12. 1. 2012 – 19.00

Muškat Hamburg: Zbogom Madamfucker

Vir: Naslovnica

V Tolpi bumov danes poslušamo štajerske podivjane zabavljače Muškat Hamburg in njihovo novo ploščo Zbogom Madamfucker, izdano ponovno pri založbi FV. Gre za bend, ki se jim po žilah pretaka hiter ter s punkom oplemeniten rock. Že prvenec Uživaj Pokončno je prepričal z odkrito ljubeznijo do rockerske kitarske zabave, na kateri hitro pride do hedonističnega razvrata. Prav tako je ob posluhu ali pa ogledu njihovega koncerta poslušalec videl vzporednice z norveškimi Turbonegro. Muškat Hamburg so se postavili v jasno izdelan okvir in v njem izpadli prepričljivo verodostojno. Predvsem zaradi radoživega kitarskega preigravanja in energije, ki izhaja iz njihove glasbe. Obenem pa so pesmi odpete v slovenskem jeziku, kar še bistveno bolj prispeva k pristnosti Muškat Hamburg.

In podobno bend prepriča s svojo novo ploščo Zbogom Madamfucker, ki je prepojena z divjanjem od svojega začetka pa vse do konca. Zdi se, da so prestavili v še eno prestavo višje, saj na celi plošči praktično ni momenta, kjer bi se glasba umirila in bi poslušalec dobil priložnost, da se nadiha svežega zraka. Tistih nekaj basovskih preigravanj, slišanih v pesmih Sobota, S.P. Blues, Ne daj se motit ali Plod riti, dajo redke priložnosti za osvežitev slušnih kanalov. Drugače pa smo vseskozi priča preznojenim kitaram, ki ustvarjajo močan zvok, obenem pa ponujajo igrivost. To se kaže v razgibanih kitarskih solažicah, ki se trudijo biti slišane in prodreti skozi drvenje zvoka Muškat Hamburg. Podajanje žogice med punkovsko energičnostjo in rockerskim preigravanjem skupini vedno znova daje novo dozo energije. Ta dva glasbena pola drug drugega silita v še močnejše, hitrejše in bolj divje igranje. Tako se pogosto dobi občutek, da plošča Zbogom Madamfucker ponuja 35 minut podivjanih in komaj krotečih kitar.

Plošča Zbogom Madamfucker predstavi tudi novega člana Muškat Hamburg, in sicer kitarista Gangsta Rockerja, ki je nadomestil odhod Kuki Cold-Eyea. Ta sicer še zaigra polovico pesmi na plošči, skozi preostalo polovico pa prepričljivo oddrvi na novo pridobljena kitarska sila. Poleg tega na plošči slišimo še gostovanje Screamin’ Yeah Zhalaca iz hrvaških Erotic Biljan & his Heretics in pa Gorana Koražijo iz domačih Multiball.

Ob izdaji izvrstne plošče Prekletih Bazar, velenjskih Res Nullius, se je zapisalo, da je dobrodošlo slišati kletvico v slovenskem jeziku pri rockerskm bendu. In pri uvodni pesmi plošče Zbogom Madamfucker takoj na začetku slišimo Revolucije od nikoder pizda! Muškat Hamburg krasi tudi to, da pojejo v slovenskem jeziku in so zvesti svojim koreninam. Izvrstna pesem Vse sem si zaslužo obenem v pravopisni štajerščini pove, da je dober ko svija. Kljub temu zavedanju lokalne pripadnosti pa Muškat Hamburg v zadnjih štirih pesmih gledajo v širjave tujega sveta. Odpete so namreč v angleškem jeziku, morda po želji, da bi s tem postali razumljivi širšemu, mednarodnemu trgu. Ob tem pesmi ne izgubljajo na svoji energičnosti, zmoti pa tako kot pri mnogih podobnih poskusih tisti značilen slovenski naglas v angleščini. Kljub temu to nikakor ne vpliva na veljavo plošče Zbogom Madamfucker, te pesmi so pač nekakšen dodatek na prepričljivem albumu.

Muškat Hamburg se po 5 letih vračajo na slovensko glasbeno sceno in spomnijo na žlahtne prvine punk'n'rolla. Marsikdaj je namesto ovinkarjenja bolje, da se zadevo vrže direktno v obraz, in na domačo rockersko sceno je priletel album Zbogom Madamfucker. Čeprav se včasih zazdi, da se na domačih tleh izgublja pristen rockerski naboj, nas plate, kot je Zbogom Madamfucker, prepričajo o nasprotnem. Pizda, tako preprosto in učinkovito!

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.