kavarnice Pritličje odmevali soundcloudovski beati in trap činelce. A zunanjost z neposredno bližino mestne hiše mimoidočim ni dajala vtisa, da v notranjosti kafiča poteka release party – kljub kar nekaj nastopajočim, ki jih lahko štejemo med stalne goste slovenskih odrov. Tako se je od približno dvaindvajsete ure dalje dogajal promocijski koncert primorskega producenta, DJ-ja in reperja Out-Lota, ki je rolal ves večer.
Mladenič je sicer v preteklosti sodeloval tudi s kolektivom Nimaš izbire, lani je na naših frekvencah rolal v DJ Seansi, tokrat pa je prvič v živo izvajal – in s tem tudi promoviral – svojo novo plato z naslovom Imera. O plati bo zagotovo kakšno rekel v okviru jutrišnje oddaje domačih glasbenih novosti 100 decibelov, pri Imeri pa gre sicer za dokaj zaokroženo kolekcijo klasičnih trap štiklov, ki se ponašajo predvsem z dovršeno produkcijo. Out-Lot je dokaj nabito notranjost Pritličja ogreval v vlogi DJ-ja, sicer pa ga na novem albumu slišimo tudi v vlogi rimoklepača.
Italijansko-slovenskega producenta je v Pritličju spremljala cela veriga poslušalstvu poznanih imen: ogreval je JunioR, sledili so Capital Crew, primorsko navezo je prišel dopolnit Drill, pristopili pa so še Sahareya, T.A.M.Z.Y. in Frebbo. Nekateri izvajalci iz tega nabora so med seboj na videz dokaj nepovezani – že med Drillom in Sahareyo, vodilnima imenoma večera, je moč najti precej slogovnih razlik. Organizatorji se ob tovrstne prepreke očitno niso spotikali: spremstvo so označili za družbo mladih, obetajočih imen z odrov domače scene. Dejstvo, da imajo razen mladosti bore malo skupnega, je bilo drugotnega pomena. Občinstvo se je tako ravnalo skladno z očitnimi pričakovanji organizatorja – Out-Lota je na premiero prišel poslušat spekter folka, ki je vključeval tako scenske navdušence širokih ušes kot tudi precejšnje število oboževalcev Drilla in Capital Crewa.
Vrata do odrske sekcije Pritličja so se odprla nekaj minut čez deseto, z rolanjem pa je pričel energični Out-Lot. Večina ljudi je bila še zunaj na pivu, ko se je set pričel z dobro uro zamude – ta je zagotovo pripomogla k začetni siromašni prisotnosti. Razen občasnega, blagega donenja sub-basa ni bilo namreč od zunaj nikakor mogoče ločiti začetka performansa od preproste ogrevalne vaje. Že ko je na oder stopil prvi pravi akt večera JunioR je bilo hitro jasno, da ozvočenje ne bo kos svoji predvideni nalogi. Skozi celoten večer so basi tako rekoč požirali vokale nastopajočih, za tisto drugo, višjo polovico trapovskih frekvenc pa se v miksu ni našlo prostora. Pogosto so v ušesa padli tudi rafali napol opazne statike.
Občinstvo je igralo vlogo popolnega indica stanja slovenske polpopularne scene v občem in slabo premišljene setliste v partikularnem. Organizatorji so privabili preveč širok spekter ljudi, razklan na majhne skupinice oboževalcev, ki so prišli poslušat kratke, 20-minutne sete svojih najljubših ustvarjalcev, zaradi česar so se vrata Pritličja zatresla večkrat kot plesišče. Vzdušje je manj kot na premiero albuma spominjalo na razširjen nastop v okviru festivala, večera ali kakšnega praznovanja. Ni bilo zares jasno, kdo je ciljna publika organizatorjev, kar se je pokazalo tudi v odnosu občinstva. V skoraj popolnoma prazno dvorano se je po Out-Lotovem solo ogrevanju natrla truma poslušalcev v trenutku, ko so se odru približali Capital Crew.
Na oder so ljubljanski traperji sicer prinesli obilico energije in dovolj usklajenosti, a v dvorani je bilo moč čutiti neke vrste šum v stiku med poslušalstvom in poslušanimi. Traperji so nekajkrat z odra pozivali k moshpitu in kolektivnemu dvigu rok ter hkrati na vse pretege poskušali v občinstvu vzbuditi navdušenje, ki pa se ob opaznem upadu energičnosti ni zares oblikovalo. Sicer pa so kapitalovci izvajali predvsem hite z zadnje plate: skladbi KESIKAJMA in REALLIFE – ob slednji je na oder stopil še Drill – sta poželi največ aplavza.
Prav ob nastopu Drilla je večina poslušalstva dokončno zapustila dvorano, še preden se je dogajanje zares začelo. Drill je sicer iz ubogega ozvočenja in vzdušja iztržil še največ, bil je občutno bolj slišen, zadel je svoj flow in od začetka je držal precej dober stik z občinstvom. A očitno občinstvu s krizo poslušalske identitete to ni preveč ustrezalo – po 15 minutah performansa Capital Crewa se je dvorana izpraznila kar za polovico.
Primorska naveza Drill – Out-Lot je sicer na odru izpadla suvereno, tako da so razlogi za masovni eksodus občinstva zagotovo v organizacijski izvedbi. Če bi imel koncert jasnejšo identiteto in če bi bilo dogajanje neposredneje posvečeno izdaji novega albuma, bi večer izpadel bolj koherentno in smiselno. Morda bi prišlo poslušat manj ljudi, a vsaj zagotovo bi bilo poslušalstvo predano ter osredotočeno na performans. Če pa se navdušenje vrti predvsem okoli relativno velikih imen, vse skupaj dobi pridih festivalskega dogajanja. Premiera novopečenega albuma pa nase ne veže nobene že izoblikovane identitete.
Ker je setlista zamujala za dobro uro, se je bil recenzent ob koncu Drillovega rimoklepaštva primoran od koncerta posloviti – lovil je namreč avtobus. Če bi sklepali, da se je podobno dogajanje preslikalo še v preostanek večera, bi bilo smiselno zaključiti, da je promocija albuma Imera potekala v dokaj zmedenem vzdušju. Dogajanje je bilo kaotično – vzbujalo je občutek nepovezanosti, ki ga je potenciralo občinstvo, razklano na oboževalce trapa in napol laične žrtve ljubljanskega fenomena polpopularnega klubskega dogajanja. A Out-Lota zagotovo ni za odpisati – s svojo novo izdajo zares obeta precej, morda pa bi bolj zažarel na samostojnem nastopu s klasično predskupinsko spremljavo.
V podlagi se je vrtela skladba Dove Sei z Out-Lotovega novega albuma, Imera.
Dodaj komentar
Komentiraj