Razbijanje patriarhata z me-šta-lko
Kolektiv Female Pressure že od leta 2012 zbira podatke o spolni zastopanosti nastopajočih na številnih evropskih in severnoameriških festivalih elektronske glasbe. Raziskave delujejo kot poziv glasbeni industriji k družbeni odgovornosti, saj elektronika izvira iz marginaliziranih skupnosti in zato pri organizaciji menijo, da je naloga scene prispevati k zmanjševanju seksizma s heterogeno ponudbo izvajalcev_k.
Razprava o večjem vključevanju žensk, transspolnih oseb in nebinarnih oseb stremi k izboljšavi in večji prepoznavnosti problematike neenakovredne zastopanosti spolov na lineupih. Spolna raznolikost spodbuja k razbijanju spolnih stereotipov, večja zastopanost marginaliziranih skupin pa poleg prepoznavnosti in posledične uspešnosti izvajalk_cev tudi samim poslušalcem_kam ponuja večjo opolnomočenje.
Študije Female Pressue osebe kategorizirajo glede na zaimke, ki jih uporabljajo, ponujajo pa pregled spolne razporeditve po letih, državah in regijah. Letošnja analiza FACTS22 je zbrala podatke za 159 festivalov med letoma 2020 in 2021, na katerih je bilo 27 % ustvarjalk, 59 % ustvarjalcev, 1 % nebinarnih oseb in 10 % mešanih, preostalih ni bilo možno identificirati. V desetletju, odkar se je leta 2012 prvič izvedla analiza, se je povprečje ustvarjalk dvignilo z 9 na 28 %, moških pa posledično znižalo z 82 % na 58 %. Tako opazimo, da se delež ustvarjalk postopoma izboljšuje, vendar v povprečju še vedno predstavlja le četrtino lineupa.
Raziskava je prav tako pokazala, da obstaja povezava med spoli umetniških vodij festivalov in spoli nastopajočih. Delež žensk in nebinarnih oseb je bil najvišji pri festivalih s popolnoma žensko ekipo, specifično je v povprečju predstavljal 57 %, kjer je povsem moška ali mešana ekipa, pa je delež ustvarjalk 31 %. Razmerje med spoli se temeljito razlikuje med državami in regijami, pri čemer so imeli festivali v Sloveniji in na Švedskem največ udeleženk, kjer se je na četrtem mestu znašel tudi ljubljanski festival Grounded.
Ključno je, da se družba prične zavedati glasbene moči zunaj svojih okov, saj ima moč družbenih in političnih sprememb. Ravno s pravičnim spolnim razporejanjem glasbenikov lahko uničujemo sistemske diskriminatorne napake. Če lahko festival Grounded z majhno ekipo in manjšim proračunom naslavlja številne kritične misli, bi lahko to storili tudi ostali večji in bolje situirani elektronski festivali po Evropi. Ravno ti bi morali aktivneje izkazovati solidarnost z manjšinami in stremeti k večplastnemu programskemu snovanju, prav tako pa k spolno raznoliki ekipi. Na žalost pa v času kapitalizma festivali večinsko stremijo k pridobivanju slave in so že v sami osnovi programsko zasnovani za večanje ekonomskega uspeha in manj za povsakdanjenje družbenega aktivizma z elektronsko kulturo.
Osebe, ki se v nesprejemajoči družbi počutijo kakor anomalije, s pomočjo progresivne elektronske kulture krepijo svojo samozavest. Na prihajajočih elektronskih dogodkih tako želimo videti več umetnikov, ki niso zgolj beli cis-moški, temveč čedalje več umetnikov marginaliziranih družbenih skupin in spolno raznoterost.
+
Na berlinski sceni je 11. marca v samozaložbi pri založbi Blackjack Illuminist Records izšel album Sunset Skull umetnika Alexandra Leonarda Donata, na sceni poznanega pod imenom Assassun, ki ustvarja fuzijo različnih žanrov, vse od post-punka, synthwava, minimalwava, darkwava in noisa. Plato sestavljajo glasbenikova vsakodnevna vprašanja, občutki in razpoloženjska nihanja, doživeta v negotovem pandemičnem svetu. Poslušalec je z Alexandrovim zloveščim in mrakobnim glasom, popeljan na potovanje skozi temačen človeški um, kjer spreminjanje tempa in prava mera upravičene agresije ploščo nihata med zmedo, žalostjo in bolečino.
Dodaj komentar
Komentiraj