Minnite: Hotel
samozaložba, 2023
Kaj dobimo, če nadobudnega srednješolca izpostavimo vplivom klasičnega rapa in mu na računalnik naložimo program za produciranje glasbe FL studio? Pustimo mu sedem let umetniške svobode in na koncu bomo nekega februarskega popoldneva leta 2023 dobili album z naslovom Hotel, na katerem so na osnovi trap komadov zmešane glasbene zvrsti, ki izvirajo iz cloud rapa. Za domžalskega izvajalca Minnita se na prvi posluh zdi, da je eden od sledilcev na slovenski sceni uveljavljenega kamniškega trap tria Matter – a se sam od njega želi oddaljiti.
Minnitova odskočna deska je bil LSDS Collective, ki se je lani predstavil na Klubskem maratonu in v katerem sodelujejo tako glasbeniki kot tudi producenti in digitalni ustvarjalci. Pod njihovim okriljem se je pokazal javnosti in z njimi izvedel debitantski nastop na dogodku Waste of Oxygen, ki predstavlja izvajalce mlajših generacij znotraj hibrida rapanja in elektronskih beatov, ujeli pa smo ga lahko tudi na enem od dogodkov Veselih dihurčkov. Dogodek je bil pomemben predvsem zaradi mejnika, ki ga je predstavljal za Kaija Virtuala in Obiija, ki sta se pred tem naglo in brez kakršnihkoli pojasnil odcepila od kolektiva Aseben. Prvič se je razkrilo, da sta se odločila podati v nove vode in sklenila sodelovati z novim kolektivom, LSDS. To se med drugim izkaže tudi v featuru na Minnitovem albumu, na katerem gostujejo Dansky in Male Ponco, stara člana zasedbe LSDS, ter Neeko, ki se ji je pridružil konec marca.
Skozi album lahko zasledimo tudi sklicevanja na nosilca slovenske alternativne rap scene, YNGFireflyja oziroma Urbana Senekoviča, v pesmi Ashati. Z verzom »Lahk pleševa celo noč tko kt Nomark« se Minnite sklicuje še na eurodance ustvarjalca Nomarka in njegovo pesem Celo noč, ki je izšla leta 2020, uporabi pa tudi zanj značilne figure angelov in belih kril. S tem bržkone izraža poklon kolegom oziroma glasbenim vzornikom, obenem pa se želi povezati z njihovimi feni.
Pripovedovanje o drogah, kešu in pičkah je v raperskem svetu neusahljiva stalnica in Minnite ni nikakršna izjema. Besed »jaz sem bog«, »kamasutra« in razmetavanja z raznimi rekreativnimi drogami na albumu ne moremo preslišati. Kljub temu pa lahko opazimo eno posebnost: Minnite ne igra vloge tako imenovanega fuckboya, temveč ostaja zvest svojemu dekletu, ki ga s prispodobami karamele omenja v skorajda vsaki pesmi. Seksualizacija je v današnji glasbi eden večjih tematskih problemov, pri čemer bi lahko za Minnita dejali, da na dokaj uglajen način v najmanjši možni meri objektivira nasprotni spol, a žalostno dejstvo vseeno ostaja.
V večini glasbene produkcije obstajata bolj ali manj dva pogleda na žensko – ali je popolnoma čaščena in deificirana ali pa postane zgolj predmet seksualne potešitve. Ločnico med njima dobro pokažejo Minnitova in Obiijeva besedila, pri čemer Obii denimo s stavki »Daj mi res puši kurac, zakaj si se sezula? Dobro veš, da sem naduvan, kako naj drugače te fukam?« utelesi primer drugega, Minnite pa prvega črno-belega opredmetenja. Na albumu Hotel namreč prevladujejo napol ljubezenske pesmi oziroma pesmi, ki jih povezuje ljubezenska tematika, mnogokrat prepletena in izpopolnjena s tematiko spolnosti.
Albuma ne moremo skleniti v skupno celoto oziroma na njem ne zasledimo izrazitejše rdeče niti ali povezanosti z naslovom. To lahko morebiti pripišemo dejstvu, da je nastajal dlje časa. V teh letih se je Minnite izpopolnjeval in spreminjal, s tem pa se je spreminjala tudi glasba za album, ki naj bi izšel že lanskega novembra, a je izid glasbenik dvakrat zamaknil. Odlašanje ni privedlo do bolj izpopolnjenega albuma, temveč do njegove raztreščenosti, čeprav je v produkcijskem smislu dosegel skorajšnjo brezhibnost. Z vidika miksanja in same produkcije albuma ter kakovosti beatov lahko Minnitov prvenec uvrstimo v sam vrh albumov slovenskih ustvarjalcev primerljivega kova.
Hotel je mešanica glasbenih trendov, ki prevladujejo v dolgi vrsti ustvarjalcev slovenskega trapa, na čelu katere stojita Matter in .travnik. Minnite skuša z dodatkom autotuna, ki ni vedno najbolj skladen s trapom in rapom, prinesti nekaj novosti in svežine ter najti pravo razmerje med sledenjem že vklesanim smernicam, ki preverjeno delujejo, in izražanjem lastne identitete ter želje po unikatnosti. Glede na ne prav dolgo kilometrino, raznovrstnost in iskanje samega sebe ni tako nenavadno, da še ni dodobra izoblikoval lastnega stila. Na odgovor, ali bo slovenskemu občinstvu v prihodnosti prinesel kaj novega ali se bo kot mnogi izgubil med podobnimi izvajalci, ki jih ne primanjkuje, pa bomo morali še malo počakati.
Tolpo bumov je pripravila vajenka Lara, mentoriral je Marko M.
Dodaj komentar
Komentiraj