LORD RAJA: A Constant Moth
Ghostly International, 2014
Čeprav je plošča A Constant Moth pretekli december bržkone upravičeno umanjkala na večini seznamov „naj lanskega leta“, k sreči ni ostala povsem neopažena. Gre namreč za dostojen dolgometražni prvenec mladega vzhodnoameriškega producenta, Chesterja Raje Ananda alias Lorda Raje.
Ali gre za prvenec, bi lahko pogojno postavili pod vprašaj, saj je Chester pod psevdonimom RAJA pri brooklynski neodvisni založbi Astro Nautico že pred dobrimi tremi leti izdal kar triptih pretočnih plošč s skupnim naslovom The October Series. Te bi čez palec lahko opisali kot nametanke velikega števila krajših skečev, komadov in idej. Kronološki red albumov korespondira s Chesterjevim producentskim razvojem – od začetnega poigravanja z daljšimi vzorci predvsem jazza in funka, zavoja h klepanju klubsko funkcionalnejših kosov različnih sort do prvih poizkusov oblikovanja svojega zvoka ob uporabi krajših vzorcev, sintetizatorjev in efektov. Produkcijsko gledano je zvok vseskozi zelo spodoben: zračen, masten in hrustljav, kjer je to potrebno, in gibek tako v smislu dinamike kot med poloma sterea. Komadom po večini ne moremo očitati generičnosti, sem ter tja se najde tudi kako biserno presenečenje. A ob nepregledni množici stilsko sorodnih severnoameriških ritmo-klepačev, ki izdajajo v podobnih formatih, se lahko resnici na ljubo tudi producent, kot je Raja, kaj hitro izgubi. Omenjene izdaje kažejo, da se je tisti čas golobradi Chester oziral predvsem k zvokom, ki jih po navadi povezujemo z zahodom severnoameriške obale. A kljub temu so njegovo avtorsko potenco opazili tudi pri ameriški podtalni velikanki, Asthmatic Kitty, kjer je pod psevdonimom InfinitiRock prav tako v letu 2011 izdal novo izdatno dozo zanimivega ritmovja.
V preteklih parih letih je, kot pravi sam, živeč v ruralnem mestu Red Hook, kakih 100 kilometrov severno od New Yorka, v izolaciji mojstril svoje ideje in zvok. Z besedami domačega producentskega upa, Christiana Kroupe, torej: „I haven't gotten out of the house all day kind of musician.“ S časom si je Chester nadel ime Lord Raja in pristal na enem izmed domicilov za avtorsko elektroniko, vplivni založbi Ghostly International, pri kateri je po pretočnem EP-ju Rubies iz leta 2013 v lanskem letu na vrsto prišel tudi tiskani dolgometražni debi.
A Constant Moth je logično nadaljevanje, a tudi občutna nadgradnja Chesterjevih preteklih eksperimentiranj in prizadevanj z različnimi ritmičnimi in melodičnimi prijemi. Dvanajst pesmi z albuma postreže s pestrimi odvodi footworka, diskoidnega in zadetkarskega hip hopa, celo IDM a in housa, prostor se najde tudi za sanjaška melodična poigravanja in drone. Nekaterim komadom kljub žanrski izsledljivosti vendarle uspe pritegniti več pozornosti: med njimi vsaj počasnima, a gibkima Darwin in TV Talk, mikavnemu ambientalcu Golden Graviti Birds in De Lia Lu Lu, ki bi ga pred leti lahko napravil tudi Actress; ne nazadnje se na plošči pojavi še - sicer zgolj eno, a toliko bolj udarno - sodelovanje z Jeremiahom Jaejem, katerega zvočno sprocesiran liricizem lepo zaokroži psihedelično jahačino Van Go.
Očitno je, da imamo pred seboj ploščo prenekaterih zamisli. Slednje bi lahko izpostavili hkrati kot eno njenih šibkejših in močnejših plati. Kot šibkejših, ker Lord Raja kljub nesporni podkovanosti v sodobnih producentskih trikih plošči kot celoti ne uspe vtisniti jasne rdeče niti. Kot močnejših, ker premetena raba skrbno izbranega arzenala zvokov, šumov in efektov; frekvenčno in stereo parceliranje; krivenčenje pitcha; granularno sintetiziranje itd. iz skorajda vsake pesmi naredijo samostoječ mali univerzum. Ali je to prava pot v smeri avtorske prepoznavnosti, bodo pokazale prihodnje izdaje, ne glede na to pa pričujoči prvi tisk ni za vnemar!
Dodaj komentar
Komentiraj