Carl Gari & Abdullah Miniawy: Between The Bullet And The Front Sight, Casting Lots (Live At Haus Der Kunst)

Recenzija izdelka
9. 4. 2022 - 19.00

Molten Moods, 2022

Ustvarjalna naveza egipčanskega ustvarjalca, a predvsem pesnika Abdullaha Miniawyja in nemške zasedbe Carl Gari je leta 2019 poskrbela za enega najboljših izdelkov leta, ploščo The Act of Falling from the 8th Floor. Melanholično dronovsko platno je vpilo svobodo, ki jo dovoljuje nestrukturiran glasbeni kos, in razkazovalo odzvanjajoče poteze beatov, kitar, trobent, nadubiranih efektov in vokala kot inštrumenta.

Premik ust običajno postane beseda, smiseln del nekega jezika, a obenem izgovorjeni sklopi črk tvorijo zvoke, šume, melodije, ki jih narekujejo dih, intonacija, osebnost govorke. Posamično so nerazumljivi, pri večini govorcev tudi neglasbeni, a pri Miniawyju so enakovreden del godbe zaključene družbe. Ustvarjalci so že na prvih dveh albumih začeli presegati posamičnost, na tretji plošči Between The Bullet And The Front Sight, Casting Lots pa spojijo glasbeni in vokalni jezik.

Vseprežemajoča mrakobnost je jezna, pravičniška in zahrbtna. Glas ne plava več v vrtincu minimalističnih impresij, v ostrejši zvočni sliki predstavlja le še en sloj instrumentarija, kar pa ne pomeni, da ni izjemno poseben. Ječanje izzove klic k močni eksperimentalni abrazivnosti, a se z intonacijsko modulacijo vpne širše, v tradicijo MC-jevskega dubiranja. Carl Gari ob tem metaforičen boj in pobeg na bolje obelodanijo v jazzu in celo breakbeatu.

Miniawy še vedno nasprotuje avtoritarnim političnim sistemom, njihovim napakam in grozotam, ki so na prejšnji plati vodile v izmišljen skok iz osmega nadstropja, med katerim je Abdullah kot samomorilski subjekt med padanjem v vsaki etaži opazoval drugo sceno vsakdana pod diktatorskim režimom. Tokrat jasnost pogleda, ki jo povzroči pretres ob skorajšnjem koncu življenja, zamenja razmislek o minljivosti obstoja, ko motri preteklost. Pesnik, ki že od leta 2017 živi v Franciji, kamor se je zatekel pred Al Sisijevim režimom, se besedil delno loteva z retrospektivne pozicije.

Zločini so se zgodili, umetnik kot opazovalec in kritik zaproša, da jih mož s plugom ne preorje in ne zabriše njihovih sledov, a kljub temu obstaja neskladje med vplivom, ki ga avtor lahko ima na egipčansko družbo, in njegovo geografsko oddaljenostjo od nje. Po eni strani se je z zagotovilom varnosti resda osvobodil rok okoli svojega vratu, metaforičnih daviteljev, ki mu zaradi politično kritične naravnanosti niso dovolili nastopati in so ga torej dobesedno utišali, po drugi strani pa še vedno obstaja trenje z brezizhodnostjo situacije, ki jo nakazuje tudi naslov albuma Between The Bullet And The Front Sight, Casting Lots. Potovanje med metkom in njegovo tarčo je žreb z naključjem v igri na srečo, pri kateri Mister Great, vseprisotni demon, zahteva nadaljnji boj, najsi gre za svobodo spomina, odmik religije iz državnih institucij ali laži pridigarjev.

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.