DubDiggerz: 11

Recenzija izdelka
2. 5. 2022 - 19.00

DeepEnd!, 2022

DubDiggerz je že dobro desetletje eden vidnejših projektov na slovenski in širši basovski sceni. Delo dua Daniela Grintala in Marka Divjaka bi si zagotovo zaslužilo temeljitejšo obeležbo v posebni oddaji. Plodovi njunega sodelovanja pa segajo izven glasbenega ustvarjanja v serijo klubskih večerov in istoimensko založbo DeepEnd!, v radijsko oddajo Globoki konec in na bržkone povsem svojo dubstep in bas sceno, ki v našem prostoru danes v največji meri živi ravno zaradi projektov, ki sta jih ušpičila DubDiggerz.

Njun sveži prvenec 11 simbolizira enajst let skupnega ustvarjanja – za vsako leto en komad – in hkrati predstavlja do zdaj najobsežnejšo izdajo DubDiggerz, ki je za zdaj zadnja v okviru tega umetniškega projekta. Gre za neodkrite zaklade ustvarjalcev, ki so hkrati tudi poklon njuni plodoviti glasbeni navezi. Kot je duo sam povedal v intervjuju za oddajo 100 decibelov, je plošča zadnji skupni izdelek DubDiggerz, a ne predstavlja konca v zelo strogem smislu, temveč obeležuje začetek nove ere, ko bosta Mark in Daniel svoje poti nadaljevala pod ločenimi aliasi. Prepletanje koncev in začetkov je lepo nakazano že z okoliščinami izida samega LP-ja, ki je njun prvi in hkrati zadnji dolgometražec. Meje med začetki, konci in vmesnostjo v tem primeru niso prav ujemljive, niti niso nujno tako pomembne. V glavnem fokusu naj bo torej raje sámo delo, ki ga še toliko bolj cenimo ob opominu na minljivost in nam kot celota pripoveduje zgodbo njunega skupnega zvoka.

Prvi krovni označevalec, ki ga bomo njunemu zvoku dodali, je dubstep. DubDiggerz sta glasnika globljih in temačnejših pripadnikov te žanrske skupine, ki jo v grobem zaznamuje umetelno mastna bas linija s podporo minimalnih perkusivnih elementov s tempom okrog 140 udarcev na minuto. Nadalje se njima lasten stil, močno razviden s plate in njunih drugih del, udejanja v globoko valečih se bangerjih, začinjenih z violinskimi prebliski in mrkimi vokalnimi vstavki.

Na LP-ju 11 v tem smislu izstopa denimo hitič Bent Sequence z glomazno strunsko linijo, ki do vrhunca komada zagotovo oživi plesišče. Plata se v podobnih valovih razliva nazaj in naprej v ravno pravem razmerju med spremembo kot stalnico ter prepoznavnim stilom dua. Prej kot v seciranje komadov po letih in iskanje izgubljene preteklosti nas plata 11 vabi v sedanji trenutek in zgodbo, ki jo izdaja pripoveduje kot celota. V sigurnosti svojega toka pa glasba prej kot žalost ob izgubljenem vzpodbuja nujo teči na plesišče, izživeti trenutek, biti pretresen od basa. S skladbo Chapter life nekaj čez sredino plate ustvarjalca nakazujeta krožen potek življenja v poglavjih ter počastita vplive dub in reggae miselnosti, ki se ji moramo zahvaliti za čaščenje velikih zvočnikov kot ključne sestavine klubske bas kulture.

In kot se s krovnimi označevalci v glasbi rado dogaja, slej ko prej pride čas, ko umetniški razvoj preseže na začetku zastavljen okvir. To nakazuje umetniški preboj višje vrste, ki ga ne doseže vsak ustvarjalec. Za napredek je takrat edino pravilno in nujno, da stare okvire pusti za sabo. To pa srž projekta DubDiggerz le potrjuje – kot denimo pravi spremni tekst ob izdaji, je bila sprememba ves ta čas najpomembnejša stalnica njunega ustvarjanja. To prav tako dobro dokazuje zdaj že povsem lastno življenje njunega opusa: ta se je z izdajami ter žuri pod okriljem založbe DeepEnd! nadgradil v sceno, ki onkraj same glasbe živi na plesišču, v ogromnih sub zvočnikih ter v ušesih mnogih dubstepperjev, ki od njunega navdiha zagnani plešejo in ustvarjajo dalje.

V nikoli končanem boju z žanrskimi okviri pa nadaljujeta tudi avtorja te plate: Daniel odslej pod imenom Elidan, Mark pa kot Marka San; oba z nekaj prihajajočimi izdajami. Ostajata pa založba DeepEnd! in oddaja Globoki konec pod Markovim vodstvom; Danielova odlična produkcija in mastering prav tako. Ostaja pa med drugim tudi vprašanje, kako se bo glede na novo smer njegovih pobudnikov spremenil ta na njunem zelniku zrasli basovski ekosistem – bo dobil naslednike, se bo razdelil, morda razpršil, preusmeril? Kot povesta sama, prijateljstvo zagotovo živi naprej, ljubezen do muzike in sound system kulture pa tudi. To je za zdaj dovolj, zato odgovore na preostala vprašanja prepuščamo kar njim samim in toku časa. Mi pa se bomo z odprtimi ušesi prepustili zgodbi 11.

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness