10. 10. 2019 – 15.10

živa preteklost zombi sedanjost

Audio file
Vir: Trienale sodobne umetnosti | Barbora Kleinhamplová, Razporeditve, 2019, stenska instalacija – silikonski odlitek, stenska slika

Ljubitelji kulturnih ali umetniških dogodkov danes nimate legitimnega izgovora, da si ne bi česa ogledali. V Moderni Galeriji bo nocoj ob 20. uri otvoritev devete edicije Trienala slovenske sodobne umetnosti U3. Češki kustos Vit Havránek je k sodelovanju povabil 20 umetnikov in z njimi maja na tridnevnem srečanju zasnoval koncept razstave, katere delovni naslov je bil “proti kolektivni koži”, ta pa se je na koncu oblikoval v moto razstave “Živo in mrtvo” - kot nam je pojasnil kustos Igor Španjol:

izjava.

Nelinerani čas razstave, ki bo na ogled do 12. januarja, se kaže v vključitvi petih generacij živih in mrtvih umetnikov. Poseben poudarek je tako dan prej malo znani celjski avantgardi oziroma celjski alternativi iz 70-ih let prejšnjega stoletja, ki je prišla v širšo zavest šele leta 1999 z razstavo Mestece Celje v Likovnem salonu Celje. Tematiko telesnosti poudarjajo performativni dogodki in performansi na nocojšnji otvoritvi - performansa Ištvana Išta Huzjana in Mateje Bučar; uprizoritvene akcije kot del postavitev Franca Purga in Ize Pavline; ter presenečenje. 

Kako razstava prešije tematiko živosti ali mrtvosti avantgard, nam je pojasnil Španjol: 

Izjava.

***

Od avantgard do izraznega plesa znotraj partizanskega boja. Predstava Brina koreografinje Bare Kolenc, ki bo na ogled nocoj ob 20. uri v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana znotraj festivala Mesto žensk, se posveča pozabljeni polpretekli zgodovini - plesalki Marti Paulin, Brini. Sodobni ples se je v Ljubljani pojavil preko Mete Vidmar, učenke plesalke nemškega ekspresionističnega Ausdruckstanza (izraznega plesa) plesalke Mary Wigman. Na plesno šolo Mete Vidmar so hodile predvsem meščanske gospe, ker so si lahko privoščile šolnino. Kako je v ta kontekst stopila proletarka Marta Paulin, nam pojasni Bara Kolenc:

Izjava.

V predstavi, v kateri se Bari Kolenc na odru pridruži še plesalka Leja Jurišić, so izpostavljeni momenti emancipatornosti sodobnega plesa, neomejenost in prostosti telesa. Drugi moment pa je duh kolektivizma, katerega partizansko izhodišče se manifestira tudi v partizanski, torej skopi, scenski postavitvi. Uprizoritveni modus, ki se giblje med reprezentacijo in improvizacijo, poskuša Brinino gverilsko držo povezati z gverilsko držo prekarnega sodobnega plesa danes.  

Izjava.

***

Še ena sodobnoplesna premiera se bo odvila nocoj ob 20. uri v Plesnem teatru Ljubljana s predstavo Temna večerja mlade slovenske koreografinje Veronike Valdes. Valdes nam je razložila, kako se je predstava razvijala v obliki dueta z izkušeno plesalko srednje generacije Jano Menger:

Izjava.

Temno večerjo si bo moč ogledati tudi jutri in pojutrišnjem. Kako se v sodobni ples vpisuje tematika večerje, nam pojasni Valdes:

Izjava.

***

Kdor ne gre gledat plesa, lahko posluša Napota in Jizaha. Ob 19. uri se bo v Vodnikovi domačiji dogodil prvi dogodek v glasbeno-literarni seriji Ameriška kultura v literaturi in glasbi z naslovom: “Napo in Jizah o rapu”. Več o dogodku nam je povedala urednica serija Katja Preša

Izjava.

***

Stripofilom pa oznanjamo začetek ljubljanskega festivala stipa Tinta, ki bo potekal danes, jutri in pojutrišnjem po različnih lokacijah po Ljubljani. Eden od vrhuncev bo gotovo sobotno predavanje striparja Davida Lloyda, širši javnosti poznanega po stripu V for Vendetta. Današnji program obsega predavanje ob 19-ih v atriju ZRC SAZU francoskega striparja Marca-Antoinea Mathieuja, ob 20:30 pa bo sledila še sočasna otvoritev treh stripovskih razstav v galeriji DobraVaga.

 

Slika: Barbora Kleinhamplová, Razporeditve, 2019, stenska instalacija – silikonski odlitek, stenska slika [del Trienala sodobne umetnosti U3]

Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.