mental overdrive: everything is connected

Recenzija izdelka
23. 5. 2014 - 19.00

Love OD Communications, 2014

 

Norveška nedvomno sodi med države z bolj plodnimi, razgibanimi in zanimivimi elektronskimi glasbenimi scenami. Tudi poslušalcem Radia Študent so verjetno dobro znani tamkajšnji (techno)ambientalisti z Biosphere na čelu ali pa ekscentrična druščina producentov, zbranih okoli založbe Smalltown supersound. Ti ponavadi največ prostora dobivajo tudi v drugih svetovnih medijih, manj širše pozornosti pa so ponavadi deležni ustvarjalci bolj odkrito usmerjene plesne elektronske glasbe. Zakaj je tako, na tem mestu ne bomo ugibali, so se pa nekateri med njimi usidrali globoko v srca ljubiteljev plesišč. Najbolj med njimi verjetno prav Per Martinsen alias Mental Overdrive, ki tako rekoč popoln uvid v to, zakaj je postal prvo ime norveške plesne elektronike, ponuja s svojo novo ploščo 'Everything is Connected'.

Z Martinsenovo širšo prepoznavnostjo ni doma na Norveškem sicer nič drugače kot drugje v svetu. Čeprav ima za sabo četrtstoletno producentsko kariero, se njegova priljubljenost ne more primerjati z zvezdniškimi Royksopp in podobnimi, ki brez poslušanja plošč Mental Overdriveovih verjetno ne bi postali to, kar so. Martinsen namreč velja za botra tamkajšnje techno scene in posledično enega najvplivnejših norveških producentov. Zato uživa veliko spoštovanje med poznavalci elektronskih muzik, ki ga skupaj z Biosphere štejejo za najpomembnejšega elektronskega kreativca. No, za razliko od cenjenega ambientalista v Martinsenovi glasbi, kljub temu da se je loteva v različnih pojavnih oblikah, ponavadi ni nič »fjordovskega«. Tudi takrat, ko ga odnese iz strogo plesnega konteksta, njegov izraz pogosto ostane energičen in tako ali drugače reminiscenten na zlato rejversko obdobje. Tega je konec osemdesetih in v začetku devetdesetih močno zaznamoval tudi sam, tako s svojimi ploščami, ki jih je objavil pri pionirski plesno-elektronski belgijski založbi R&S, kakor kot soproducent nekaterih rejverskih klasik te iste založbe. In če se ne bi zgodila založba R&S, bi bila podoba velikega dela plesne glasbe zadnjega četrt stoletja precej drugačna.

Če se sprašujete, zakaj tako poudarjanje znamke R&S, je odgovor preprost. Zato, ker bi album 'Everything is Connected', če ne bi poznali njegovega avtorja, zlahka zamenjali za kakšno »best of« zbirko najbolj plesnih R&S-ovih skladb. Neustavljiv, plesen gruv, ki ga od začetka do konca narekujejo bodisi »straight« techno ali bolj housersko ukrojeni ritmi, bodisi bolj razmetani, lomljeni ritmi, komaj opazno popusti le v osrednjem delu albuma. Ker elektronska plesna izkušnja ni popolna brez hipnotičnih, kontemplativnih melodičnih linij, Martinsen ne skopari niti s temi. Rezultat je glasba z močnim nostalgičnim, celo starošolskim vzgibom, ki je priložnostno sicer nagrajen z Martinsenovimi izkušnjami z IDM-om, novejšim technom in discom, toda jedro vendarle ves čas ostaja na sledi Kraftwerkov, Giorgia Moroderja in R&S-a. Toda to so ne nazadnje njegove korenine, glasba, ki jo sam razume kot najbolj plesno. In 'Everything is Connected' je album, ki se ne obremenjuje s časom in produkcijsko znanostjo, pač pa preprosto ponudi zajeten sunek brezkompromisne plesne elektronike. Kako se ta obnese na plesišču, preverimo že v petek 30. maja, ko Martinsen alias Mental Overdrive nastopi na dogodku MED-2014 v Mariboru.

 

Leto izdaje: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness