RXM REALITY: Advent
Orange Milk, 2021
Nocojšnji termin recenzije glasbenega dela bo zasedel čikaški elektronski producent RXM REALITY alias Mike Meegan, ki zadnjih sedem let že jadra po internetnem podtalju, kar bi naš radijski sodelavec Matej Mihevc ubesedil kot online underground. Tokrat se bo v eter zavrtela njegova zadnja plošča Advent, ki jo je 25. junija izdal pri založbi Orange Milk. Skupno že njegova 8. izdaja, poleg še nekaterih singlov ter gostovanj, je za Meegana hkrati dovršitev, ohranitev in poglobitev postklubskega stila sodobne elektronike kot tudi obrat ter dodatek novega žanrskega vpliva, tj. industriala.
A da bi se tak obrat zdel tako nenavaden a hkrati logičen, kot v resnici je, se moramo najprej ozreti k začetkom aliasa RXM REALITY. S prvo izdajo, samonaslovljenim mikstejpom pri čikaški založbi prettyallright, je Meegan že nakazal smer, ki jo je pozneje s polno paro zares ubral. In sicer je to predelava in predrugačenje vzorcev, ponavadi vzetih iz bolj pozitivnih skladb, ter uvajanje takšnega manipuliranja, da se zvok na neki način zlomi. Takrat je moč videti temni hladni digitalni skelet uporabljenih zvokov. S to prispodobo bi se nalašč lahko opisalo Meeganove prve tri plošče, ki ohranjajo njegov način dela, torej vzorčenja in pačenja zvokov do te mere, da se skozi navidezno svetlost in pozitivnost zvokov prične kazati votka temačnost. Svoj izraz je po prvotnem mikstejpu zvočno dovršil in ne toliko zbistril kot povsem zvočno nagačil. A je to naredil z občutkom, tako da so kompozicije izpadle složne in kompaktne raje kot napihnjene in preobilne za ušesa.
Takratna albuma Reality Bytes iz leta 2015 in Saad Market iz leta 2017, izdana pri založbi We Be Friends, skupaj s tretjim Circle, prav tako iz 2017 ter izdanim pri založbi Crystal Palace Recordings, so za RXM REALITY predstavljali obdobje dovrševanja. Najprej s spoznavanjem z inštrumentom, torej računalniško programsko opremo, drugič pa z razvijanjem glasbene senzibilnosti, ki jo tja do Circle že povsem implementira in dodobra izkoristi. Tako glasba ne izpade kot samo mehanična predelava že obstoječega materiala, ampak kot zaokroženo delo, ki vsebuje lastne občutke in ideje. A tudi takšna dovršenost, za katero se je s tremi albumi podil Meegan, ni pričela dokončno zaznamovati glasbe, dokler se ni pridružil zloglasni čikaški založbi eksperimentalne elektronske glasbe Hausu Mountain.
S trilogijo plošč, ki jo je izdal pri založbi Hausu Mountain, je Meegan pričel novo poglavje v svoji glasbeni karieri. Njegovo vzorčenje in manipuliranje ni bilo več glavno oziroma je pričelo služiti večjemu smislu glasbe, medtem ko se v retrospektivi zdi, da je pred tem vzorčna manipulacija zavzemala preveč pozornosti in rušila harmonijo znotraj komadov. Sedaj iz kupa zvokov ustvarja globoke harmonične odmeve, še zmeraj ujete v zanke in spreminjajoče se efekte. Trilogija albumov Panic Cycle, Devil World Wide in Blood Blood Blood Blood je veliko bolj morbidna in naravnost zatežena zvočna stvaritev, za katero je moč verjeti, da je rojena iz čistega peklenskega trpljenja. Komadi postanejo odmevi groznih občutkov, odmevi zaciklanih misli, odmevi, ki požirajo poslušalca. S trilogijo pri založbi Hausu RXM REALITY končno najde svoj polnomočni izraz.
Končno smo dospeli do Adventa, izdanega pri založbi Orange Milk. Četudi je na plošči moč čutiti, da je prisotna sinteza vseh prejšnjih Meeganovih zvočnih stilov, je bila tudi tokrat v zvok vnešena novost. Z implementacijo industrialnih zvokov in razbijaških tolkal, ki so se v prejšnjih Hausu izdajah že kdaj pokazale, sedaj pa so stopile v samo ospredje kompozicij, Meegan v svojem zvoku izzove novo bitko. Sooči namreč prej izpeljano sinergistično harmonijo in sedaj vpeljani brutalni ritem. Zdi se, kot da gledamo animé bitko, kjer se dve pošasti spopadata z vedno istimi napadi in se počasi uničujeta, a hkrati sta nekako vedno bolj močni in jezni. Takšno se zdi soočenje dveh elementov na Advent, brez vdaj in umikov, brez prenehanja.
Možna razlaga nenavadne asociacije avtorja na animé spopade iz otroštva in njihovo totalno legit razfukancijo je tudi element campa, ki prežema Advent. S tem ne mislimo na destinacijo množičnega vseslovenskega poletnega preseljevanja, marveč ljubezen do banalnega, včasih malo cringe aspekta zavoljo zabave ljudi, ki ga je mogoče povezati z over-the-top mjuzikli in disney channelom. V albumu Advent pa se camp bolj navezuje na otroške spomine in takratno nedolžnost. Nostalgično spominjanje na tiste čase, ko odraščamo, zna večkrat s seboj privleči spomine, na katere nismo posebej ponosni danes, a imamo do njih prav posebno navezavo, s katero z veseljem odslovimo cringerska dejstva. Tako tudi Meegan posega po campy blockbuster filmih, na katerih je odraščal in iz njih vzorči dihanja, nabijanja pištol in zračnorezne mečevalske poteze. Te pa so seveda v končnem produktu neprepoznavno predrugačene.
Še ena novost, ki jo Advent uvaja v diskografijo RXM REALITY, je zasuk prvotno zastavljenega Meeganovega ustvarjanja. Prej omenjeni stil, ki ga je zaznamovala dekonstrukcija pozitivnejših in svetlejših vzorcev do te mere, da pride do izraza nekakšna latentna temačnost, je sedaj na novi izdaji postavljen povsem na glavo. Zdaj je trganje in manipulacija prišla tako daleč, da je zvok povsem turoben in ni nikakor več podoben tistim prvim izdajam. A iz točno te temačne blodnje lahko vznikne svetlost, ki je bila prej vedno bolj neprepoznavna.
RXM REALITY se je z novo izdajo uvrstil med najbolj raznovrstne in kreativno nadobudne ustvarjalce sodobne elektronike, ki se ne zadovoljijo s stagnacijo, marveč svoj zvok porivajo naprej in ga izpopolnjujejo ter nenehno razvijajo. Napredek narekuje tudi dejstvo, da si zvok vedno bolj lasti in izkazuje nad njim popolno kontrolo in izrazno moč v končnem glasbenem izdelku. Advent je novo poglavje ustvarjalčeve do sedaj še relativno kratke karierne poti. Nadaljevanje in izpopolnjevanje, uokvirjeno v totalni zvočni obrat.
Dodaj komentar
Komentiraj