1. 6. 2019 – 19.00

M. Sage: Catch a Blessing

Vir: Naslovnica

Geographic North, 2019

 

Protagonist današnjega glasbeno-recenzentskega termina je Matthew J. Sage oziroma njegova umetniška osebnost M. Sage, v Coloradu rojeni in Chicagu nastanjeni glasbenik. Sam se sicer opiše kot založnik, umetnik, pedagog, raziskovalec, predvsem pa kot ambientalni humorist. In čeravno gre za oznako, ki ustrezno nakaže dispozicijo žanra, v katerem deluje, ter tudi metode, uporabljene na tokratni plošči Catch a Blessing, bo za uvod bolj poveden pregled glasbenikovega siceršnjega delovanja.

Sageu letos pravzaprav čestitamo za deset let delovanja na glasbeni sceni, vsaj če gre verjeti na spletu dostopnim informacijam. Leta 2009 je ustanovil založbo Patient Sounds, katere glavni medij so kasete oziroma različni printi. Pri svoji založbi je predstavil tudi večino lastnih izdaj, med drugim tudi svoj debitantski album na vinilu, album A Singular Continent. Od te plošče dalje je nanizal več kot dvajset izdaj in gostoval pri založbah Noumenal Loom, Orange Milk Records in Geographic North, ki je izdala tudi tokratnega albumskega izbranca. No, tako je, če ostanemo zgolj pri izidih, objavljenih pod imenom tokratne, sicer le ene izmed kar štirinajstih različnih glasbenih person, s katerimi Matthew nastopa.

Kljub temu da se v skorajda vseh različicah sebe ukvarja z ambientalno glasbo, digitalno ali analogno, bolj ali manj zreducirano, psevdonim M. Sage predstavlja njegovo najplodnejšo verzijo raziskovanja ambientalnih muzik. Prepoznaven slog gradi s kolažiranjem spreminjajočega se nabora analognih in digitalnih inštrumentov ter terenskih posnetkov oziroma z obdelovanjem teh virov zvoka. Precej redko opažen, a še pomembnejši del njegovega dela pa temelji na fizični oprijemljivosti takšne ali drugačne vrste. Prvo, na prvi pogled površinsko dejstvo je njegova zapriseženost fizičnim nosilcem: kasetam - zaradi njihove cenovne in produkcijske dostopnosti - ter vinilkam. Ti nosilci namreč udejanjajo umetnikove poskuse prelitja glasbe iz abstrakcije v resničnost. In drugič, njegova glasba pogosto temelji na eksplicitni vezi z glasbenikovim fizičnim okoljem, nikakor pa ne gre pozabiti tudi implicitnega enačenja ambientalne glasbe z izumljanjem, poustvarjanjem oziroma grajenjem svetov, fizičnih in glasbenih.

Enako je seveda s ploščo Catch a Blessing. Naslovi komadov so reference na lokacije v Chicagu, na Michigansko jezero ali na kraj v nekem narodnem parku. Album hitro poda vtis romantizirane slike, idealistične v duhu in neobremenjene z izvedbo. To je otipljivo tudi ob veliko izdatnejši pozitivni naravnanosti glasbenih tem, na primer v skladbi Avondale Primer Gray, v kateri klavir šviga v ekstazi, čeprav je cloten vtis skladbe daleč od energičnega. Večina produkcije na albumu sledi motni zvočni podobi, ki v maniri romantiziranih vtisov hitro aludira na nostalgijo po določeni preteklosti. Zaznati je tudi avtorjevo željo, da bi se približal afektom določenega preteklega trenutka. Nenavadno ustrezno temu je tudi dejstvo, da je material na plošči nastal že v letih 2015 in 2016.

Kakšen pa je cilj ambientalne glasbe M. Sagea? Popolno predrugačenje poznanega zagotovo ne, avtor ostaja zvest že znanim elementom, torej inovacij vsaj v smislu novega na plošči ne gre pričakovati. Catch a Blessing moramo primerjati z avtorjevim predhodnim opusom, katerega izraz je bil veliko bolj omejen. Sage tudi sam poroča o tem, kako si proces dela pogosto metodološko omeji, bodisi v smislu tehnološkega, tematskega ali teoretskega pristopa. Vsekakor mu je šlo v preteklosti pritrditi, hvala bogu pa je konstrukcije narave tokrat zamenjal za … živahnost v specifično njegovem, ne nekem splošnem smislu. Na albumu slavi majhne detajle, vzklike ljudi, čivkanje, v neslavni vlogi temelja kompozicij pa se pogosto znajde milo brnenje inštrumentov.

Ambientalna glasba vedno znova konstruira naravo, okolje, le redko pa tudi po občutku deluje naravno. Prefinjeno premišljenost, ki ga je zaznamovala v preteklosti, je Matthew na novi plošči zamenjal za demokratično dostopnost. To, kot po naključju univerzalizirano slišno okolje bo domače skoraj vsem, prav zato pa bo nekaterim verjetno pustilo tudi suh občutek v ustih. A ne gre zanikati, da se iz fontane romantičnega izvira ambientalne glasbe od časa do časa lahko res dobro napiješ.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.