Ex/odus radosti v Layerjevi hiši in Topografije zvoka
Pozdravljeni v prvih kulturnih novicah tega tedna. Ker je ponedeljek in se spričo tega dejstva počasi prebujamo, se tako prebujajo tudi dogodki. Pričeli bomo izven Ljubljane, natančneje v goriški Hiši filma, kjer bodo danes in jutri v sklopu izobraževalnega projekta Izražanje preko eksperimentiranja gostili avstrijskega filmskega kritika in publicista Alejandra Bachmanna.
Izobraževalni projekt Izražanje preko eksperimentiranja Kinoatelje razvija v čezmejnem prostoru; z njim želi mladim približati bogastvo govorice gibljivih podob s pomočjo eksperimentalnega filma. Prav vznemirljiva oblika eksperimentalnega filma naj bi vzpodbujala lastno angažirano razbijanje vidnega in slišnega ter naj bi vabila k svobodnemu razmišljanju in zaznavanju izven utečenih vzorcev. Spoznavanje različnih praks eksperimentalnega filma doma in v tujini je namenjeno predvsem krepitvi mladega občinstva, ki se prek delavnic sooča tudi z eksperimentiranjem in raziskovanjem lastne govorice.
Gostujoči predavatelj, filmski kritik in publicist Alejandro Bachmann, kot kurator sodeluje z mednarodnimi filmskimi festivali in muzeji ter piše in predava o filmu, s poudarkom na dokumentarnem in eksperimentalnem filmu. Danes ob 10. dopoldanski uri se je na predavanju, namenjenem dijakom, študentom in učnemu osebju, posvetil odkrivanju filma v različnih obdobjih njegove zgodovine prek ogleda izbranih odlomkov. Predavanje z naslovom Časovni stroj – film in čas se je bilo posvečeno temu, kako je film oblikoval naše razumevanje in dojemanje časa.
Današnjemu predavanju bo jutri ob 15.30 sledil seminar, ki nosi naslov Iskanje sledi kot oblika doživljanja filma. Na seminarju bodo udeleženci spoznavali metodo, ki se osredotoča na estetsko izkušnjo kot enega izmed možnih načinov razumevanja sveta. Osredotočili se bodo na natančno opazovanje gibljivih podob, prek katerih bodo svoja opažanja poskušali razumeti kot sled misli. Te bodo povezali med sabo, da bi prišli do kompleksnejše razlage sveta.
Preden skočimo v Ljubljano, se ustavimo še v Kranju, kjer si boste danes ob 20.00 v Layerjevi hiši lahko ogledali ponovitev glasbeno-gledališke freske Ex/odus radosti v produkciji Slovenskega komornega glasbenega gledališča in Zavoda za kulturne dejavnosti AMANART. Premiero je sicer doživela 30. 6. v Stari mestni elektrarni v Ljubljani. Poleg problematike migrantstva freska kot družbenopolitičen projekt odpira globlja vprašanja človeka in njegove svobode, možnosti ustvarjanja, bivanja in vsega presežnega.
Predstava v središče postavlja usodo ženske, izobražene in rafinirane umetnice, ki si na tujem želi blaginje in uspeha. Drugačnost se v predstavi tako prevprašuje skozi umetnico in vprašanje, ki se poraja, je, ali smo pripravljeni sprejeti njeno drugačno življenjsko pot. O sami formi predstave nam je več povedala igralka Maja Gal Štromar.
Izjava
Predstava je nastala v režiji Eve Hribernik, dramatizacijo, predelavo in dopis besedila je prispevala igralka Maja Gal Štromar, glasbo pa je napisala Natashe Bogojevich, ki jo glasbeniki izvajajo pod dirigentsko taktirko Jeleno Susnick. O odnosu med glasbenimi in gledališkimi elementi v predstavi ponovno Maja Gal Štromar.
Izjava
Kako natanko se v predstavi prepletata problematika migrantstva in usoda ženske umetnice?
V Ljubljani pa se danes z otvoritvenim koncertom v Galeriji ŠKUC, naslovljenim Prehajanja, v izvedbi Ane Kravanje, Jasne Kolar, Jelene Rusjan, Nine Farič Kikiriki in Tine Jenko začenja tretji mednarodni festival zvočnih umetnosti Topografije zvoka. Letošnja edicija festivala v ospredje postavlja prehajanja skozi zvočnost samo. Več o festivalu lahko izveste v pogovoru z radijsko sodelavko in organizatorko festivala Nino Dragičević, objavljenem na naši spletni strani pod rubriko Svaštarnica.
Kulturne novice je pripravila Kaja.
Dodaj komentar
Komentiraj