18. 5. 2018 – 19.00

DAX J: OFFENDING PUBLIC MORALITY

Vir: Naslovnica

Monnom Black, 2018

 

V današnji vsebinsko formulaični, festivalsko zastavljeni industriji – opišimo jo preprosto z oznako žur ali techno dogodek, s katerim zaradi več različnih vzgibov prevladuje želja po vidnejših imenih, se posledično tudi pri nastopajočih znotraj skromnih dvournih nastopov pojavlja težnja po unikatnosti. Takšni unikatnosti, ki bi jih z enim drznejšim komadom znotraj seta proslavila na internetnih forumih, video platformah in na različnih družbenih omrežjih, s tem pa v prihodnosti prispevala k popolnjenju koledarjev z več novimi nastopi. A takšna težnja vendarle ni vselej skladna z dejanskim odzivom publike, kar je na lastni koži izkusil britanski techno producent in DJ Dax J. Med nastopom v Tuniziji je namreč zavrtel Adhan oziroma islamski klic k molitvi, zaradi česar je bil po odhodu iz države obtožen na leto dni zapora z obtožnico Public Indecency and Offending Public Morality oziroma kaznivega dejanja javne nedostojnosti in žalitve javne morale. O incidentu so poročali celo mainstream mediji, sam pa je bil, zaradi domnevnega nespoštovanja drugih kultur, deležen javnega linča konzervativnejšega dela javnosti.

Po dobremu letu dni, ko se je prah že polegel, nam Dax Heddon ponuja refleksijo orisanega dogajanja v obliki svojega drugega albuma, naslovljenega kar Offending Public Morality. Dax J si je sicer kot predstavnik mlajše generacije techno producentov na sceni ime ustvaril z izredno energičnimi, surovimi in taktno hitrimi glasbenimi kosi, obogatenimi s produkcijsko natančnostjo drum and bassa oziroma jungla ter surovostjo angleške industriale. In vendar je takšne svoje glasbene korenine doslej razmeroma konsistentno aranžiral v klubsko funkcionalne forme, kar je veljalo tudi za njegov debitanski album Shades Of Black. Slednji je bolj kot kaj drugega deloval kot kompilacija udarnih in klubsko delujočih DJ toolov ter je kot celota izpadel izredno pusto. Tri leta kasneje se Dax zdaj z novim albumom Offending Public Morality, izdanim pri svoji lastni založbi MONNOM BLACK, poglablja vase in se nam prikaže kot precej bolj dozorel ustvarjalec.

Na mesto prevladujočih 4x4 komadov in uniformiranih aranžmajev na tokratnem dolgometražcu vskoči eklektičen nabor stilov, žanrov oziroma predvsem produkcijskih pristopov. zvočni podpis Dax J ostaja očiten, a je ta zdaj skozi scenosled plošče preobražen v jungle ritme, EBM-udarnost, IDM-nagajivost ali acid nostalgijo. Sprva se morda zdi, da je tak nabor preširok, da bi deloval povezano, kar bi lahko povzročilo ravno obraten vtis, kot ga je dal debitanski album. A to se ne zgodi, Dax nam namreč z novim albumom demonstrira mojstrski občutek za združevanje različnih stilov predvsem z rabo dveh elementov – visokega tempa in vokalnih semplov. Prav slednji se izkažejo kot ne zgolj okrasni, temveč ključni elementi za globlji vpogled v Daxovo tematiziranje temačnih problematik rasizma, greha, depresije, prostitucije, drog in umora. Naslojeni na produkcijsko izredno izpiljene aranžmaje, vokali tokrat s provokativnostjo izražajo umetnikovo navidezno razumevanje delikventnih ali samo drugačnih vedenj in zavedanje lastne relacije do teh, žanrska eklektika pa je morda kar v službi umetnikove inkluzije različnosti – tokrat v oziru na pretekle obtožbe tudi ali predvsem različnosti kultur.

Zdi se torej, da album Offending Public Morality deluje kot osebna izpoved avtorja. Ob neljubem dogodku je čas za refleksijo obrodil tudi glasbeno rast. Če smo ga pred albumom dojemali kot producenta, ki je sposoben ponuditi zgolj uniformna, čeprav kvalitetno udarna in funkcionalna dela, se z novo ploščo predstavlja glasbeno izrazito zreleje. Offending Public Morality je dolgometražec, ki se znotraj elementarno strukturiranega techna podaja v različne žanrske smeri, a v celoti ohrani smiselno smer. Dax J tu svoje tegobe ne skriva, temveč jo jasno naslavlja že z najbolj očitnim - naslovom. Čeprav plošča s celostnim pristopom deluje kot precej lahko poslušanje, ob podrobnejšem pregledu dejansko terja ogromno pozornosti. Dax J ozvoči dejstvo, da je lahko stiska za posameznika velik izziv, a hkrati tudi velik navdih.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.