4. 11. 2025 – 18.00

Oka: Larv

Audio file
Vir: Naslovnica/Kaja Horvat
Elektronski minimalizem

Kamizdat, 2025

 

Evo Mulej Vrabič na sceni ambientalne glasbe primarno poznamo kot polovico dua Lip Rouge. Letos je glasbenica pod imenom Oka pri založbi Kamizdat izdala samostojni krajši prvenec Larv. Podobno kot pri projektu Lip Rouge se tudi Oka ukvarja z zvočnim oblikovanjem in raziskovanjem minimalističnih pokrajin brez opiranja na strukturne okove, ki bi narekovali tempo in razvoj pripovedi.

Vir: Arhiv: Lip rouge
Audio file
3. 1. 2025 – 23.00
Zvočne refleksije domačega eksperimentalnega dvojca

Prvenec Larv je temu primerno po eni strani zvočno malenkosten. Oka preproste, sporadične in dronaste elemente prepleta in veže v zvočno širok in razpet prostor. Ne slišimo nasičenega zvoka, zvočna arhitektura dopušča veliko zraka, pri tem pa se počasi polnijo pripovedne asociacije, ustvarjene z moduliranjem, elektroakustiko in s terenskimi posnetki. Na nekaj mestih slišimo repetitivno strukturo, denimo v skladbi Movement: thx for your love. Pripravila jo je s partnerjem Nitzem, ki je vanjo vpeljal nekaj prav tako minimalistične ritmike.

Precej neoprijemljivim elementom kanček opore doda sodelovanje s pesnikom in glasbenikom Jako Bombačem, ki je za album napisal krajši nabor poezije, Oka pa jo je interpretirala z lastnim moduliranim vokalom. Poezija govori o pretočnosti, telesnosti in spreminjajoči se formi, kar se izrazi tudi v aranžmajih. »Ko tok teče v vse smeri, se fragmentiram,« pravi ena od misli, medtem pa zvočna podoba albuma mestoma deluje naključna, razpršena in neulovljiva.

Larv je zvočna raziskava, igra terenskih posnetkov, vokalne modulacije in spajanja več različnih metod, ki pa vendarle ustvarijo nenasičene aranžmaje. Album smo lahko že slišali v živo na dogodku Rentgen v organizaciji založbe Kamizdat, ki je potekal 30. septembra v Kinu Šiška. Ob živem poslušanju je glasba učinkovala potopitveno in meditativno, Oka pa je zelo dobro ujela razmerje med elektronskim zvočjem in prodornostjo vokala, ki je padel na enakovredno linijo. V primerjavi s použitjem muzike na domačih napravah so minimalistične kompozicije v živo tako veliko bolj napolnile prostor, močneje učinkovale na telo in pokazale, da je plošča Larv zagotovo izdelek, ki seže globlje, ko mu prisluhnemo v odrski izvedbi.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi