Ko delamo, pojemo ...
Če bi iskali stično mesto ene izmed paradigmatskih industij 19. stoletja, tekstilne industrije, in ene izmed paradigmatskih industrij 20. stoletja, računalniške industrije, bi to lahko bila le ena sama stvar: Jacquardov tkalni stroj. Izum francoskega tkalca in trgovca Joseph Marie Jacquarda, na katerem so bili vzorci tkanja programirani z naluknjanimi karticami, je poleg tekstilne zaznamoval tudi zgodnjo fazo razvoja računalniške industrije. Tovrstna tehnološka zgodovina, ki skuša misliti skupno mesto dveh paradigmatskih industrij, pa je izhodišče avdiovizualnega performansa Atlas podrhtavanja. Več o sami zgodovini performansa, Ivana Ivković, ena izmed soustvarjalk dogodka.
Nanašajoč se na zgodovino tekstilne industrije nastanek zgodnje industrializacije, ki je sledeč iskanju poceni delovne sile, pesmi moških zamenjala za pesmi najcenejših od najcenejših svobodnih delavcev, žensk in otrok, označuje prav Jacquardov izum.
Skupno tehnološko mesto prehoda iz industrijske v postindustrijsko, iz tekstilne v računalniško industrijo, pa bi lahko znotraj performansa verjetno bolj kot prikaz tehnološke diskontinuitete mislili kot prikaz izkoriščevalske kontinuitete. Pa ne da bi se spraševali, kaj si ob programiranju poje sodobni evropski beli prekarni delavec, temveč da so pesmi žensk in otrok pridušene znotraj švicfabrik t.i. tretjega sveta.
Na performansu Atlas podrhtavanja, ki se v okviru projekta Corners Triangle kani drevi ob devetih zgoditi v prostorih Cirkulacije 2, bo vključen tudi posnetek petja Kombinatk, ki so ga skupaj ustvarili na včerajšnji glasbeni delavnici.
Dodaj komentar
Komentiraj