27. 6. 2020 – 19.00

FIRE-TOOLZ: RAINBOW BRIDGE

Vir: Naslovnica

Hausu Mountain, 2020

 

V Tolpo bumov se vrača Fire-Toolz, solo vaporwave black metal projekt iz močnega podtalja internetne kulture. Ekskluzivna in posledično razprodana plošča z naslovom Rainbow Bridge je šesti projekt glasbenice Angel Marcloid. Navdihuje jo fuzija žanrov, sploh tista iz spalnic 80. let, saj trdno verjame v unikaten umetniški izraz vzorčenja in manipuliranja že obstoječe glasbe. Kot mnogi vaporwave izvajalci svojo glasbo povezuje z vizualno umetnostjo, ki jo lahko najdemo na njenem Instagram profilu. Naslovnica se post-ironično roga digitalnemu realizmu in splošnemu dojemanju kiča. Renderiran muc, mavrica in pot do nebes so namreč zaščitni znaki te čikaške transženske umetnice. 

Ena izmed scen, ki je posvojila vaporwave vizualno motiviko, je bila Instagram LGBTQ in transpolna meme scena z danes najopaznejšima predstavnikoma @gayvapesharkom in @coryintheabyss. Fotošopirani tridimenzionalni modeli z zajedljivo progresivnimi sporočili – ki so bila mnogokrat še kako resnična, čeprav ovita v humor in pastelne barve – so definirali začetek digitalne transcendence. Odprl se je fluiden prostor, ki je povezoval mikrokozmose po celem svetu v absurdni post-informacijskosti in se poigraval z mistiko cyber prostora in drugačnih novih identitet. Glasbeno se ta prostor največkrat povezuje z vaporwavom, trapom in popom, ukvarja pa se s trenutkom in sintetiziranim bivanjem.

Na diametralno nasprotni strani stoji black metal s temačno motiviko in umikom iz medmrežnih sfer. Ukvarja se z determinizmom, naravo in smrtjo, namesto popolnega sprejemanja družbenih vplivov pa teži k njihovemu popolnemu zavračanju. Obe omenjeni polji sta sami po sebi prej evolucionarni kot revolucionarni, povezujeta pa ju mistika in specifična oblika onostranskosti, ki izvira tudi iz njune splošne zapostavljenosti zaradi kljubovanja širšemu življenjskemu toku. 

Fire-Toolz ima misijo združiti inštrumentalni vaporwave z blackmetalskim vokalnim izrazom. Vreščanje sicer še ima specifičen hardcorovski prizvok, a ob prebiranju besedil postane jasno, da gre za blackmetalsko motiviko, usmerjeno v digitalno brezno. Občasni zarotniški namigi se izmenjujejo z meta-individualističnimi blodnjami, ki pa nikakor ne delujejo le kot potvarjanje delčkov intelektualnih slogovnih prijemov. Res je, da so verzi včasih nedoločni, a tako kot sami naslovi skladb služijo tudi mistiki, ki nas vleče k poslušanju. Jasno izražajo transcendenco gneva in gradijo mavrični most v katarzo. Rainbow Bridge je album, ki enostavnih sintetičnih zvokov ne vpeljuje le v sočne nostalgične zavoje, saj je za razliko od popularnega vaporwava kompozicija bolj skeletna in manj vzorčna. Glasba, ki spominja na računalniške igre našega otroštva, je včasih podprta s klubskimi, včasih z deathmetalskimi tolkalnimi podlagami ter vedno nadgrajena s hreščečimi verzi in kitarskimi solažami.

Prva skladba Gnosis .•o°Ozing se odpre s čvrsto razbijaško blackmetalsko pasažo in se hitro zlije v enega izmed hitov s pomenljivim naslovom It’s Now Safe to Turn Off Your Computer. Govori v ugankah in kontradikcijah, kot sam naslov, nekje na sredini pa ga presekajo raznorazni zvočni efekti, ki se potem počasi porazgubijo v oblak sintetičnega piskanja in tuljenja. Tudi v naslovni skladbi lahko slišimo nešteto zvenskih vplivov, ki se kar vlečejo iz ene asociacije v drugo. Težko pričakujemo distorzirano piskanje, ki vsake toliko preseka melodične vzorce zgodnje popularne elektronske glasbe. Zvočna pokrajina je nasičena z referencami, nesorodnimi akordi in žanrskimi znaki. Omeniti je treba, da so tudi naslovi skladb podobno stilizirani in vključujoče vseznakovni. 

Proti drugi polovici albuma pa melodije postajajo vedno prijetnejše, besedila razločnejša, ritmične podlage pa bolj gibanje-vzbujajoče. Tudi skladba dEcRePiT φ PhOeNiX je v svoji čudaškosti zelo uho-lovljiva, čeprav se vanjo ne prikradejo rahlo predrugačeni vokalni melodični vzorci. S temi se Fire-Toolz na poseben način poigra bolj v skladbi Dreamy ex# Code , ko do izraza pride še industrialni podton, ki narekuje transcendentalno izkušnjo poslušanja. Ob potopu v sredico albuma nam ponuja več elektronsko-nojzerskega ter manj kitarsko-metalskega, svojo lirično izpoved pa zaključi s screamo štikelcem 觀音 Prayer For The Abuser (abridged). Ne glede na to, ali gre za javni ali osebni motiv zlorabe, ta najbolj neposredno izpovedna skladba zadane bistvo ločitve duše od fizičnega sveta. Kjer se je nabirala sla po maščevanju, se končno blešči odpuščanje, ki lebdi na prašni bedi samoraslega bivanja v distopičnem svetu. Album se zaključi z edinim pravim vaporwaverskim komadom, {Screamographic Memory} v zavitih oklepajih, kar namiguje na to, da se nam bo še dolgo zvijal po ušesnih kanalih. 

Fire-Toolz dokazuje, da je tudi najbolj morečo žanrsko fuzijo lahko prebaviti, če smo pripravljeni odmisliti obstoječe muzične okvire. Tako imenovanega slabega okusa se otrese z usmerjanjem v abstrakten besednjak, kjer impresijo realnosti raje uporablja kot odskočno desko v univerzalni jezik s fragmentiranim internetnim imperativom. Kot pravi sama, gre za proces duševnega zdravljenja s sprejemanjem nevednosti v poplavi stimulacij. Rainbow Bridge z močnim newagevskim priokusom presega binarni vsakdan dobrega in slabega počutja ter prehaja v stoično neskončnost. 

https://www.instagram.com/p/CBf-mdBjM_D/?igshid=1fa6h71zpf20v

 

Leto izdaje
Avtorji del

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.