BEATMYTH feat. N'TOKO: Your Own Two Heads

BEATMYTH feat. N'TOKO: Your Own Two Heads

Oddaja
12. 3. 2010 - 19.00

samozaložba, 2010

Breakbeat je zvrst elektronske glasbe, ki se ponaša z eno najbogatejših zgodovin. Po številnih letih drugačenja in popularnosti pa se je znašel v kočljivi situaciji, kjer ne prestiž ne tradicija ne moreta nadomestiti prostora, ki bi ga morala zapolniti talent in premetenost. Svojost breakbeata je tako v zadnjih letih postala zgolj bledikava, a surova in robata kopija same sebe ...

In prav v shiranem žanru je svobodo našel Novomeščan Igor Vuk alias DJ PlankTon. Po dolgoletnem delovanju v Illegal Kruju mu je navdušenje nad drum and bassom zaradi čedalje pogostejše monotonosti sčasoma usahnilo, šolanje za zvočno-tonskega mojstra pa še bolj okrepilo prepričanje, da ima počasnejši breakbeat veliko več manevrskega prostora za eksperimentiranje. Ob približno istem času je zanimanje za sodelovanje na področju zlomljenih ritmov izrazil Vukov nekdanji sostanovalec in producent Mike Preeters iz Velenja. Njuna vizija temačnega breakbeata se je utelesila jeseni leta 2008, ko sta uradno napovedala projekt BeatMyth.

Zanos, s katerim sta se lotila dela, je prepričal tudi cenjenega stihoklepača N'Toka, da je prispeval vokale k prvencu Your Own Two Heads. Projekta so se ustvarjalci lotili na računalniški opremi brez posebnih ambicij, po besedah Mihe Blažiča pa je bilo sodelovanje v studiu namenjeno lastni zabavi in učenju ob procesu ustvarjanja. Večina rapov je bila zaradi nenehnega usklajevanja urnikov posneta zelo hitro in spontano, nekaj besedil je freestyleov.

Your Own Two Heads je plošča, ki resnično ne okoliši. Če odštejemo začetno enominutno citranje po nečem, kar bi lahko istovetili z električnim japonskim kótom, remiks N'Tokovega komada Masterplan že v prvi minuti zareže z bliskovitimi elektro vbodljaji, ki v veliki meri razkrijejo klubsko in plesno naravnanost dvojca. Ritmična paleta se v sedmih komadih znotraj žanrskih okvirjev zares dodobra zmeša. Toda agresivna vizija dvojca BeatMyth se na plošči ne more izogniti primerjavi z zvokom, ki ga The Prodigy utrudljivo – a kljub temu komercialno uspešno - gradijo vsaj že od leta 1996. Načrtovana temačnost in atmosferičnost stežka prideta do izraza, ker ju ustrahujejo izsiljevalski sintetizatorji. Zdi se, kot bi producenta zaradi prevelike navezanosti na svoj matični žanr skušala podoživeti njegovo lažno energičnost pri nižjem tempu. Kljub temu BeatMyth s komadi Bondage, Shekuza remiksom in naslovno Your Own Two Heads te ovire deloma uspe preseči, saj je kombinacija vsega naštetega prekleto plesna.

Your Own Two Heads si želi prisotnosti vokala, kajti zgolj kot instrumentali bi skladbe obtičale kot riba na suhem. Producenta pa se do vokalov žal obnašata, kot bi bila na drum and bass večeru: MC je odrinjen kot vsebinsko stranska figura in predstavlja kvečjemu polnilo. Čeprav Blažič rapa počasneje in razumljiveje kot marsikje, ga je še zmeraj težko razumeti. Šele ko agresivni sintetizatorji dovolijo malo prostorskosti, se ga razločneje sliši. Takšna odločitev se mi zdi pri MC-ju N'Tokovega kova, ki mimogrede rapa v angleščini, zgrešena.

Poslušati vsak komad posebej je zabavno, drugega za drugim pa zaradi predvidljivosti včasih že utrujajoče. Treba je priznati, da se v albumu skriva energija, ki bi jo definitivno morali preizkusiti na plesišču. Dvojec je ob izidu albuma poslušalce posebej opozoril, da je Your Own Two Heads namenjen izključno poslušanju v gibanju, najsi bo to med vožnjo, v klubu ali med hojo. Gre skratka za obetaven, iskren, nepretenciozen projekt dveh nadebudnih domačih producentov, ki se bosta v prihodnosti – upam – v širokem loku ognila vplivov Pendulum in podobnih. BeatMyth sta se odločila, da album ponudita zastonj, zato na vašem mestu ne bi odlašal z downloadom!

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness