Molk ni beseda
Današnje novice so posvečene besedi, ki je postala umetnost. Pa naj gre za poezijo, scenarij gledališke igre ali pa za večmedijsko umetnost, ki razpolaga predvsem s pisano besedo. Ob 18. uri lahko v Projektnem prostoru SCCA prisluhnite predavanju hrvaške umetnostne teoretičarke Line Džuverović Besede so ljudje: Besedilo kot umetnost in umetnost kot besedilo. Slednja bo predavanje začela z orisom zgodovinskega stika podobe in besedila, ki temelji v dadaizmu, konstruktivizmu in konceptualni umetnosti. Nadaljevala bo z vplivi množičnih medijev, tu pa opozarja predvsem na večjo dostopnost umetnosti in njene reartikulacije. Govori o umetnosti, katere prostor ni več zamejen zgolj na galerijski svet umetnosti:
*Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
Toda kaj ima vse to s tekstom? Džuverović v primeru on-line baze podatkov govori o ponovnem branju umetnosti, kar pa spreminja tudi način dojemanja in manifestiranja le-te:
*Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
V Prešernovem gledališču Kranj pa se drevi začenja Teden slovenske drame. Kot lahko sklepate, režiserji črpajo iz besedil slovensko pisočih avtorjev in to ne ravno malokrat. Letošnji selektor tekmovalnega programa, Gregor Butala, ugotavlja sledeče:
*Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
Butala pravi, da je tako vsaj že dve leti. Gledaliških uprizoritev slovenskih besedil je približno petdeset letno. Ob tem pa doda:
*Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
V tekmovalnem programu najdemo tako besedilne zasnove Evalda Fliserja in Simone Semenič kot že pokojnih Srečka Kosovela ter Dominika Smoleta. V komisiji pa so se znašli: publicist in dramatik Milivoje Mladenović, dramaturginja Alja Predan ter mlada gledališka kritičarka Zala Dobovšek. Kot zanimivost naj omenimo še Flisarjevo Komedijo o koncu sveta, ki bo tokrat v sklopu mednarodnega programa uprizorjena v zasedbi treh gledaliških hiš: slovenske, avstrijske in indijske. Vsaka bo razpolagala s svojo interpretacijo.
Podlaga za nov projekt je lahko tudi knjiga ali filmski scenarij oziroma kar film sam. Režiser in tekstopisec Alen Prošić v Mini teatru ob 20. uri nadgrajuje lika Adele in Emme, torej protagonistki filma Adelino življenje. V njem Adele zapelje Emma, tokrat pa je Adele tista, ki vleče niti. Režiser je predstavo naslovil Pornographia, ta pa je po njegovih besedah bolj čustvene narave. Poudarek je predvsem na dialogu, vloga kostumografov in scenografov pa je zreducirana na minimum. O naslovu smo zato upravičeno podvomili, a avtor ostaja skrivnosten. Gre tako daleč, kot je treba, pravi.
Dodaj komentar
Komentiraj