Uryan: Vol. 1
Zarš, 2023
Iz koroškega mesta miru z nekoliko previdnim razglasom Založba Radia Študent najavlja naslednje zastavonoše kitarske ali alternativne scene, pri čemer je morda najvažnejši njen subtilen lokalno-aktivističen podton. Če že tradicionalno ne znamo brzdati jezika pri požegnanih izidih navidez nekonsistentne akumulacije izdaj tega radijskega medija s cikli strmih vzponov in padcev, moramo pohvaliti vsaj eno njeno nehvaležno stabilnost, ki veje že od pamtiveka. ZARŠ še naprej stavi na izdaje širši javnosti nevidnih ustvarjalcev in ustvarjalk iz lokalnih okolij. Pika. Prvenec slovenjgraških garažnih rockerjev Uryan je samo še en štempelj v veliki knjižnici ZARŠ-a ob boku cele zbirke Klubskih maratoncev, benda Eating Sports iz Vrtojbe, Sežanskih Psihedelavcev, podgurskih 3D Prascev in dolenjske Dubzille, kamniških Nikki Louder, slovensko-avstrijske naveze Automassage ali še vedno objokovanih persons from porlock, na katerih album things people don't like še najbolj sliči naš danes obravnavani polnokrvni album z nedomišljenim, votlim naslovom Vol. 1. Toda naj vam zapolnimo to votlost in potlačimo zvok tele četverice globoko v kratkoročni spomin najprej s komentarjem ozadja zasedbe in muzike, s katero se predstavlja.
Kar piše v spremnem besedilu, velja na kratko ponoviti: zasedba Uryan v postavi frontmena ter idejnega vodje, kitarista, tekstopisca in komponista Davida Vajdca in ritem sekcije z Davidom Kacem basom ter Matijo Štumbergerjem in Davorjem Detečnikom za tolkali na ploščku predstavlja zmes kitarskih žanrov gibkih prstov ter velikih idej od »VHS grungea« in »mp3 psihedelije« s pridodanimi noise rock in doom rock rifi, ki nas oplajajo z esenco kalifornijske garažne rock scene devetdesetih s Tyem Segallom in Oh Sees na čelu ali pa z zvokom sodobnejših Meatbodies. Moderna kitarska godba skratka, ki je s prvencem, posnetim v omenjeni postavi, po zvenu zelo podobna svojim vzornikom, glasbo pa bo v živo od sedaj naprej predstavljala v novi postavi bobnarja Anžeta Smodeta, basistke Tie Čevnik Arh, klaviaturistke in vokalistke Žive Knez ter kitarista in vokalista Davida Vajdca.
Ob dobronamernemu krcu gredo pohvale vsem postprodukcijskim sodelavcem, zaradi katerih vseh devet kompozicij – njihove melodije pravzaprav v veliki meri poznamo in se v demo verzijah sukajo na teh frekvencah že vse od prve objave – zasijejo v polnem sijaju. Aljaž Lipuš, zaslužen za mnoge posnetke distorziranih slavčkov iz 7AM, in Aleš Gangl, nadobudno koleno koroške alternativne scene, sta pomagala s snemanjem na Ptujski gori in v MKC studiu v Slovenj Gradcu. S svojo čudežno zaključno palčko pa je album izpopolnil sam Cory Hanson, stonerski in produkcijski tehnik iz kalifornijskih Wand, ki je ožel maščobo vsaj delno preperelih feršterjev in izčistil vokalne linije do točke, ko lahko – za razliko od Uryanovih pred časom še zadržanih koncertnih performansov – celo prepevamo besedila. Za piko na i je z zapeljivo naslovnico, podobo ploščka in s ključno povezavo tudi z nadžanrsko sceno domače skejterske bande poskrbel še oblikovalec Matic Flajs.
Ozadje koroške alternativne scene regije širšega Slovenj Gradca v devetdesetih letih, katerega dediči so Uryan, je študiozno popisala že Polona Poberžnik. Da ne dolgovezimo – brez dolgoletne produkcijske borbe lokalnih nadobudnežev severno od Vranskega Uryan ne bi ponudili takšnega prvenca, verjetno pa to drži še za kak soroden alternativni bend, denimo lanske klubske maratonce Bibliban. Društvi iz Slovenj Gradca, Mladi: Alter in sveži SCAM, katerega aktivisti so tudi člani Uryan, si skušajo v za mlade nehvaležnem občinskem ekosistemu izboriti prostor, in še sreča, da v okolici obstajajo kakšni člani bendov Britof, 7AM in Matthias Von Stumberger ali pa konec koncev skejterski festival Flowramps, ki podpirajo mlade aktiviste, katerih stranski produkt so tudi tovrstni navali formirajočih se kitarskih idej. Zaradi konkretne kolektivne brce v rit lahko iztisnemo vso zglednost v album, kot je Vol. 1, in se lahko na tem mestu zahvalimo še vsem nekonkretno imenovanim, da lahko poslušamo ta izdelek.
Kot smo že navrgli, so nam kompozicije znane – če ne zaradi omenjene scene v ZDA, pa iz preteklih objavljenih demo verzij albuma, ki bi jih v preteklosti v fonoteko prejeli po pošti s priloženo pečenko, telefonsko številko in pripisom Za fonoteko, lp David. Komadi so bili na spletu objavljeni postopoma, vsak zase, na koncu združeni v demo album z naslovom Vol. 1 z enajstimi skladbami, od katerih jih je pet v izpopolnjeni različici pristalo na istoimenskem prvencu, ravno pravšnje polurne dolžine z insšrumentalnimi aranžmaji in popevkarskimi elementi, ki razburijo ušesne kanale širšega poslušalstva. »Lahko čutim, kako se bodo stvari spremenile na bolje, lahko čutim tvojo žalost, kako se pretaka skozme«, prepevajo v štiklcu 222, medtem ko distorzirane kitare z melodijo in hrupom dopolnjujejo kontrastne občutke žalosti, pomanjkanja ljubljene osebe, eksistencialno surovost in na drugi strani občutek spremembe, potrebo po resetiranju, fantastičnem tipkarskem stroju, ki bi natipkal novo realnost. Muzike v stilu Uryan je na domači sceni premalo za količino vseh teh občutkov mladih in manj mladih. Da vidimo, kako bodo mlade nagovorile kitare na albumu, pa moramo počakati nekaj časa.
Uryan so si z albumom Vol. 1 zapisali fino zvočno popotnico za gostovanja vsaj v regiji od Skopja do Hamburga, če jim že kolegi iz 7AM ne bi pomagali s svojimi kontakti vse do Velike Britanije. Na bendu sedaj sloni možnost, da pametno snuje nadaljnjo pot, ustvari še avtorsko bolj prepoznaven zvok in vizualno prezenco, ki je lahko tudi minimalistična, v vsakem primeru pa danes brez tega hudiča žal ne gre. Nekako vulgarno se počutimo strniti tole recenzijo, ker se počutimo olajšane, kot bi opravili malo potrebo po večkratnem poslušanju tega albuma. Naj živi Uryan, dajte mladinskim društvom plac, da bo nastalo še več kvalitetnega »peace rocka« iz širše okolice mesta miru.
Preberite kar kolofon za plato Vol. 1:
David Vajdec - besedila, kitara, vokal, klaviature
David Kac - bas
Matija Štumberger - bobni
Davor Detečnik - bobni
Aljaž Lipuš, Aleš Gangl - snemanje
Cory Hanson - mastering
Matic Flajs - grafična podoba
Gosti:
Urša Lorber - dodatni vokali
Mojca Kamnik - dodatni vokali
Jaka Jeram - saz
Nova postava, ki bo album že predstavljala v živo:
Anže Smode - bobni
Tia Čevnik Arh - bas
Živa Knez - klaviature, vokal
David Vajdec - kitara, vokal
Opis na Bandcamp strani ZARŠ:
Vol. 1 je debitantski album slovenjgraške heavy psych zasedbe Uryan. V devetih komadih bo zasedba predstavila zmes indie in space rocka, grungea, psihedelije ter mestoma tudi noise rock in doom rock rifov, ki podaja vtis izrazitega vpliva kalifornijske garažne rock scene devetdesetih let prejšnjega stoletja.
Snemanje albuma je potekalo na dveh lokacijah: prvi del albuma v domačem studiu na Ptujski gori pri prijateljih iz benda 7AM in s pomočjo Aljaža Lipuša, drugi del pa s pomočjo Aleša Gangla v MKC studiu v Slovenj Gradcu. Pri snemanju je sodeloval ameriški glasbenik Cory Hanson (Wand, Ty Segall & The Muggers), ki je poskrbel tudi za mastering.
Gremo klikat vse po vrsti:
Uryan Bandcamp
Uryan YouTube
Uryan Facebook
Uryan Instagram
Zarš Records
Zarš Records Bandcamp
Zarš Records SoundCloud
Zarš Records YouTube
Zarš Records Facebook
"Člani te glasbene trojice so dediči že uveljavljene slovenjgraške scene. Kombinacija njihovega surovega garažnega zvoka in psihedeličnih kitarskih ter vokalnih linij bo v marsikaterem poslušalcu vzbudila nostalgijo po VHS časih. Komadi z njihovega prvega albuma so se že pojavili na glasbenih listah ljubljanskega Radia Študent, v živo pa so se kaj hitro znašli na odrih uveljavljenih organizatorjev, npr. Trnje Fest, Corona Detention live idr." - opis benda pred špilom v Klubu Metulj novembra letos
"Uryan je mlad koroški trio, ki prisega na zvok garažnega psych-rocka, obogatenega z motivi znanstvene fantastike in hipnotičnostjo space-rocka. Januarja letos so v samozaložbi izdali debitantski album Vol. 1. So ključni del nedavnega slovenjgraškega garažnega preporoda in aktivni člani društva SCAM – Slovenjgraška Cona za Alternativno Mladino. Ideje in inspiracije črpajo iz bandov kot so Ty Segall, Wand, Meatbodies, Dinosaur Jr. in mnogi drugi. V Channel Zero se vračajo po lanskem nastopu na Kornetu." - opis benda pred špilom v sklopu cikla Level Up junija letos
"Slovenjgraška heavy psych četverica URYAN je osvežitev nove kitarske generacije – težaške in skupinske kitarske rife okrasijo z energijo lahkotnosti, poleta in psihedelije. David Vajdec, Matija Štumberger, Davor Detečnik in David Kac svoj iz grungea, indiea in rocka izrezbarjen oltar septembra izdajajo za Založbo Radia Študent. Fantje so večni potniki po zemljevidu rock rifov, kjer se sem pa tja ustavljajo na večjih lokacijah – od kalifornijske garažne scene do britanske indie atmosfere ter regionalne punkerske trdnosti. Na koncertnem večeru festivala Tresk bodo predstavili svoj prvenec Vol.1." - opis benda pred špilom na letošnjem TRESK #14 v Kinu Šiška
Drugi linki:
O iniciativi SCAM: https://radiostudent.si/glasba/svastarnica/sta-je-scam
Še ne veste, da se je Špajz zaprl?: https://radiostudent.si/kultura/kulturni-obzornik/dogodek-v-mestu-miru
Vse o alter sceni na Koroškem v 90ih by Polona Poberžnik, katerih Uryan nadaljujejo sceno (poleg cele četice drugih): https://www.glu-sg.si/en/90s/
Dodaj komentar
Komentiraj