MOTIVIRATI MOTIVILATI MOTOVILITI
Prejšnji teden je na redakcijski zid priletela še ena muha Ministrstva za kulturo. To je namreč zavodu Motovila za spodbujanje sodelovanja v kulturnih in ustvarjalnih sektorjih kljub ustnemu zagotovilu odreklo podaljšanje obstoječe pogodbe za izvajanje dejavnosti Centra Ustvarjalna Evropa v Sloveniji, krajše CED, za naslednjih sedem let. CED je nacionalna informacijska pisarna nadnacionalnega programa Evropske unije Ustvarjalna Evropa, ki v sedemletkah nudi financiranje kulturnim in kreativnim projektom in organizacijam. Ministrstvo za kulturo se je na začetku nove sedemletke, ki zajema obdobje med letoma 2021 in 2027, zadnji trenutek odločilo, da ne bo izbralo dosedanjega izvajalca, temveč bo objavilo razpis. Dodatne razsežnosti pripetljaja nam je pojasnila strokovna sodelavka zavoda Motovila Ines Kežman.
Nevladni in neprofitni zavod Motovila je organizacija, ki spodbuja mednarodno in medsektorsko sodelovanje v kulturno-kreativnem sektorju. Kot nam je povedala Kežman, z informiranjem, svetovanjem, izobraževanjem in promocijo nudi operativno in informacijsko podporo ter priložnosti za strokovni razvoj sektorja.
Vse očitneje je, da talent in dobra ideja še zdaleč nista vse, kar je potrebno za ustvarjanje v kulturnem sektorju. Kaj vse še stoji vmes, opiše Kežman.
Pridobivanje znanja, potrebnega za krmarjenje po trgu in birokraciji, je posebej pereč problem pri uveljavljajočih se umetnikih. Kežman opiše nujne, a neobstoječe formalne strukture, ki bi morale obstajati na področju, na katerem se prepletajo kulturni, socialni in ekonomski kapital, oziroma alternative teh struktur.
Če preidemo k človeškemu nivoju – vse zahteve po prožnosti in druga pričakovanja lahko na umetniku pustijo svoj pečat. O konkretnih izkušnjah s povezovanjem in promoviranjem ter o vlogi zavodov, ki povezovanje in promocijo vzpostavljajo, je spregovorila vizualna umetnica Heidi Holleis iz Innsbrucka.
Zaključuje Kežman.
Dodaj komentar
Komentiraj