12. 1. 2018 – 19.00

IKONIKA: DISTRACTIONS

Vir: Naslovnica

Hyperdub/DISTRACTIONS, 2017



 

Ponovoletno izpostavljanje spregledanih lanskih izdaj nadaljujemo s tretjim celovečercem londonske častilke prodornih, avdiofilsko produciranih basov in futurističnih sintovskih manipulacij. Govorimo o Sari Chen, ki v zadnjem desetletju ustvarja pod psevdonimom Ikonika. Gre za prominentno ime britanskih basovskih scen, varovanko Steva Goodmana in založbe Hyperdub ter producentko, ki se je slogovno vselej premikala na mejah različnih žanrov in estetik. Čeprav jo je mogoče postaviti ob bok imenom, ki jih radi tlačimo pod ohlapni označevalec post-dubstep producentov, recimo Actress, Kode9, Klein in drugi, pa gre tu bolj kot resnične zvočne vzporednice izpostaviti njihov nadžanrski ustvarjalni kredo, s katerim se tudi Ikonika izogiba predalčkanju. Na to kažejo tudi njeni eklektični didžej seti, v katerih lahkotno krmari med technom, dancehallom, UK funkyjem, bassom, grimom, footworkom in še čem.

Plata Distractions, za katero si je Chen resnično vzela čas, prihaja pet let po bolj freestylerskem predhodniku Aerotropolis. V vmesnem času je Chen aktivno didžejala, predstavila tehnoidni EP Position in nekaj samosvojih remiksov, denimo za Chvrches, Austro in Junior Boys, ter doživela tudi hujšo prometno nesrečo, ki je pustila močan pečat. Tako se sam naslov zdi nekakšna aluzija na vse distrakcije, ki so Ikoniko pestile v času ustvarjanja pričujočega dolgometražca. Z njim se približuje klubskim plesiščem, ki imajo več skupnega z ameriškim r&b-jem kot britanskim dubstep zvokom. Produkcije pa vseeno ostajajo prežete s tisto specifično zvočno avro, ki jo zaznamuje nekakšen hipertehnološki futurizem, na kar namiguje tudi sama albumska naslovnica z distopično podobo Londona.

Rdeča nit albuma, če ji tako lahko sploh rečemo, se vije okoli bolj temačnih in tesnobnih projekcij naše prihodnosti, zato bi bilo mogoče celo vleči vzporednice s sodobnimi synthwave trendi tako v tematskem kot v zvočnem smislu, le da so Ikonikine korenine v UK bass zvoku in ne sintovskih muzikah 80. let. Vendarle so za razliko od predhodnika, na katerem v širšem smislu prevladujeta house in techno, na Distractions veliko bolj prisotni vplivi sodobnih trap in r&b trendov, predvsem v smislu ritmičnih vzorcev in subbasovskih manipulacij. Na njem namreč ni klasičnih 4x4 koračnic, namenjenih didžej setom. Komadi se večinoma držijo hitrosti 100 udarcev na minuto in bi svoje mesto brez problema našli na r&b plesiščih, denimo z vokali gostje Andree Galaxy zaznamovana Noblest, okoli trap beata grajeni Manual Decapitation in Ikonika ter grime petarda Sacrifice z gostom Jammzom. V intervjuju za RBMA je izpostavila prav željo po večjem fokusu na njeni ljubezni do sodobnega in nasploh r&b-ja, kar ji je na Distractions skozi ritmično intrigantne produkcije, rabo zanimivo obdelanih samplov trobil, godal in hiperproduciranih sintov ter pametno potenciranje reverb efektov odlično uspelo.

Album premore tudi v UK bass zvoku ukoreninjene produkcije, kot so z lomljenim ritmom zaznamovana uvertura Girlfriend, techno plesišču prijazna IDM emulacija Lear, čutni club banger Love Games ter osrednja albumska produkcija Lossy, ki bi resnično lahko delovala kot naslovna pesem za kakšno serijo ali igrico, umeščeno v distopični London leta 2044. Obenem pa se Ikonika delno podreja tudi trendom ambienta in v album vključuje tudi produkcije brez mastnih klubskih kickov, denimo dronovski, z glitchi zaznamovan intermezzo BGM, melanholični cloud rap instrumental Not ali počasna FKA Twigs emulacija Hazefield, na kateri s čutnimi vokali gostuje založniška kolegica Jessy Lanza, z beati pa Night Slugs varovanec Sweyn J.     

Distractions tako resnično predstavlja konglomerat najrazličnejših izpeljank britanskih klubskih zvokov in ga zato lahko vzporejamo z izdajo Nothing založniškega kolega Kode9. Na njem lahko prisluhnemo tako posvetilom glasbeni dediščini kot tudi poskusom spogledovanja s prihodnostjo klubske glasbe na presečiščih r&b-ja, trapa in grima. Obenem gre za širši publiki najbolj dostopno izdajo Ikonike doslej, ki z Distractions še širi svojo zvočno paleto in v posluh ponuja produkcije, ki lahko navdušijo tako 15-letnega trap navdušenca kot že dodobra udelane uhlje starih mačkov. Skratka dobre distrakcije … za vsakogar.    

 

Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.