Clara! Y Maoupa: Luna Nueva
Editions Gravats/Les Disques De La Bretagne, 2019
Tokrat v Tolpi bumov obravnavamo novo ploščo Luna Nueva, ki sta jo v drugi polovici novembra izdala Clara! Y Maoupa. Plošča je izšla pri založbi Editions Gravats, ki jo vodi francoski vsestranski producent Philippe Hallaise, sicer najbolje poznan pod svojim ustvarjalskim psevdonimom Low Jack. Clara! - s pravim imenom Clara Sobrino - že od leta 2016 svojo glasbo v takih in drugačnih formatih izdaja skoraj ekskluzivno v sodelovanju z založbo Editions Gravats oziroma njeno podzaložbo Les Disques De La Bretagne. Začela je s kasetno izdajo mikstejpa Reggaetoneras 2, na katerem je zbrala reggaeton produkcije z ženskimi MC-jkami, ki jih je s pomočjo DJ-ja Davida Coquelina zapakirala v en res simpatičen reggaeton mixtape. Lani je potem nastopila še z mikstejpom Reggaetoneras 3, hkrati pa je počasi začela javnosti razkrivati tudi svoj avtorski material, s katerim se sama udejstvuje kot reggaeton MC-jka. V družbi z Maoupo sta tako že lani izdala Meneo EP, na katerem se je Clara! izkazala kot spretna jezikačica, lasten pečat pa je projektu vtisnil tudi Maoupa Mazzocchetti, sicer znan po svojih EBM industrial glasbenih vragolijah.
Maoupa Mazzocchetti oziroma Florent Mazzocchetti je lani med poslušalce lansiral tudi solo album z naslovom Gag Flag, ki smo ga obravnavali tudi v Tolpi bumov. Sicer pa je Maoupa DJ in producent, ki deluje iz Belgije, od koder že zadnjih nekaj let precej redno ponuja nov material. Med drugim je tudi član belgijskega kolektiva An Ultimate DJ, ki ga tvori v sodelovanju z lastnikoma belgijske založbe PRR! PRR!
Clara! je izvirno iz Galicije v Španiji, kjer je odraščala v glasbenem okolju obalnih diskotek na sledi trenda puertoriškega reggaetona. Trenutno pa živi in deluje iz Bruslja v Belgiji, kjer je našla svoje mesto med varovanci založbe PRR! PRR!, že njen Reggaetoneras 2 ji je namreč, kot omenjeno, pomagal zmiksati DJ David Cocquelin, letos pa sta tudi že skupaj prispevala en komad za založbino kompilacijo Battle Break 2. Clara! je letos spomladi v sodelovanju z Editions Gravats izdala še en dvojni single, na katerega se je kot producent podpisal Low Jack. Zdaj pa se z Maoupo vračata z albumom Luna Nueva, na katerem najdemo osem svežih komadov, pripete pa tudi njihove inštrumentalne verzije.
Reggaeton je sicer zvrst glasbe, ki je nastala v klubovju Puerto Rica v začetku devetdesetih prejšnjega stoletja. Reggaeton črpa elemente iz ameriškega hip hopa ter latinskoameriške in karibske glasbe. Vokali so lahko tako peti kot rapani, tipično pa gre za izražanje v španskem jeziku. Reggaeton je ena najpopularnejših glasbenih zvrsti špansko govorečega dela Karibov, v zadnjem desetletju pa se je kot stil razširil tudi vse povprek zahodnjaške popularne glasbe. Najbolj prepoznavna karakteristika reggaetona je gotovo tako imenovani dembow riddim, ki so ga v osemdesetih izumili jamajški dancehall producenti, prvič pa ga je uradno na zvočnem nosilcu zabeležil jamajški dancehall producent Shabba Ranks v komadu Dem Bow. Reggaeton se podobno kot trap precej načelno drži določenih tempov in ritmov, ki se jih človek precej zlahka naveliča, komadi hitro začnejo zveneti preveč formulaično. Vendar pa z novim albumom Clare! Y Maoupe temu ni tako.
Maoupa v svoji produkciji niti ne poskuša poustvarjati ustaljenih reggaeton ritmov, kvečjemu iz reggaetona črpa navdih, dejansko pa je precej prost okvirjev reggaetonske škatle. Lahko bi celo rekli, da reggaeton meša z EBM-ovsko estetiko, kakršno jasno slišimo v katalogu založbe PRR! PRR! Najbliže tipičnemu reggaetonu se približa s komadoma Baya Y Suda in Badman, četudi je slednji že precej netipičen, Maoupa namreč za zvočno barvo uporabi ene sorte zborovsko petje, ki komadu vlije precej duhoven vajb. Clara! vrstice tudi tokrat dostavlja v španščini; z bolj ubogim znanjem tega jezika, ki smo ga pridobili ob poglabljanju v mehiške limonade, lahko zagotovimo, da je njen jezik ošter in hudomušen, četudi nam uide dobršen del pomena njenih besedil. Maoupa komade s svojo produkcijo zapakira v toliko koherentno celoto, da neznanje španščine ne povzroči večjih težav ob glasbenem doživetju. Saj – kdo pa sploh še spremlja muziko zaradi besedil?
Na podoben način, kot v podzemlju temačnega dancehalla to sinergijo furata The Bug in Miss Red, se tudi Clara! Y Maoupa s svojo novo ploščo izkažeta kot alter reggaeton powercouple, njun pristop k žanru je prijetno svež in vsekakor vreden večkratnega poslušanja.
Dodaj komentar
Komentiraj