ARTEFAKT 126: Words broken Voice missing Message failed

ARTEFAKT 126: Words broken Voice missing Message failed

Oddaja
24. 10. 2016 - 23.00

Prostore C2 v Tobačni je pred desetimi dni obiskal John Duncan, eden temeljnih sodobnih radikalnih umetnikov zadnjih štirideset let. Duncan je bil v treh dneh intenzivnih priprav srce projekta z naslovom Words broken Voice missing Message failed. Predstava oz. posnetek koncerta (iz štirikanalnega zvoka v stereo…), ki mu bomo prisluhnili v tokratnem Artefaktu je bil sporedu v soboto, 15. oktobra 2016 ob 21.00 v veliki dvorani Cirkulacije 2 -> C². Domači sodelujoči: Iva Tratnik, Stefan Doepner, Boštjan Leskovšek in Borut Savski.

***

John Duncan
je po rodu Američan, deloval pa je v Los Angelesu, Tokyu in Amsterdamu, trenutno pa v Bologni v Italiji. Njegova področja so performens/ akcionizem, instalacije, sodobna glasba, video in eksperimentalni film. Njegovi dogodki so raziskovanja temeljnih eksistencialnih pojavnosti – kontroverzni in pogosto skoraj brutalno neposredni.

English on wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/John_Duncan_(artist))

Izredno pomembno je njegovo delo na področju zvoka (glasbe). Njegova glasba je v glavnem sestavljena iz delov kratkovalovnega radijskega šuma, terenskih posnetkov in človeškega glasu. Ves čas je za umetniški oder uporabljal tudi neodvisni in piratski radio.

Leta 1982 se je preselil v Tokyo, kjer je sodeloval z japonskimi noise umetniki, vključno z Masamijem Akito, Keijijem Haino in Hijokaidanom. Skupaj z omenjenimi je bil eden od začetnikov japonskega noisea.

Opuščal je razstave v uveljavljenih galerijah in začel uporabljati javne prostore. Njegov pristop reichovskih dihalnih vaj leta 1986 je potekal na primer na tleh ženskega wc-ja v času 2. letne konference alternativnih medijev v Tokyu. Na moških wc-jih, kamor so hodili državni uslužbenci, bančniki in dizajnerji je razstavljal kolaže (“WC razstava”), kjer je kombiniral krvave vojne fotografije s komercialnimi pornografskimi fotografijami, da bi vzpostavil povezave med obojim.

Leta 1988 se je Duncan preselil v Amsterdam. S performensom “Kick” z reichovskimi dihalnimi vajami je gostoval po celi Evropi, od leta 1989, ko ga je izvedel na festivalu Ars Electronica v Linzu. Serijo je zaključil leta 1994, ko ga je izvedel na oltarju Parohijske cerkve v Berlinu. V letih 1990 do 1993 je tedensko oddajal svoj program Radio Code FM na piratskih radiih Radio 100 in Radio Patapoe.

Dogodek “Maze” leta 1995 je vključeval skupino sedmih prostovoljcev, zaklenjenih v popolnoma temni amsterdamski kleti, kot praktični poizkus, kako ljudje reagiramo na nepričakovano umanjkanje osnovne senzorike. Dogodek se je končal, ko je nekaj udeležencev z nohti na silo odprlo vrata.

Leta 1996 se je preselil v Italijo in si uredil umetniški studio v vasici Scrutto di San Leonardo neposredno ob meji s Slovenijo. Tudi tu je nadaljeval z delom za radio: oddaje Cross Radio so bile tri do štiriurne oddaje z eksperimentalno glasbo na Radiu Onde Furlane v Vidmu, ki jo je povzemal tudi Resonance FM v Londonu, itd. Zvočni posnetki iz tega časa vključujejo tudi sodelovanja s Franciscom Lópezom, zeitkratzerjem, Elliottom Sharpom, itd.

Od leta 2005 živi v Bologni. Leta 2008 je začel poučevati umetnost zvoka na bolonjski Akademiji lepih umetnosti. Neprestano ostaja aktiven na svojih umetniških področjih, razširil je delovanje tudi na glasbo za sodobni ples. Njegova zvočna instalacija Gauntlet iz leta 2008 v Stockholmu je sestavljena iz večjega števila zvočnih alarmov, ki jih v zatemnjenem prostoru naključno prožijo obiskovalci. V Švici jer izvedel nekaj koncertov z ansamblom Phoenix, ki so z akustičnimi instrumenti izvajali njegovo skladbo Phantom Broadcast.

Projekt je del serije sodelovalnih pristopov/ priprav dogodkov pod splošnim naslovom Dekadenca časa 2016-2019. V večini primerov povabimo enega eminentnega mednarodnega umetnika.  Vsaka samostojna produkcija je zgrajena na osnovi dogovorjene osnovne teme. Tokrat je bila tema razvita iz besede glas, ki je pomembna preokupacija Johna Duncana. Glas kot vokal, glas kot glasovnica  (voice as vocal, voice as vote), k čemur je Duncan dodal sprednji in zadnji del: Words broken Voice missing Message failed.

Serijo smo v Cirkulaciji 2 vpeljali kot odpiranje novih možnosti interdisciplinarnih produkcij. Pomemben je princip nekajdnevne intenzivne izmenjave mnenj in hitro konstruiranje (“tout court”) dogodka/ predstave. Gre za sinergično sodelovanje vabljenih lokalnih in tujih umetnikov pri pripravi celovitega dogodka, ki je končni rezultat produkcije.

More english on wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/John_Duncan_(artist))

http://johnduncan.org

Kraj dogajanja: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.