Potikanje po ponjavah
V sredo, 9.6., bo na Tobačni v Objektu 2 ob 19.00 luč sveta ugledala fotografska razstava Ponjava. Z njo se začenja nova tradicija letnih preglednih razstav najboljših diplomskih in magistrskih študijskih projektov katedre za fotografijo na ALUO.
Razstava bo za ekskluzivni ogled na voljo le do sobote, 12.6., in sicer vsak dan od desete do devetnajste ure. V teh štirih dneh si boste lahko ogledali zaključna dela enaindvajsetih študentk in študentov, ki so v izrednih razmerah zadnjega leta razvijali svoje projekte pod mentorstvom Emine Djukić, Petra Koštruna, Petra Raucha, Klemna Ilovarja, Vanje Bučan in Mateja Stupice.
V iskanju imena razstave, ki bi povzemalo njihovo izkušnjo raziskovanja fotografije v študijskem procesu, so študentke premlevale večno vprašanje definicije fotografije, njenih zmožnosti in omejitev, s katerimi je soočena upravljalka fotografskega aparata. Ob razmišljanju o študiju kot iskanju terena, sprehajanju po utrjenem pasu ob cesti, so se najprej spotaknile ob ime Bankine in klančine, kako se je iskanje primernega imena zaključilo, pa nam je pojasnila študentka magistrskega programa fotografije Valerija Intihar.
Študijsko leto, katerega ustvarjanje dosega vrh v razstavi Ponjavi, je študentom fotografije pod noge vrglo marsikatero poleno. Poleg pahnjenosti v duševne in finančne koronastiske, ki so jim pripadale že kot delu širše študentske populacije, so imeli težave tudi pri dostopanju do tehničnih sredstev, ključnih za uresničitev kreativnega procesa. Kako so se znašli, nam je povedal diplomski študent fotografije Tine Lisjak.
Koronaeksistenca je tako pomembno vplivala na tehnično izvedbo zaključnih del, pri mnogih pa tudi na njihovo vsebino. Intihar nam pove, da so bili magistrski projekti na nek način decentralizirani, postavljeni v individualna okolja “domov”, ki so v zadnjem letu postali središča našega delovanja. Lisjak razloži, kako je globalna situacija vplivala na vsebino njegovega diplomskega projekta.
Medtem ko nam dela diplomskih študentk odpirajo okna v najrazličnejše tematike od smrti, spomina, identitete do humorja, magije in rož, magistrska dela povezuje skupna poglavitna rdeča nit – telo. Potek ustvarjalnega procesa nam opiše Intihar.
Z razstavo Ponjava se generacija mladih akademskih fotografov poslavlja od študija in predstavlja širšemu slovenskemu kulturnemu in umetniškemu prostoru. S tem razstava naznanja prehod na območje “kreativnih industrij”, ki postaja v trenutnem političnem vzdušju čedalje bolj negotovo.
Ne pozabite se torej enkrat od srede zvečer do sobote sprehoditi do Tobačne in si v Objektu 2 ogledati zaključnih del mladih fotografov in fotografinj, ki so v zadnjem študijskem letu, čeprav od doma, kot so sami zapisali, hodili po robu fotografije.
Pisala je Neja.
Dodaj komentar
Komentiraj