Cześćtet: Polofuturyzm
Orange Milk Records, Love & Beauty Music, 2025
Tolpo bumov tokrat namenjamo plošči Polofuturyzm, ki jo je z modularno zasedbo Cześćtet sestavil Szymon Gąsiorek. Gąsiorek glasbo že leta izdaja pod psevdonimom Pimpon in je del številnih zasedb širokega glasbenega spektra, kot so Pimpono Ensemble, The Love And Beauty Seekers, Wood Organization, Boys Cry in druge. Življenje in delo tega poljskega bobnarskega improvizatorja ter producenta z izrazito plodovito diskografijo pa je že leta povezano tudi s slovensko grudo. Razpet med Københavnom in Trbojami, del svojih dni preživi tudi v Sloveniji. Od tod je leta 2020 pri založbi Klopotec družno s priznano improvizatorko Kajo Draksler kot del dvojca Czajka & Puchacz izdal ploščo Bivališča.
Toda vrnimo se k zasedbi Cześćtet. Kvintet je nastal in zahvaljujoč raznolikosti svojih članov biva na presečišču jazzovske, prostoimprovizacijske godbe in elektronske proste produkcije. Za inštrumente so poprijeli klaviaturist Grzegorz Tarwid, jazzovski pianist mlajše generacije, ki je s Pimponom sodeloval v sekstetu Franciszka Pospieszalskega, igral pa je tudi v oktetu Mareka Pospieszalskega, priznanega saksofonista in naslednjega dela sestavljanke Cześćtet. Za kitaro, bas kitaro in elektroniko skrbi Bartosz Weber, za bobne, elektroniko in vokal pa Szymon Pimpon Gąsiorek. Za največji del računalniško ustvarjene pogače je zadolžen Julek Płoski, hiperaktivni didžej in producent z edinstveno glasbeno podobo v polju eksperimentalne elektronike, ki je v Ljubljani že gostoval na festivalu Grounded leta 2023, na letošnji Niansi in na serialki Level x Rosišče. Płoski je med drugim tudi varovanec založbe Orange Milk, dobre znanke naših valov, ene najprodornejših založb eksperimentalne elektronike zadnjih let. Verjetno je prav Płoski vezni člen med zasedbo in založbo Orange Milk, pri kateri je ob založbi Love & Beauty Music izšla plošča Polofuturyzm.
Nastali posnetki so fuzija svetov bendovih članov, na tem presečišču pa se odlično prepletajo tudi glasbene in konceptualne oziroma tematske smernice. Polofuturyzm preveva prevpraševanje poljske in svetovne bodočnosti, spraševanje o časih, ki se nam obetajo. Vsekakor je tako v besedilih kot tudi v slišani glasbi prisotna nekakšna preganjavica, bend pa se z glasom in pogumnimi besedami poskuša otepati strahu, jeze in nemira. Ko Gąsiorek spregovori, njegova poezija mojstrsko oriše nenehni boj med inducirano družbeno črnogledostjo in reakcijo, ki se pojavlja v vsakem od nas. V določenem trenutku je vdan v usodo, v naslednjem se želi boriti proti vsem in vsemu, spet v naslednjem ga potre osamljenost ali pa molj v ovsenih kosmičih. Toda upanja ne izgublja niti v trenutkih, ko njegov žar razvodeni v vsakodnevnem boju z mlini na veter.
Podobno hektična je tudi zvočna podoba Polofuturyzma. Cześćtet slalomirajo med prosto improviziranimi pa bolj utirjenimi jazzovskimi skladbami, med nasekanimi, pustolovskimi elektronskimi kosi, kitarskim in drugim hrupom, tišinami, milozvočnostjo, težje poslušljivimi kosi in med upanje vzbujajočo nostalgijo po elektronsko-plesnih devetdesetih letih. Toda glasbenikom v tem slalomiranju nekako uspe vzdržati koherentnost in obdržati poslušalkino pozornost, ji obenem ustreči in jo preizkušati. Polofuturyzm je odlično zgrajena in izvedena plošča nasprotij, dvojnosti in negotovosti. Je pol-futurizem in poljski futurizem. Na eni strani se nam ponuja bendovska improvizacijska akustika, na drugi morje kablovja, elektronskih orodij, kompozicij in produkcij, skritih in igrivih trenutkov. Vmes je poezija in napol odmaknjen, zadržan, prestrašen pogled v prihodnost. Ali prihodnost sploh bo? Kaj bo prinesla? Je vredno upati na lepšo prihodnost? Bodo naše utopije postale distopije ali bo preprosto vse ostalo podobno, kot je v našem nehvaležnem trenutku? Prisluhnimo ji.
Dodaj komentar
Komentiraj