20. 5. 2024 – 14.00

Soviet Soviet @ Gala hala

Audio file

Gala hala, Ljubljana, 20. 5. 2024 

 

Audio file
2. 4. 2018 – 18.00
Pred sredinim nastopom v Kinu Šiška se pogovarjamo z bobnarjem italijanske post-punk uspešnice zadnjih let.

Pretekli četrtek so bili za Slovenijo napovedani nalivi biblijskih razsežnosti, ob nastopu večera so se v Ljubljani že pojavili prvi nevihtni oblaki, v Gala hali pa se je ta večer pripravljalo drugačno, glasbeno neurje. V prestolnici se je namreč drugič ustavil italijanski postpunk trio Soviet Soviet, ki je pri nas prvič nastopil leta 2018 v Kinu Šiška. Zasedba je nastala leta 2008, domuje pa v Pesaru, mestu na jadranski obali, ki letos nosi naziv italijanske prestolnice kulture. Gre torej za veterane klubske scene, ki dokazujejo, da lahko bendi z neumornim nastopanjem pridobijo konkretno bazo zvestih poslušalcev.

Nevihtno vreme je bilo kot nalašč za nastop zasedbe, ki slovi po težkem in temačnem zvoku. Ta zvok je trdno zasidran v postpunku osemdesetih let prejšnjega stoletja in navdih išče v bendih, kot so Gang of Four, Joy Division in The Horrors. Podobno mračna kot zvok je tudi atmosfera, ki jo skupina ustvarja v koncertnih dvoranah. V Gala hali nas je tako pričakal gost oblak megle, ki je ponudil dodaten darkerski element že razburkanemu večeru. K vzdušju temačne diskoteke je veliko pripomogel tudi glasbeni izbor, ki je pred prihodom tria ogreval množico. Namesto predskupine smo dobili nabor plesnih postpunk hitov, ki so poživljali vedno bolj polno dvorano.

Okoli desete ure se je začelo zares, skozi meglo so se na odru pojavile silhuete benda, najzvestejši privrženci zasedbe pa so se začeli prebijati v prve vrste. Koncert se je začel nemudoma, ko so glasbeniki izlili surovo energijo in neusmiljeno napadali inštrumente. Pri tem je prednjačil pevec in basist Andrea Giometti, ki je s svojim dramatičnim in mestoma paranoičnim vokalom poosebljal agonijo. Z odmevom in delayem prepojeni vokal pa je poskrbel tudi za ne najbolj razločna besedila. Slabša razumljivost se je nadaljevala tudi med komadi, ko je sicer precej lakonično in redko komuniciral s publiko. Giomettijev bas Vox Phantom IV je osrednje glasbilo skupine, nanj pa udriha z vso silo, ki jo premore. Mučni kriki skrajno distorziranega basa so nujni, da prebijejo ritmični zid, ki ga ustvarja bobnar Alessandro Ferri. Na živih nastopih je bas precej bolj v ospredju miksa kot na studijskih posnetkih, kar malce bolj v ozadje zvočne podobe potisne zasanjane kitarske vzorce. Komadi vsebujejo precej spevnih in melodičnih delov, ki v muziko prinašajo nekaj pop priokusa. Takšni odseki nas zaradi same jakosti zvoka potopijo v mračno globino soničnega morja, ki ga bend ustvarja s prelivanjem številnih efektov.

Audio file
6. 4. 2018 – 14.30
Melodično hrupno, darkersko megleno in melanholično katarzično

Soviet Soviet so se predstavili z mešanico komadov, ki jih najdemo na prvih dveh albumih in drugih krajših izdajah, prednjačile pa so predvsem skladbe z druge dolgometražne plošče Endless. Album Endless je sicer izšel že pred osmimi leti, zasedba pa je lani po zajetnem premoru predstavila nov singel, priredbo komada In Between Days legendarnih The Cure. Temu bo, kot kaže, končno sledila tudi nova plošča, ki jo je bend najavil med koncertom. Natančnega datuma glasbeniki niso izdali, so pa s prihajajočega tretjega albuma zaigrali nekaj komadov. Ti stilsko ostajajo popolnoma v okviru vseh dosedanjih izdelkov skupine in, če sodimo po nekaj predstavljenih skladbah, lahko morda pričakujemo zgolj malce večji poudarek na vokalih. Stilska rdeča nit se tako vleče že od samega začetka zasedbe, ki ima jasen zvok, od katerega ne odstopa. Glasbi tako ne ponudi veliko variacije, koncert pa je deloval kot neskončno dolg sklenjen komad, kot neskončen flow, ki posrka vase in zasuje čute s preštevilnimi odtenki mračnjaških zvenov. Pohvale gredo tudi lučkarju, ki je s svetlobnimi vložki lepo zajel energijo benda.

Po nekaj odigranih komadih s prihajajočega albuma so bili ob koncu na sporedu še največji hiti skupine, tudi pesem Ecstasy s prvenca Fate iz leta 2013. Po dobro uro trajajočem koncertu se je skupina poslovila z zidom distorzije, ki ga je Giometti ustvaril s svojim pedalboardom. Uporabljal ga je kot dodatno glasbilo in iz njega izvabljal dramatične zvoke, ki so napolnili povsem temno halo. To je bilo bolj kot publiki in lučkarju, ki je že ugasnil odrske luči, zanimivo predvsem njemu, na preostale ni naredilo pretiranega vtisa. Nekateri, morda že vajeni takšnih zaključkov, so se podali proti izhodnim vratom, s čimer so nakazali, da je zvočnega bombardiranja čutov za ta večer konec. 

Soviet Soviet so potrdili svojo velikokrat pohvaljeno živo prezenco, ki jih ohranja relevantne kljub temu, da že nekaj časa niso izdali nove muzike. Nov album lahko pričakujemo v bližnji prihodnosti, upamo pa, da do naslednjega nastopa benda ne bomo ponovno čakali šest let. Morda se v naši bližini ustavijo v bližnji prihodnosti, ko bodo na turneji neumorno promovirali nov studijski album. Glede na obisk in odziv publike pod odrom je namreč videti, da so si v Sloveniji ustvarili predano spremstvo.

Ob zadnjih zvokih cvileče distorzije smo zapustili Gala halo in presenečeno ugotovili, da se nas je vremenska nevihta za razliko od glasbene usmilila. Muzika zasedbe, ki se nam je po koncertu vrtela v glavi, je predstavljala popolno spremljavo, ko smo se po temačnih in mokrih ulicah odpravljali domov. Nočni pohodi po prestolnici ob spremljavi glasbe Soviet Soviet in strel na nebu so dobili dodatno temačno dimenzijo.

 

 

Avtorji del
Institucije
Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj