Novice s fronte
Za sedmimi avtocestnimi obvozi in sedmimi postanki na Petrolovih kavicah se prizadevni ljubljanski popotnik znajde v Murski Soboti. Tam se lahko čudi ravnini lokalne topografije in veliki količini javnih plastik ob glavni aveniji, ali pa se udeleži dvanajstega Festivala prekmurske šunke in prekmurske gibanice, ki je potekal tretjega septembra.
Že sedemnajsto leto zapored pa se lahko udeleži tudi mednarodnega festivala sodobnega plesa Front@, ki je potekal od prvega do tretjega septembra. Festival v organizaciji Zavoda Flota je na skrajni severovzhod Slovenije letos pripeljal osem žanrsko in izvedbeno različnih predstav, ki so se odvile v Gledališču Park in na Odprtem odru na koncu Trubarjevega drevoreda. Program je bil obogaten z vodenimi pogovori z umetniki ter sproščen z vsakovečernim glasbenim programom na dvorišču mladinskega kluba sredi soboškega gradu. Več o festivalu pove koreograf in umetniški vodja festivala Matjaž Farič.
Matjaž Farič je kot ustanovitelj Fronte z njo že od samega začetka leta 2006.
Da bi s sodobnim plesom seznanili širše občinstvo, se na Fronti vsako leto predstavi tudi skupina mladih plesalk in plesalcev, ki so bili nagrajeni na mednarodnem tekmovanju mladih plesalcev OPUS1. Občutke ob sodelovanju na svojem prvem festivalu opiše mlada plesalka Uma Živković.
Umetniški vodja Matjaž Farič pojasni še drugi razlog za vključevanje najmlajše generacije plesalcev v program festivala.
Tudi režiserka in koreografinja Enya Belak se je tako kot Živković na Fronti prvič predstavila s plesnimi miniaturami. Leta 2015 se je vrnila že kot koreografinja in se v tej vlogi z multimedijsko predstavo Modro črnilo na festivalu preizkusila tudi letos. Predstava je nastala z uporabo tehnologije Oder360 in VR-očal.
Program predstav v Gledališču Park, kjer smo skozi VR-očala gledali tudi Modro črnilo, je vključeval bolj klasične plesne predstave, kot sta Narejeno iz prostora in Kje je zlato jajce. Predstave, kot sta sodobna klovnovska groteska Krotilka stolov in participativna intervencija Lov-sreče-lov-sreče-lov, pa so namesto gledališkega izbrale bolj neformalen prostor na koncu Trubarjevega drevoreda ob soboškem gradu. Prostor pod odprtim nebom se je ujemal z manj resnim vzdušjem predstav, kar je v festivalski program vneslo raznolikost. Kuratorsko logiko festivala pojasni profesorica Andreja Kopač, ki že več let sodeluje na festivalu Front@ kot vodja diskurzivnega programa.
Ob otvoritvi festivala je občinstvo nagovoril tudi predstavnik ministrstva za kulturo Marko Sraka. Ministričin svetovalec je v govoru poudaril prizadevanje kulturne politike za decentralizacijo. V pogovoru za Kulturne novice Sraka pojasni različne vidike decentralizacije.
Pred zavezo k ustanovitvi Centra za sodobne plesne umetnosti, sicer desetletja starega predloga Društva za sodobni ples Slovenije, bodo v kabinetu ministrice proučili proračunske postavke in se pogovorili z deležniki, nam še obrazloži Sraka. Profesorica Andreja Kopač gleda na razpravo o obujanju Centra za sodobne plesne umetnosti z zadržanim optimizmom.
Recenzije predstav z letošnjega festivala si lahko preberete na festivalskem blogu, ki je nastajal pod mentorstvom Zale Dobovšek.
Dodaj komentar
Komentiraj