23. 12. 2018 – 19.00

BRENCL BANDA: KORENINE SVETLOBE

Vir: Naslovnica

Udruga Tondak, 2018

 

Vir: Naslovnica
11. 8. 2013 – 19.00
Drugi album Brencl bande streže z več zračnosti in tudi neujemljivosti

Zasedba, ki jo predstavljamo v tokratni Tolpi bumov, nam v posluh ponuja že četrti album svojevrstne interpretacije ljudskega izročila sveta, s poudarkom na slovanskih godbah. Četverec Brencl banda se je že pred nekaj več kot desetletjem poimenoval po koščku zemlje oziroma becirku Brencl v okolici Bistrice ob Sotli, kamor segajo korenine zasedbe. Pred osmimi leti je luč ugledal njihov radoživi prvenec Zemljin ples, ki je poskrbel za svež etno pretres na tukajšnji glasbeni sceni in posledično prepoznavnost zasedbe širom Slovenije. Sledil je umirjenejši naslednik Vetrova svatba leta 2013, nato pa še plošča Brencl banda – V živo z zbirom skoraj vseh njihovih skladb leto kasneje. Od prvenca je zasedba nanizala tudi več kot 200 koncertov, številne med njimi v tujini.

Novi izdelek je od vseh njihovih albumov nastajal najdlje, nadaljuje pa popolnoma akustično tradicijo glasbene bande, ki je večkrat spreminjala postavo in katere vodja je Andrej Boštjančič – Ruda na kitari in vokalu. Že od začetka v zasedbi deluje tudi harmonikaš Rok Šinkovec, nazadnje pridružena in najmlajša člana pa sta Ana Mezgec na violini ter Matjaž Bajc na kontrabasu. Vsi trije prispevajo tudi z glasovi, kar v glasbo Brencl bande vnaša raznolike pevske interpretacije in čudovita večglasja tako v slovenščini kot v hrvaščini oziroma kar mešanici obojega. To sicer izhaja že iz obmejnega izvora zasedbe in torej njihovih osebnih križišč jezikov in narečij. Zanimivo je še, da je zasedba novi album posnela v legendarni stari vojašnici, danes Družbenem centru Rojc v Pulju, ki od lani deluje tudi kot glasbena rezidenca pod vodstvom Edija Cukerića, vključuje pa tudi založbo Udruga Tondak, ki je založila tokratni novi album Brencl bande Korenine svetlobe.

Ploščo uvede inštrumentalni komad Jesenska, ki je naslovu primerno nekoliko otožen, a še vedno ritmično razposajen, jesenska melanholija pa se nadaljuje tudi v naslednjo skladbo, ljubeznivo Anovi, v kateri se prvič pojavi Boštjančičev vokal. Gre za eno zapomnljivejših skladb, vsaj kar zadeva melodijo, veliko zaslug pri tem, da skladba ostane v spominu, pa imajo tudi že omenjena lepa večglasja. V naslednjem komadu Biser vokalne vajeti prevzame Šinkovec, ki se že od zasedbinih začetkov v petju najpogosteje izmenjuje z Rudo. Tu odpoje hvalnico vodi, nato pa album ponovno zapluje k ljubezenski temi. No, morda ne ravno ljubezenski, temveč bolj obsesivni, saj v skladbi Vila glavni protagonist ne zmore brez nje in njene guze velike. Gre za precej radoživo skladbo, za katero je prav ustrezno razpoloženje v videospot ujel Marko Cvejić.

Audio file
18. 11. 2018 – 20.30
Brencl Banda, Kazan, Vladimir & Kalafat, Vasko Atanasovski Trio, Saz'iso

Nato ponovno sledi inštrumentalna skladba Črešnjevska, ki ima rahel ciganski prizvok. Pravzaprav je podobnih skladb brez vokalov na albumu lepo število, oziroma kar pet. Med njimi tudi Podgurska, v kateri se zasedbi očitneje pridruži tolkalec Dejan Gotal, ki prispeva k več skladbam z albuma. Pa na primer Faun, ki bi jo lahko opisali kot plesno kolo, ki kot podobne skladbe ob koncu stopnjuje tempo. Inštrumentalne skladbe se lepo vpenejo med ostale oziroma jih na nek način povežejo, album je namreč res raznolik in vključuje tudi precej gostov. V skladbi Pesem, ki seveda predstavlja nekakšno hvalnico pesmi, slišimo zbor pevcev iz Bistrice ob Sotli, ljubezensko Srca Gospodar pa odpoje kar Eva Moškon. Med skladbami z albuma gotovo izstopajo še s tangom zaznamovana Domača, baladna Rimska in valček Tretja, ki je sklepni inštrumentalni komad močno zaznamuje zaključek plošče, podobno kot se zgodi tudi v uvodu albuma.

Če na tem mestu strnemo misli, nam je Brencl banda ponovno postregla z lepim, predvsem pa raznolikim naborom pesmi, ki obravnavajo tematike, ki so že njihove stalnice, torej ljubezen, hrepenenje, žalost pa tudi naravo in njene dobrine. Vse z razposajeno vnemo, kot tudi z neprisiljeno mladostno živahnostjo in prav takšnim ognjem v očeh. Četverec ostaja zvest v prenašanju ljudskega duha skozi glasbo, seveda v svojevrstni preobleki. So pa Korenine svetlobe gotovo zasedbin najbolj dinamičen album do sedaj, deloma zaradi raznolikih gostov, deloma zaradi raznolikih aranžmajev, ki so prav tako precej bolj podrobno pripravljeni kot v preteklosti. Slišati je, kako se je v zasedbo lepo vpel tudi svež dvojec na godalih, ki se po pričevanjih dobro obnese tudi v živo.

Naslednja priložnost za koncertno izkušnjo z Brencl bando se vam ponuja že za silvestrovo, ko bodo nastopili v Kendovem dvorcu v Spodnji Idriji.

 

Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.