Abdu ali: Fiyah!!!

Recenzija izdelka
2. 5. 2019 - 19.00

samozaložba, 2019

 

Opozorilo! V recenziji se nanašamo na eno osebo, čeprav bomo tokrat uporabili spolno nevtralni zaimek oni oziroma množino.

Za Baltimore bi lahko rekli, da gre za le še eno mesto v sodobnih ZDA, zaznamovano z rasno neenakostjo, neugodnimi, celo sovražnimi pogoji za kvir osebe, ekonomskimi stiskami in tako dalje in tako naprej. A do tega trenutka bi se že lahko naučili, da gre posebno v primerih izzivalne umetnosti in seveda tudi glasbenih izdaj pogosto ravno za avtorje, ki izhajajo iz marginaliziranih družbenih skupin. Baltimore je tudi rojstno mesto Abdu Ali, osebe, zapletene v mrežo vseh prej naštetih gradnikov identitete. Afro ameriške, kvir, nebinarne, ekonomsko slabše stoječe identitete. Takšna identiteta v kombinaciji z glasbenim izročilom mesta - baltimore clubom torej oblikuje specifično kreativno entiteto Abdu Ali. Na glasbeno sceno so stopili leta 2012, ko so začeli s klubskim večerom Khalon, danes legendarnim večerom, ki si je veliko ime oblikoval s fokusom na presečišča glasbenih oziroma žanrskih ter rasnih in kvir spolnih določil oziroma definicij. V letu 2017 so promotorstvo dogodkov zamenjali z ustanovitvijo kuratorske platforme drumBOOTY, katere prioriteta je družbeni diskurz afroameriških kreativcev. Hkrati pa že dobrih sedem let ustvarjajo glasbo, ki so jo leta 2016 prvič zgostili v mikstejp MONGO, glasen dokument temnopolte skupnosti, ki se ne bo opravičevala nikomur več.

Brez vsakega dvoma Abdu Ali na debitantskem albumu FIYAH!!! do potankosti poosebljajo radikalnega duha afrofuturizma. Najprvo je izdaja povezana s časopisom FIRE!!, ki si ga je temnopolti kritik, urednik, pisec in osrednja figura Harlemske renesanse Wallace Thurman zamislil kot prostor svobodne in neodvisne misli afroameriške literarne skupnosti. Zgodbe, ki ne le opisujejo, temveč gradijo svet, so torej najmočnejše orožje Abdu Ali. In te zgodbe moramo razumeti tako v njihovi besedilni kot tudi v glasbeni inkarnaciji. Sami poudarjajo, da tu ne gre za identitetne svetove kot determinante, temveč so to izhodišča za prevpraševanje. Ne z namenom kreativnih omejitev, temveč za osmišljanje in zamišljanje življenja v idejah tistih, ki ga živijo.

Glasbeno nam Abdu Ali servirajo haute couisine baltimore cluba, jazza in rapa z boben sekcijo, ki dirigira različne vpade izkrivljenih saksofonov, govora, petja in rapa. Iz neizmerne veličine, ki jo premore ta muzika, polna čudes, se tudi v besedilih Abdu Ali ne oddaljujejo od veličanstva, kakršnega lahko izkaže le radikalno, neapologetsko samosvoja oseba. Ko te večina družbe zanika, se moraš sam postaviti na piedestal, izpostaviti krivico ali vsakič znova postavljati meje v odnosu do lastnega dela in telesa. Ob vsej žalosti, jezi in razočaranju pa je v podtonu tu prisotno vse polno upanja. Čeprav bo kak poslušalec tukajšnje agresivnejše podajanje glasbenih oblik zavrnil z zaničljivim opisom momljajočega rapa, njegov argument ne bo tehten. Sliko takšnega razdora Abdu Ali izrišejo kar sami v komadu Chastity, ko vprašajo: Do you hate me?...Do you love me? In še v istem komadu odgovorijo tako sami sebi kot nam poslušalcem. Živijo v prostoru, oddaljenem od fantazij, v galaksiji, izven družbe. Zase torej že odločno vzpostavljajo svoj lasten prostor, prostor kreativnega izraza, oddaljen od zunanjih normativov, ki pa nikakor nima zagotovljenega obstoja, kaj šele mesta v svetu, ki se deli na naš in njihov. FIYAH!!! je album, ki si bo zaslužil svoje mesto na lestvicah najboljših izdaj leta, a prej kot dobra demonstracija žanra, je plošča kristalno jasen rezultat radikalnega pristopa in moči futurizmov v vseh mogočih različicah.

 

Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

 

Podprite kakovostne radijske vsebine tudi v koronski dobi, kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.