23. 9. 2022 – 19.00

Umwelt: Dead Eyes Society

Vir: Naslovnica

Monnom Black, 2022

 

Francoski producent Umwelt, ustanovitelj založb Rave or Die in New Flash Recordings, je tamkajšnjo elektronsko sceno obogatil z izdajo nove plate Dead Eyes Society, ki je izšla julija letos pod okriljem berlinske založbe Monnom Black. V poznih osemdesetih letih so se plesišča v Franciji pod vplivom angleške glasbene produkcije čedalje bolj polnila. Vsekakor pa je tudi Umwelt pripomogel k širitvi lokalnega elektronskega dogajanja z rednim tresenjem lyonskih tal in s svojo radijsko oddajo Teknoland. Morda nepričakovano pa desetletja kasneje postaja vodilna prav francoska scena s pariško warehouse serialko Possession. Založba Monnom Black je večkrat sodelovala s tem kolektivom zaradi skupne ljubezni do hitrejših in trših ritmov. Francoske serialke so doživele vrhunec v postpandemičnem času, Umwelt pa je v tem turobnem svetu našel navdih za glasbo z nove izdaje Dead Eyes Society.

Plošča je vsebinsko zazrta v zaslepljeni svet, v katerem posameznik pravzaprav ne živi. Vpet v bitko med politiko in mediji je postal le objekt tujih ciljev. Avtorjevemu zvoku daje pečat mešanica čistih analognih zvokov, sintetizatorja in sci-fi elektronske zvočnosti. Umetnik podobno kot na preteklih ploščah tudi na aktualni z devetimi skladbami razširja svoj avantgardni zvok, zvočna krajina pa kljub nenehnemu pospeševanju BPM-konjev ponuja radikalno zvočno mešanico. 

Zvočna popačenost je najbolj opazna v komadih Generation One, Dead Eyes Society in The Lost Dreamer. Čeprav so v skladbah številni elementi elektra in industriala, se ti med seboj barvno skladajo. Vsekakor izstopa tudi komad Captive Universe, v katerem glasbenik modernizira EBM. Raznovrstni spekter avtor začini še s komadoma Brightness Falls From The Air in Conversation In The Dark Water, v katerih kljub umirjenosti fuzije sintetizatorja in podlage brez basa poslušalca ne pusti mirnih nog. Album z distopičnimi melodijami in 4x4 udarci tvori žanrsko vzporednico z berlinskim duom Schwefelgelb in Klangkuenstlerjem. Kljub monotonosti zaradi uporabe podobnih lastnosti Dead Eyes Society v jedru skriva elemente brezkompromisnega techna iz devetdesetih in zgodnjih let novega tisočletja. V komadu Dark Star Renegade poslušalca ob nasičenih in hitrih zvočnih teksturah uspešno zanese v novodobne različice cyber rave kulture.

Umwelt na svoj prepoznavni način poskuša ostati znotraj prevladujočih elektronskih trendov. Glasbeno kilometrino integrira v težnje današnjega trga elektronske glasbene produkcije. Čeprav se glasba z albuma Dead Eyes Society ujema z novim valom hitrega in napadalnega techna, avtor z zvočnimi prepleti hitrega ritma, raztrganega basa in turbulentnega sintetizatorja učinkovito ohranja njeno privlačnost. 

 

Leto izdaje
Avtorji del

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.