8. 4. 2021 – 9.05

Tarifa na streaming šta?

Audio file

Prireditveni sektor v Sloveniji je prizadela nova nadloga. Združenje skladateljev in avtorjev za zaščito avtorske in sorodnih pravic Slovenije, krajše SAZAS, je uvedlo začasno tarifo za sočasni prenos izvajanja zaščitenega repertoarja. V nebirokratščini to pomeni, da mora organizator koncerta, ki je hkrati uporabnik avtorskih pravic, združenju SAZAS plačati tarifo za izvedbo livestream koncerta. Ta znaša 11 odstotkov bruto zaslužka od dogodka oziroma 11 centov za vsak zabeleženi ogled – upošteva se tistega izmed kriterijev, ki predstavlja večje izplačilo, v vsakem primeru pa mora organizator izplačati najmanj 32,63 evra na dogodek, kar je minimalno avtorsko nadomestilo.

Vest o uvedbi tarife je SAZAS objavil na spletno stran Agencije Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve, krajše AJPES, 24. marca, v veljavo pa stopi 15. dan po objavi, torej danes 24. februarja, v veljavo pa je stopila 15. dan po objavi, torej 11. marca.

Kako je uvedba nove tarife vplivala na koncertne organizatorje, pove Mitja Prezelj iz Gospodarskega interesnega združenja koncertnih organizatorjev Slovenije:

Izjava

Uvedba tarife je torej za koncertne organizatorje v trenutni situaciji zelo neugodna, celo za streame, ki ne delujejo po principu zaslužka. Dodatno razloži Prezelj:

Izjava

SAZAS je torej uvedel začasno tarifo v času, ko so livestream koncerti postali pogostejši, kar pa je seveda ravno v času epidemije, ko prireditveni sektor beleži velik upad prihodkov. Večji problem od 11-odstotnega deleža bruto dohodka torej predstavlja 0,11 evra za posamezen ogled dogodka.

Kakšna pa je zakonska podlaga za zaščito avtorskih pravic, razloži Urša Chitrakar, samostojna pravnica in predavateljica avtorskega prava:

Izjava

Uvedbo začasne tarife torej določa Zakon o kolektivnem upravljanju avtorske in sorodnih pravic iz leta 2016. Chitrakar na kratko pojasni, kakšna je vloga SAZAS-a pri upravljanju avtorskih pravic pri “javni priobčitvi glasbenih del” oziroma pri predvajanju avtorskih del v javnosti:

Izjava

Kako pa zakon predvideva določitev končne tarife, torej take, ki ni več začasna?

Izjava

Kar se sliši lepo in prav. Ali to pomeni, da je negativen odziv organizatorjev in širše javnosti, ki smo ga lahko zasledili, nesorazmeren? Na to vprašanje odgovori pravnik Uroš Rangus:

Izjava

Kolektivnega združenja organizatorjev koncertov, ki bi se nadalje pogajalo za znižanje tarife, torej za zdaj ni. Pri SAZAS-u se sicer neobstoja kolektivne organizacije, ki bi zastopala koncertne organizatorje, zavedajo in ga obžalujejo. Kaj pa to pomeni za SAZAS?

Izjava

Pravna podlaga, ki SAZAS-u služi kot utemeljitev za uvedbo začasne tarife, se torej ne ujema z aktualnim stanjem stvari. Pri tem Rangus prepozna tudi nezadosten trud države:

Izjava

Do konca redakcije prispevka komentarja Združenja SAZAS nismo uspeli pridobiti. Na spletni strani so po burnem odzivu zainteresirane javnosti objavili obrazložitev, v kateri stojijo za svojo odločitvijo. Čeprav pri združenju navajajo, da delujejo v interesu avtorjev glasbe in glasbenega sektorja, pa lahko le ugibamo, kako bo začasna tarifa vplivala na koncerte v času prenašanja v živo do takrat, ko bo izpogajana stalna tarifa. Za konec pa ponovno opomnimo, da v dobi korone mnogi glasbeniki in glasbenice koncerte organizirajo sami in da z njimi ne služijo, zato zanje tarifa pomeni dejansko finančno breme.

Povezava: Začasna tarifa za sočasni prenos izvajanja avtorsko varovanega glasbenega repertoarja Združenja SAZAS

+

Vrhniški bend Bizarni brlog zvoka je izdal dva EP-ja: Pozdravljeni ter Žabja telepatija, prvega 26., drugega pa 28. marca.

Institucije
Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.