ART-AREA 259
V 259. izdaji oddaje Art-Area prisluhnite intervjuju s Sašo Spačal in Tadejem Droljcem, avtorjema projekta Sinergija 3.0, ki bo še do konca tedna na ogled v Galeriji Kapelica. V nadaljevanju prisluhnite še intervjuju s Tanjo Lažetić, dobitnico nagrade na bienalu v Nandžingu, ki se je pravkar vrnila iz rezidence v Šanghaju.
SEŠTEVEK DVEH DELOV PRESEGA VSOTO
V Galeriji Kapelica še vedno poteka sinergični teden, ki ga je minuli četrtek v RAMPI, Laboratoriju za hekanje znanosti, umetnosti in družbe napovedala okrogla miza Utrip možganov. Na pogovoru, ki ga je moderirala Ida Hiršenfelder, so Tadej Droljc, Črtomir Just, Blaž Koritnik, Manuel Kuran in Saša Spačal predstavili podjetje Blackbox ter umetniške projekte Sinergija, Ples možganov in Aphra Tesla Operating System.
Trije raziskovalni umetniški projekti, ki premoščajo meje med nevroznanostjo in umetnostjo ter so zasnovani bodisi kot zvočno-vizualni poskusi bodisi tako predstavljajo rezultate svojih raziskovanj, za raziskovanje zaznavnih procesov v možganih namesto ustaljenih uporabljajo drugačne pristope. Če nevroznanstveniki za merjenje aktivnosti v možganih uporabljajo vrsto postopkov z ustaljenimi metodami in se osredotočajo predvsem na rezultate, ki jih iščejo, te predstavljajo s hermetično zaprto govorico, eliminirajo pa številne spremenljivke in s tem tudi obskurna spoznanja, se umetniki in umetnice na drugi strani tega lotevajo veliko bolj sproščeno.
Sogovorniki so se dotaknili tako tehničnih vidikov predstavljenih projektov, kot so izbira vizualizacij na računalniških aplikacijah, moduliranje signala možganskega valovanja, kakor tudi vprašanj o trenutni točki na poti vedenja o možganih in naši zavesti. Spregovorili so o mestu, kjer se srečata in spojita filozofija, ki od zgoraj navzdol išče življenjske koncepte o delovanju možganov, in bazična nevroznanost, ki od spodaj navzgor raziskuje osnovne mehanizme njihovega delovanja. Nevroznanstvenik Blaž Koritnik je zaključil, da nevroznanstveniki verjamejo, da obstaja stičišče med tema dvema vidikoma. Eden od mostov, ki bi lahko združil subjektivno zaznavanje in nevroznanost, pa so med drugim tudi obsežni projekti, ki bodo v prihodnje na superračunalniku vse znanje o možganih združili v njihovo vseobsegajočo simulacijo.
O okrogli mizi in povezovanju nevroznanosti in umetnosti smo se pogovarjali s Sašo Spačal in Tadejem Droljcem …
/////////////////////////////////////////////// * Izjava je v posnetku oddaje ///////////////////////////////////////////////
Okrogla miza Utrip možganov je napovedala sinergični teden v Galeriji Kapelica, v katerem Saša Spačal in Tadej Droljc zainteresirane dvojice še vedno vabita, da z nevronskim strojem Sinergija 3.0 preizkusijo medsebojno sinergično usklajevanje.
V Sinergiji 3.0 avtorja v realnem času spremljata delovanje možganov dveh uporabnikov v nevrokomori, računalnik pa se med merjenjem moči njune koncentracije, empatije in avdiovizualnega spomina nauči vzorčiti njune impulze in jih prevaja v avdiovizualne vsebine. Uporabnika se med seanso ujameta v povratno zanko, se zrcalita drug v drugega, avdiovizualno predstavljeno skladje njunih možganskih valovanj pa lahko simbolno razumemo kot sinergijo.
O vzniku ideje, začetkih projekta Sinergija, njegovi razvojni poti in morebitnem nasledstvu prisluhnite v pogovoru z avtorjema Sašo Spačal in Tadejem Droljcem …
/////////////////////////////////////////////// * Izjava je v posnetku oddaje ///////////////////////////////////////////////
Prisluhnite tudi pogovoru Polone Torkar s Sašo Spačal (Jutranji pogovor, 25. 6. 2015)
Povezava do spletne strani projekta Sinergija
RAMPA, laboratorij za hekanje znanosti, umetnosti in družbe
Miha Kelemina
INTERVJU S TANJO LAŽETIĆ
Naslednji pogovor današnje bolj pogovorno obarvane Art-Aree bo potekal z ljubljansko umetnico Tanjo Lažetić. Tanja je vizualna umetnica, doštudirala je arhitekturo, zelo hitro pa se je v svojem ustvarjanju preusmerila na vizualno umetnost. V prvi fazi je ustvarjala z umetnikom Dejanom Habichtom, v zadnjem času pa ustvarja, razstavlja in pobira nagrade tako doma kot po svetu. Njeno delo obsega predvsem knjige umetnika, fotografijo ter video, vendar je pri njenem delu kot pri večini konceptualnih umetnikov zgolj formalni opis nezadosten.
Njen opus tako obsega vrsto del ter priznanj tako doma kot po svetu. Udeležila se je tudi vrste rezidenc, kar je njeno delo umestilo v mednarodni prostor. Lani se je denimo udeležila rezidence v Izraelu, kjer je imela tudi odmevno razstavo Six Swimming pools behind a broken glass. Prav tako lani je bilo njeno delo Whore vključeno tudi v prestižno antologijo The Photobook a history, volume III. Za svoja dela je dobila številna priznanja, letos že dve, prvo na trienalu keramike v Narodni galeriji za delo Monument to an unknown hero, kjer so na keramičnih krožnikih natisnjene podobe neznanih junakov. Konzumerizem in idealizem. Nazadnje pa prejšnji teden, ko se je s Festivala v Nandžingu vrnila z bronastim priznanjem.
Pravkar se je vrnila iz rezidence Swatch Watch Peace v Šanghaju, kjer se je med drugim udeležila tudi Festvala v Nandžingu. Festival se je začel 16. septembra, na njem je osvojila bronasto priznanje. Festival v Nandžingu je največja svetovna privatna razstava umetnosti, kitajski trg dominira na svetovnih tržiščih in zdi se, da je tako tudi na področju umetnosti, dasiravno se tega niti ne zavedamo. Z Tanjo smo se usedli teden po njeni vrnitvi iz rezidence, kjer je živela in ustvarjala tri mesece. Pogovarjali smo se o ustvarjanju in življenju v prostoru, ki želi obenem vpijati kakor tudi vplivati na svetovno dogajanje tudi na najsenzibilnejšem področju. Najprej pa nas je zanimala sama rezidenca; kaj pomeni biti s tujci ujet med tujci ...
/////////////////////////////////////////////// * Izjava je v posnetku oddaje ///////////////////////////////////////////////
Povezava do umetničine spletne strani
Miha Turk
.
Dodaj komentar
Komentiraj