Alternativna turistična info točka
V Galeriji ŠKUC se je 13. maja odprla razstava Info Point, ki so jo pripravile udeleženke Sveta umetnosti - edine šole za kuratorske prakse v Sloveniji. Garda kuratorjev se je s štirimi umetniki lotila tematike javnega prostora, gentrifikacije, skritih kotičkov mesta in osebnih izkušenj, ki jih na tak ali drugačen način izkusi vsak, ki v mestu živi ali pa ga le obišče.
Pod okriljem Sveta umetnosti se je kuratorskega dela in kritiškega pisanja pretekli dve leti učila že osemnajsta generacija, ki jo sestavljajo: Katarina Bogataj, Ajda Bračič, Hana Čeferin, Maša Knapič, Teja Kosi, Sanja Vatić in Maša P. Žmitek. Kako poteka izobraževanje, pojasnjuje ena od kuratork, Ajda Bračič.
Razstava v galerijskem prostoru ŠKUC-a obsega štiri umetniške projekte, ki se vsak po svoje lotevajo reinterpretacije mesta, dokumentacije bizarnih momentov v njem in intervencije v mestno tkivo. Razstava v ŠKUCU-u, na kateri veliko vlogo igra subjektivna izkušnja mesta, naj bi po besedah kuratork delovala kot nekakšna alternativna turistična informacijska točka. Kuratorka Katarina Bogataj pojasnjuje, kako so izbrale temo postavitve.
Po zidovih galerije so nalepljene fototapete izsekov projekta Najlepše mesto na svetu, ki ga že skoraj desetletje na socialnih omrežjih gradita Robert Marin in Matjaž Rušt. Fotografa pri svojem delu uporabljata Müllerjeve fotoaparate za enkratno uporabo, prednosti tega medija pojasnjuje Robert Marin.
Takoj ob vstopu v galerijo se obiskovalec sreča z malo več kot sedemminutnim videoposnetkom klopce in smetnjaka na sredi dvopasovnega krožišča ob Žalah, s katerimi je performativni umetnik Danilo Milovanović predstavil svoj projekt Krožišče/Park. Milovanovič o delu.
Milovanović se pri svojem delu posveča intervenciji v urbani javni prostor. Vprašanju, kaj ta sploh je, ter problematiki gentrifikacije, privatizacije in revitalizacije mesta. Njegovo drugo delo, ki so ga zdaj le kuratorke ljubkovalno poimenovale Grid, je nastalo posebej za razstavo. Na zidu so izobešeni različni, kakor temu pravi umetnik, nežni mediji, kar pomeni vse od krede, barvnih lepilnih trakov, barvnega spreja, flomastrov in z barvo napolnjenih vodnih balonov. Obiskovalec je povabljen, da si predmete izposodi in z njimi poseže v mesto. Milovanović o delu.
V zadnjem prostoru galerije je predstavljen četrti projekt umetnice Lene Lekše, zasnovan med umetniško rezidenco v New Yorku.
Na zavihku lost and found portala Craigslist, ki je nekakšen ameriški ekvivalent slovenske Bolhe, je umetnica iskala zanimive oglase o izgubljenih predmetih po newyorških soseskah in se nato odpravila na provizoričen lov na zaklad. Na razstavi je projekt predstavljen s predmeti, ki jih je umetnica našla po mestnih ulicah, oglasi o izgubljenih predmetih ter računalniško igrico s katero lahko obiskovalec podoživi umetničino izkušnjo in tudi sam po Queensu, Brooklynu in Manhattnu poskuša poiskati izgubljene spomine. Lekše o nekaterih predmetih, ki jih je našla v času nastajanja projekta.
Galerija ŠKUC zavzema prostor v samem srednjeveškem srcu Ljubljane, kjer so pritličja večine historičnih stavb prenapolnjena z lokali, ki strežejo pregrešno drago kavo, in butičnimi trgovinicami z izložbami, polnimi ročno izdelanih spominkov. Točno ta lokacija razstavi doda resničen element alternativno vzpostavljenega vodiča po skritih kotičnih Ljubljane, ki jih poznajo le tisti tapravi lokalci. O Ljubljani se je v Galeriji ŠKUC mogoče v drugačni luči informirati do 8. junija.
Naslovna slika: spletna stran Galerije ŠKUC.
Dodaj komentar
Komentiraj