20. 1. 2025 – 19.00

TTI-21: Ulična parada

Audio file
Vir: Naslovnica

više manje zauvijek, 2025

 

Založba više manje zauvijek je od svojih začetkov pred devetimi leti postala sinonim za nostalgične melodije z obilico sintetizatorjev, ki izžarevajo hrepenenje, tesnobo in tudi vedrino. Od prvih izdaj benda Svemirko, s katerim se je začel preporod zlatega obdobja sint popa osemdesetih, do raznovrstnih izdaj balkanskih izvajalcev – če naštejemo le nekatere – Fantom, Sijenke, pitaj klince in mnogi drugi – je više manje zauvijek uspela utemeljiti in obdržati sloves pretežno sintpopovsko usmerjenega zatočišča za današnji čas in realnost. Ta se nenehno razvija z množico umetnikov in njihovo glasbo, ki temelji na introspekciji, ambientalnosti in hkrati plesnosti ter optimizmu, evocira pa neke druge čase in pristope h glasbi. Zagrebški dream pop trio TTI-21, ki ga sestavljajo Stig Helmer, Milan Savić in Béla Reef, je eden takšnih bendov, ki je s svojim letošnjim, tretjim izdelkom Ulična parada spet predstavil sentimentalnejšo stran kataloga založbe in okrepil otožno januarsko, popraznično vzdušje. 

Vir: Naslovnica
10. 9. 2018 – 19.00
Ležerno melahholičen synthpop, pozibavajoč se kot palma v vročem vetru

Tekom dobre ure slišimo niz bolj ali manj podobnih komadov, katerih rdeča nit zaobjame klasične lastnosti dream popa – lirično introspekcijo, eskapizem in, uganili ste – nostalgijo. Lepota tega vidika se na danem albumu kaže v minimalizmu in abstraktnosti besedil in naslovov, ki sovpadajo z zvočno platjo plošče. Ti niso pretirano eksplicitni oziroma jasni na prvo žogo, s to skrivnostjo in posledično tudi odprtostjo za interpretacijo pa puščajo prostor za lastno tolmačenje in poistovetenje.

V zvočnem smislu je Ulična parada prototip dream pop izdelka v vsej sanjavosti, romantičnosti in ambientalnosti ter kot takšna ne ponuja nečesa posebej novega. Njeno bistvo lahko strnemo v vtis, ki ga preveva vzdušje enakomerne senzibilnosti. Vzbujajo jo predvsem šepetajoč, skrivnosten glas in mehke melodije sintetizatorjev. Kar zadeva posamezne komade, je zelo verjetno, da se vam vsaj po prvem poslušanju nobeden ne bo vrezal v spomin, saj so si vse skladbe podobne. Album se zato posluša kot ena bolj ali manj koherentna celota, razen morda spevnejšega komada Chicago Boy v stilu Julee Cruise, v katerem gostuje pevka Daisy Dives. V tem pogledu je nov album precej primerljiv s prejšnjima dvema izdelkoma – Uništenje in Camp – non camp, ki ju prežema isto vzdušje z vseprisotnimi sintetizatorji in blago distorzirano kitaro ter naslovi in besedili komadov, ki zrcalijo zapletenost čustev v njihovi nejasnosti, brez olepševanja ali odvečnega razlaganja in racionalizacije.

Letošnja plošča zasedbe predstavlja lep dodatek k opusu založbe više manje zauvijek in poslastico za romantike ter sanjače, poslušanje v trenutkih osamljenosti ob sklepu nekega žura ali pa v vožnjah pozno ponoči. Toda če se v širšem kontekstu ozremo na balkansko sint pop sceno z vsemi njenimi odtenki, lahko sklepamo, da TTI-21 s svojo (pre)dolgo ploščo dopolnjujejo to pokrajino brez pretirano zvite uporabe inštrumentov in s posebnostmi v ritmu ter izrazu med posameznimi komadi in znotraj njih. 

Trio torej ne sodi v vpadljivejše adute založbe in na splošno ne izstopa kot kakšen pokazatelj v napredku dane scene. Ob tem se neizbežno poraja tudi misel, da koncept igranja na karto sentimentalne nostalgije, ki jo sint pop pogosto uporablja, zadnje čase postaja izčrpan. Vedno znova slišimo bolj ali manj podobne zgodbe in melodije, ki so v začetku prebuditve sint popa predstavljale svež pristop h glasbi iz 80. let, trenutno pa to ne drži več. Dodatno se tako poraja vprašanje, ali sta založba in sama scena nasploh zmožni ponuditi še kaj novega ali vsaj nekoliko izvirnejšega v trenutku, ko ta žanr postaja vse bolj obrabljen in se vzorci ponavljajo. 

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije
Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.