1. 8. 2019 – 19.00

Félicia Atkinson: The Flower and the Vessel

Vir: Naslovnica

Shelter Press, 2019

 

Felicia Atkinson, katere novi album The Flower and the Vessel predstavljamo v tokratni Tolpi bumov, je avtorica, ki terja vsaj krajšo predstavitev. Kot glasbenica pod svojim imenom deluje od leta 2008, od takrat je ustvarila nekaj albumov sama in nekaj v sodelovanjih, denimo z Jefrejem Cantu-Ledesmo, poleg tega pa je v preteklosti ustvarjala pretežno instrumentalno muziko tudi pod psevdonimom Je Suis Le Petit Chevalier. To je morda zanimivo ravno z vidika, da muzika, s katero Felicio povezujemo danes, temelji predvsem na glasu, na besedi. Sicer Felicia v sodelovanju z Bartoloméjem Sansonom vodi založbo Shelter Press, pri kateri poleg plat izdajajo tudi kataloge razstav in druge knjige umetnikov, nedavno pa so izdali tudi zbirko esejev Specters, pripravljeno v sodelovanju z glasbeniki, ki se ukvarjajo z drugačnimi načini komponiranja muzik. Med eseji najdemo tudi Feliciino krajše besedilo na temo poslušanja. Poleg pisanja, ustvarjanja plošč in nekaterih zvočnih izletov v galerije Felicia deluje tudi v polju likovne umetnosti. V galerije na tla postavlja objekte, ki, kot pravi z nekaj samoironije, izgledajo lepo na fotografijah v edgy art revijah.

Razstavljanje elementov, ki so videti lepo, pa se iz njenih praks v polju vidnih umetnosti posredno seli tudi v njena zvočna dela. V kompozicijah skupaj lepi zvoke po vzoru zgodnjih manipulacij magnetofonskih trakov, posebno pozornost in poudarek pa namenja tudi načinom poslušanja, ki izhajajo iz praks konkretne glasbe. Njena muzika s poudarkom na tako imenovanem fenomenu ASMR-ja, kar v grobem pomeni veliko škrtanja, šumenja in šepetanja, nas sili govoriti o določeni materialnosti, ki jo Felicia opisuje tudi ponekod v svojih besedilih. 

Besedila skozi komade prehajajo iz angleščine v francoščino. Tudi če nam, francosko ne-govorečim velik del besed ne pomeni veliko, pa nas toliko bolj zanima prav, ja, njihova taktilnost, ki pa se iz albuma v album pretirano ne spreminja. Ta besedila so sicer sestavljanke, povzete po pesmih, intervjujih, v kompoziciji Un Ovale Vert pa Felicia denimo opisuje eno svojih instalacij. Podobno bi sicer lahko rekli tudi za besedilo pesmi L’Enfant Et Le Poulpe, v kateri ponavlja besede okroglo, ovalno, linija, vertikalno, okroglo, ovalno ... Vso to govorjenje je na posnetkih tiho, ponekod celo šepeta, a glas vseeno invazivno vstopa v naša ušesa, kjer ta tiha intima lahko postane tudi neprijetna. Poslušalci smo mi, ki smo preblizu, a hkrati obstaja še en poslušalec, tako poudarja sama, poslušalec namreč, ki je bil v času snemanja prisoten pod odejami v hotelskih spalnicah. Prisoten je bil v njej, bil je to namreč Feliciin še nerojeni otrok. V delih kompozicij razločimo zvok, ki nam je bližje, kar pa, poleg implikacije poslušalca iz trebuha, lahko prevedemo tudi v relacijo zunanjosti in notranjosti, na katero Felicia namiguje v besedilih. Glas je tisti, ki iz notranjosti prehaja v zunanjost in skozi ušesa ponovno vstopa nazaj v notranjost.          

The Flower And The Vessel je sicer dvojni LP, ki je - poleg izvajalkinega pretežno govorjenega podajanja besedil - poln analognih in digitalnih, cingljajočih, čričkasto zvenečih zvokov, klavirja, marimb in terenskih posnetkov. Širok nabor virov zvoka ustvari razliko v odnosu do Feliciinih predhodnih albumov, ki so nam bili ljubi tudi zaradi določene monotone, monolitne, melanholične kvalitete in enoglasne umirjenosti. Melanholija v določeni meri ostaja prisotna tudi v občutenju nove plošče, vendar so se prej prevladujoči globoki basi in nasploh nižji toni zdaj premaknili v višje registre, album pa tudi sicer vleče k tišjim in nekako svetlejšim kompozicijam. 

V intervjujih ob izidu plošče Hand In Hand iz leta 2017 je avtorica sama svojo glasbo povezala predvsem s puščavo in ravnino, v nujni prostorski in pokrajinski navezavi, ki se zrašča z opisi ambientalnih muzik. Aktualni album pa Felicia prestavi v drug prostor, v prostor sanj, kar se zdi prikladno predvsem v smislu obravnave albuma kot abstraktnega in lebdečega kljub besedilom, ki težijo k obliki. Nove kompozicije so ikebane sestavljenih in uravnoteženih zvokov. Vsi v osnovi vemo, koliko rož naj bo v šopku, in vemo tudi, da je črpanje navdiha iz vsakdanjega življenja morda kar najbolj obrabljena fraza, ki bi počasi že lahko postala samoumevna. Kljub omenjeni abstraktni naravi svojih kompozicij Felicia z urejanjem kakofonije vsakdana ustvarja polifonične kompozicije šumov, glasu, čivkov in melodij, a to življenje, ki naj bi ga skušala oponašati muzika z albuma The Flower and the Vessel, se včasih zatakne ob sebi lasten sanjski dekor

 

Leto izdaje
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.