Castle Rat: Into The Realm
King Volume, Wise Blood Records, 2024
V Ameriki približno 47 odstotkov raziskav, ki jih financira Nacionalni inštitut za zdravje, vključuje poskuse na živalih. V enem letu je bilo za laboratorijske poskuse uporabljenih več kot sto milijonov podgan in miši. V ameriškem Velikem jabolku živijo štiri srečne podgane, ki v obdobju neokapitalizma uteho iščejo v srednjem veku in se tja tudi teleportirajo. Newyorški fantazijski doom heavymetalci Castle Rat so zaključili eksperimentiranje in 12. aprila izdali dolgometražni prvenec Into the Realm.
Zasedba Castle Rat obstaja dobrih pet let, Into the Realm pa je bendov prvi izdani album. Pet let se zdi dolga doba, toda Castle Rat so veliko več kot samo muzika. Gre za idejni koncept vračanja v preteklost, ne zgolj glasbeno v 70. leta prejšnjega stoletja, temveč tudi vizualno in tematsko. Grajske podgane uporabljajo srednjeveško fantazijsko estetiko s prav takšnimi besedili in celostno podobo. Bend je v videospotih, posnetih na videokasete, denimo ovenčan z doma narejenimi verižnimi srajcami in mêči. Glavna idejna vodja je Riley Pinkerton, vokalistka in kitaristka, znana pod psevdonimom The Rat Queen, pridružili so se ji Franco Vittore – The Count s kitaro, Ronnie Lanzilotta III – The Plague Doctor z bas kitaro ter bobnar Josh Strmic – The Druid, za boljšo odrsko predstavo pa se jim na koncertih priklopi še Maddy Wright – The Rat Reapress.
Pinkerton opiše Castle Rat kot večdimenzionalen kužen metal bend, toda nismo prepričani, kaj natančno v 21. stoletju to pomeni. Navdih zasedba črpa predvsem iz dveh kultnih entitet – zvočno podobo iz dela Black Sabbath, vizualno plat pa goji na osnovi dela Franka Frazette, ilustratorja, ki velja za botra fantazijske umetnosti. Poleg očitnega vpliva Black Sabbath glasba Castle Rat mestoma spominja tudi na muziko bendov Pentagram, Candlemass in Coven, toda to nikakor ne pomeni, da bi plošča zvenela pokvarjeno, zlajnano ali neizvirno. Prav zaradi veleznanih glasbenih vplivov poslušalkina amigdala prede od sreče in veselja.
Album fantazijskih heavymetalcev sestavlja devet komadov, posneli pa so ga v zapuščeni filadelfijski cerkvi s pomočjo producentov Davisa Shubsa in Thomasa Johnsena. V prvem komadu, Dagger Dragger, nas po kratkem trenutku distorzije zalepi najbolj blacksabbathovski rif, in le malo je simpatizerk težjih kitarskih linij, ki se jim ob tem ne bi na obrazu prikazal hudičev nasmešek. Zagotovo je to eden boljših komadov na plati, je popolna uvertura v popotovanje v preteklost. Poleg uvodne skladbe izstopata Feed the Dream, Red Sands, najdaljši komad na albumu, in skladba Fresh Fur, ki nas zapelje počasi, ne samo inštrumentalno, temveč tudi z vokalom.
Glasba Castle Rat je kot poletno rajanje okrog ognja v naravi. Večplastno nas podžge k iskanju deklice v sebi, ki želi žrtvovati mrtve deževnike in občevati z onstranstvom, na prikupen način, seveda. Prebuja plat, ki odpira prostor vsemu divjemu, najsi gre za nago kopanje pod zvezdnim nebom, opazovanje plesa kresničk ali pa fantaziranje o grajskem labirintu, po katerem se lovita dve sorodni duši, njuna kovinska oprema pa uničuje romantično predstavo, ker onemogoča lahkoten tek in kali javni mir. Ob poslušanju albuma Into the Realm se prebudi notranja alkimistka, ki vari najmogočnejše napoje. Bojevnica, ki je z mečem odjebala vse zametke patriarhata, nenazadnje pa se prebudi tudi potomka čarovnic, ki je niso zažgali na grmadi.
Dodaj komentar
Komentiraj