Nostalgična tihožitja
Pretekli četrtek je v Galeriji Škuc potekala otvoritev razstave Superpozicije umetnice Lucije Rosc pod kuratorskim očesom Hane Čeferin. Na Superpozicijah je predstavljen magistrski projekt Rosc in nekaj del, ki so posebej za razstavo nastala v zadnjih mesecih. Postavitev tako vključuje fotografije večjega in manjšega formata, video, objekte in virtualno okolje, v katerem si razstavljene fotografije lahko ogledamo v tridimenzionalnem prostoru.
Delo Lucije Rosc je na prvi pogled preprosto, skoraj dekorativno. Najrazličnejši predmeti – igralne karte, vilede, frnikole, balinčki – so fotografirani v skrbno postavljeni kompoziciji na živobarvnem ozadju. Kljub temu razstava presega golo podobo in posega h konceptualnim koreninam umetničinega ustvarjanja.
Umetničina dela so v prostor umeščena skoraj tako, kot da bi bila predstavljena v virtualnem okolju – na tleh nalepljene puščice nas vodijo med prostori; v zadnjem se kot v videoigri tudi dejansko sprehodimo po virtualnem prostoru. Rosc izpostavlja vprašanje realnega in virtualnega prostora, ki ga poveže s svojimi spomini, predstavljenimi v umetnem prostoru fotografije. Vzpostavljanja povezave z umetničino preteklostjo opiše kustosinja Hana Čeferin.
Z osebnim spominom se je Rosc doslej ukvarjala le implicitno. Če smo prej gledalci lahko razumeli fotografije predvsem kot estetske predmete, se z izpostavitvijo in predstavitvijo materiala iz osebnega arhiva temelj njenega dela pokaže vsakemu.
Umetnik mora preživeti na trgu, čeprav bi želel zgolj razstavljati. Lucija Rosc je pogosto prikazana kot ena izmed bolj uspešnih slovenskih umetnic mlajše generacije. Zastopa jo Galerija Fotografija, ki je njeno delo predstavila že na več mednarodnih sejmih, nazadnje na Photo Basel, ki velja za enega največjih sejmov umetnosti. Takšni sejmi so tako za umetnike kot za obiskovalce posebna izkušnja.
Umetnostni sejmi so nujni sopotnik številnih umetnikov, vendar se jih mlajši umetniki, če niso namenjeni še neuveljavljenim ustvarjalcem, ne udeležujejo pogosto. Kako se je Rosc znašla na tovrstni prireditvi, razloži Hana Čeferin, ki sodeluje tudi z Galerijo Fotografija.
Kljub uspehu na velikih sejmih je Rosc v Galeriji Škuc prvič dobila dovolj galerijskega prostora, da je pokazala več objektov in fotografij, predvsem pa fotografije večjega formata. Če so sejemske predstavitve pogosto iztrgane iz konteksta umetničinega ustvarjanja, so razstave popolna priložnost za prikaz celostnega ustvarjanja vsakega umetnika.
Razstavo Lucije Rosc si lahko v Galeriji Škuc ogledate do 20. julija.
Foto: Sara Rman
Dodaj komentar
Komentiraj