27. 3. 2013 – 19.00

serafina steer: the moths are real

Vir: Naslovnica

PIAS, 2013

 

Britanska harfistka, pianistka, pevka in pisateljica pesmi Serafina Steer v preteklosti ni bila deležna večje pozornosti, pa čeprav so njeni prvi plošči pohvalili kritiki in njeni glasbeni kolegi. Kaj je botrovalo temu, da je ostala precej spregledana s strani širše publike, zato lahko le ugibamo. Morda je eden od razlogov ta, da je neofolkovski izraz pred šestimi leti, ko je luč dneva ugledal njen prvenec, že začel izgubljati zalet, ki si ga je skozi strujo severnoameriških folkovskih obujevalcev nabral le nekaj let pred tem. Pravzaprav bi Steerova morala biti zanimiva že zaradi svojega osnovnega inštrumenta, toda njeni solistični začetki so sovpadli s ploščami mnogo bolj prepoznavne Joanne Newsom, avtorice, ki je harfo v najlepši podobi vrnila v kontekst popularne glasbe. Ta je Steerovo s svojo medijsko pojavnostjo res zasenčila, toda hkrati sta si bila izraza obeh harfistk dovolj različna, da bi si Britanka zaslužila več pozornosti. Očitno je bil takega mnenja tudi Pulpovec Jarvis Cocker, sicer velik fen njene prejšnje plošče 'Change is Good, Change is Good', ki se je Steerovi kot producent pridružil na njeni aktualni, tretji plošči 'The Moths Are Real'. Rezultat njunega sodelovanja je plošča, ki se na eni strani opre na folkovsko obarvane korenine Steerove, na drugi pa skozi Cockerjevo pop znanost dobi tudi mnogo bolj oprijemljiv pop apil.

Steerova ima za sabo akademsko izkušnjo z londonskega glasbenega kolidža Trinity, kjer so jo nagradili s priznanjem za godalno glasbo, toda iz miljeja klasične glasbe je razmeroma hitro vstopila v svet popularne glasbe. Med drugim kot sodelavka britanskih folk posebnežev Tunng, folktroničnega eksota Leafcutterja Johna, moči pa je združila tudi z indie pop zvednico Bat For Lashes. Vse te raznotere izkušnje je v letu 2007 prevedla v samostojni prvenec 'Cheap Demo Bad Science', skozi besedila pa se je dotaknila tudi zapuščine trubadurjev iz šestdesetih let minulega stoletja. Skozi to prizmo je bila s svojo glasbo nekakšen britanski odgovor na pojav severnoameriškega folk revajvla, ki pa na Otoku ni bil deležen večje pozornosti. Precej se je sicer pisalo in govorilo o vrnitvi Vashti Bunyan, toda tudi njeni vrnitvi so botrovala predvsem sodelovanja z Devendro Banhartom in Animal Collective, zato je razumljivo precej več pozornosti beležila na drugi strani Atlantika. No, zdi se, da je od tega trendovskega pojava preteklo dovolj časa, da bi s svojo novo ploščo nase sedaj lahko bolj opozorila tudi Steerova. 

V prid temu govori tudi njen izbor zares zanimivih sodelavcev, ki so s svojimi drugimi projekti in zasedbami vsi po vrsti nase opozorili že v preteklosti. Ob Cocokerju kot glavnem koproducentu je tu še izjemni bobnar Seb Rochford, morda najbolj znan po svojih zasedbah Acoustic Ladyland in Polar Bear. Pa producent David Cunnningham, najbolj znan kot šef pop ekstravagantnežev The Flying Lizards. Elektronska posebneža Ben Edwards alias Benge in Kristian Craig Robinson alias Capitol K ter še nekaj cenjenih kreativcev, ki na plošči 'The Moths Are Real' pustijo vsak svoj pečat. A ti pečati, ali še raje sledi, se največkrat skrivajo v detajlih, saj je vseh dvanajst skladb s plošče povsem podrejenih besedilom Steerove, njenemu prepevanju in harfi. Melanholično razpoloženje in besedila v spomin prikličejo poezijo Leonarda Cohena, medtem ko se glasba ozira predvsem po zapuščini cenjenih britanskih folkerjev iz šestdesetih. Toda prej kot ne so to le izhodišča, iz katerih Steerova skupaj s sodelavci ukroji sodoben hibrid popa in folka, včasih zavitega v subtilne akustične aranžmaje, spet drugič oprtega na zanimive elektronske manipulacije. V najbolj skrajni obliki se pojavi diskoiden komad 'Disco Compilation', ki v primerjavi z zvočno najbolj minimalističnimi, »glassovsko« repetitivnimi skladbami pod taktirko harfe in glasu res predstavlja precejšen kontrast. A to izrazno razgibanost albumu lahko štejemo le v dobro. Čeprav ga priložnostno vleče v precej različne smeri, te skupaj poveže njen izdelan, tenkočuten občutek za pisanje dobrih skladb, ki bodo pisane na posluh fenov folkovskih in »zrelih« pop muzik.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.