9. 11. 2021 – 15.10

Kompleksni.vmesniki

Audio file

V današnjih Kulturnih novicah se odpravljamo v največje mesto vzhodne kohezijske regije, Maribor, kjer smo bili prejšnjo soboto priča odprtju razstave Kambrijski vmesniki, ki sta jo v Galeriji MEDIA NOX pripravila Matej Mihevc in Farah Sara Kurnik, poznana tudi pod umetniškim imenom Liara T’Soni. Avtorja na ogled postavljata štiri objekte, ki se zgledujejo po dizajnu uporabnih naprav, kot so telefoni, računalniki in igralne konzole s preloma tisočletja, z njimi pa izpostavljata posebne odnose med oblikovanjem, tehnologijo in ljudmi.

Čeprav se razstavljeni objekti zgledujejo po napravah, katerih primarni namen je bila uporaba, umetnika s svojimi deli poudarjata predvsem posebnost in nenavadnost tehnološkega dizajna pred dvema ali tremi desetletji. Kako sta avtorja prišla do te ideje in kakšni objekti so bili njun primarni zgled, razlaga Mihevc.

Izjava

Ideja interakcij s tehnologijo navdihuje tudi naslov razstave, ki temelji na analogiji med kambrijsko eksplozijo, obdobjem eksplozivnega razvoja življenja, in obdobjem, ko so mnogi tehnološki izdelki prvič postali dostopni širši javnosti. Več o naslovu pove Mihevc.

Izjava

Kot že omenjeno, si lahko na razstavi ogledamo štiri vmesnikom podobne predmete. Podrobneje jih opiše avtorica razstave, Farah Sara Kurnik.

Izjava

Kurnik nadaljuje s primerjavo med današnjimi vmesniki in razstavljenimi umetniškimi objekti.

Izjava

Izdelava vmesnikov je potekala v več fazah ter vsebovala različne likovne in grafične procese, kot sta 3D-tiskanje in 3D-oblikovanje; pri tem je avtorjema pomagal Vid Koprivšek. Postopek izdelave in postavitve razstave podrobneje razlaga Mihevc.

Izjava

Mihevc zaključi z opisom ustvarjanja animacij ter vizualnega usklajevanja ekranov in ohišij.

Izjava

Kam nas pelje tehnološki razvoj? In kakšen jutri si lahko, sodobne zveri, obetamo? Današnje Kulturne novice zaključujemo s citatom iz spremnega besedila razstave, ki ga je spisal Maks Valenčič.

Kar nam torej najbolj manjka, na ravni želje, je ravno vznik nove prihodnosti; prihodnosti, ki bo delovala kot markovska odeja pred nevarnostjo kapitalističnega realizma, cinizma in normi sveta nasploh. Ali si res upaš stopiti v stik z vmesnikom?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​​​​​​

 

 

 

 

 

 

 

 

*Fotografije: Mitja Lorenčič

Institucije
Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.